Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mijati
#3159208
Vanaf welke leeftijd/gewicht kan een pup een zalmkop veilig zalmkop krijgen?
Ik kan hem eventueel in de lengte doormidden hakken.
Door Lizzy
#3159211
Hier knaagde ze een halve op 8 weken al weg hoor. Ze waren toen een kilo of 7 in lichaamsgewicht. Ze vonden het stik lollig. Maar, wel waren ze allemaal op vers afgespeend dus vers gewend. Ik zou met een pup die brok bij de fokker heeft gegeten even wachten en eerst overschakelen en dan na 2 weken zalmkop geven.
Door Mijati
#3159247
Ik heb hem nu een week of zeven en sindsdien krijgt hij al barfhapjes en bij de fokker op kvv afgespeend.
Dus dan mag hij de eerstvolgende visdag ook lekker knagen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3159368
Mijati schreef: Ik heb hem nu een week of zeven en sindsdien krijgt hij al barfhapjes en bij de fokker op kvv afgespeend.
Dus dan mag hij de eerstvolgende visdag ook lekker knagen.
Visdag... Dat zou ik niet doen. Een hond kan flink misselijk worden van veel vette vis en daarna geen vis meer willen eten.
Door Mijati
#3159385
Hij eet meer als wat een zalmkop weegt. Inmiddels heeft hij al een aantal keren zalmkarkas gegeten en sardientjes met wat kvv. Hij lijkt weinig last van vis te hebben en vind het heerlijk.
Als hij dus zalmkop krijgt dan zal er op die dag ook nog wat anders gevoerd worden. Ik merk gewoon dat hij graag knaagt en erg kijkt als zijn grote zus wel lang mag knabbelen. Zal er ook mee te maken hebben dat meneer onverzadigbaar lijkt. Ik vind echt 7-8% voor nu wel genoeg, anders word meneer dik.

Ik moet sowieso nog even zien of ik nog genoeg zalmkoppen heb liggen, anders moet ik eerst nog bestellen en invriezen, zijn we zo een maand verder.
Laatst gewijzigd door Mijati op ma 05 okt 2015, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3159419
Zalm gaat meestal wel goed hoor. Maar geef je een maaltijd met sardientjes of makreel, kun je in de regel wachten op een misselijke hond.
Door Mijati
#3159422
Ook van een dikke sardien met barf of kvv heeft hij geen last, gelukkig.
Ik vind het al heerlijk dat de honden alles lusten.
Door Lizzy
#3159427
Mijati schreef: Ook van een dikke sardien met barf of kvv heeft hij geen last, gelukkig.
Ik vind het al heerlijk dat de honden alles lusten.
Nee, dat hebben ze hier ook niet. Maar als ik in plaats van 1000 kg BARF + 1 sardien of makreel in de bak ineens 1000 kg sardienen in de bak gooi, heb ik zeker te weten 4 kotsende honden.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3159428
Ja van 1000 kg vis zal zelfs een walrus misselijk worden denk ik ;D ;)
Door BusKay
#3159431
Please don't be angry  :sofa:

Maar hier eten ze zaterdag 's morgens ook braaf hun makreeltje (zonder kotsen).
Een halve per hond zonder ingewanden, wel de graat.

Zou het met minimaal 3 weken invriezen te maken kunnen hebben?
Ik heb wel eens gehoord dat een bij een kortere periode van invriezen de vis schadelijke bacteriën kan bevatten.
Door Mijati
#3159432
Ik vries vis ook zeker 3 weken in.

Ik weet ook zeker als ik hier te veel sardien voer ze kotsmisselijk worden, dus dat doe ik niet. Makreel vinden ze wel lekker, echter van een klein beetje makreel krijgt mijn grote hond diarree, echt spuitpoep. Dus die krijgen ze helemaal niet meer.
Zalm gaat bij de grote altijd goed, ook als ze daarnaast niets erbij krijgt.

Het barfen voor een volwassen hond gaat me goed af, alleen met de pup gewoon wat onzeker. En dan beter een keer te veel gevraagd.
Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#3159841
Weer wat geleerd mbt misselijk en vette vis. Het is mij al enkele malen opgevallen dat navajo braakt of gras eet op de dag van het vis voeren en de dag er na ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door