Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Renee
#31590
Hallo! Onze Gizmo (shar-pei reu van 6 mnd) krijgt nu dagelijks Energique in de avond. Ik wil eigenlijk overstappen op Bibi voeding. Daar is voor mij makkelijker aan te komen en het scheelt enorm in de kosten (2,15 ipv 4,45 per kilo). Nu heb ik ergens gelezen dat ik het beste lam&rijst kan nemen, klopt dat en waarom is dat eigenlijk?? En klopt het dat ik dan 30 gram per kilo Gizmo aan moet houden??

Bedankt.
Door Lizzy
#31591
Huh? Waar heb je dat dan gelezen? Ik zie absoluut geen reden om alleen lam&rijst te geven, tenzij jouw hond alleen tegen lam&rijst kan. Het is juist goed om af te wisselen!
Groetjes, Lizzy
Door Lupa
#31592
energique kun je ook in kennel verpakking kopen dat is 12 kilo voor geloof ik 33 euro.
Maar zelf vind ik bibi beter(al ben ik nu over gestapt op carnibest)
maar waarom lams&rijst?
dat is voor de gevoelig magen(volgens me)
in de tijd dat ik bibi gaaf, gaaf ik 2 soorten natuur en bibimix
Door avalon
#31594
De prijs van de kennelverpakking scheelt nogal waar je het koopt. Ik betaal voor 12kg energique 26,75. Ik haal het bij de groothandel.

Ik gaf in het begin bibi, maar dat werd hier met lange tanden gegeten.
Laatst gewijzigd door avalon op di 16 dec 2003, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#31597
[quote="Lizzy"]
Huh? Waar heb je dat dan gelezen? Ik zie absoluut geen reden om alleen lam&rijst te geven, tenzij jouw hond alleen tegen lam&rijst kan. Het is juist goed om af te wisselen!
Groetjes, Lizzy
[/quote]

sharpei's schijnen nogal dikwijls gevoelig te zijn aan maag en darmen en ook snel een huidallergie te ontwikkelen . rijst en lam word door vele fokkers van sharpei's zelf aangeraden .
Door Renee
#31600
Oke de smaak/soort maakt dus niet veel uit en het is goed af te wisselen, duidelijk. Geen idee waar ik het gelezen heb Lizzy, maar het is in mijn achterhoofd blijven hangen blijkbaar. Super dat jullie zo snel antwoorden trouwens! :D

Dus ik ga twee smaken bestellen en kijken hoe Gizmo daar op reageert. De energique die ik nu geef vindt hij heerlijk, ik hoop dat Bibi net zo goed zal smaken.

Ik ga het nu via Monique van Yalla bestellen, scheelt behoorlijk in de kosten niet?

Ik lees net het berichtje van Karin, ik zal het wel uit het Shar-Pei boekje hebben denk ik. Karin, heb jij enig idee welke 2e smaak ik erbij kan geven?

Bedankt! :)
Door Lizzy
#31601
[quote="Renee"]
Oke de smaak/soort maakt dus niet veel uit en het is goed af te wisselen, duidelijk. Geen idee waar ik het gelezen heb Lizzy, maar het is in mijn achterhoofd blijven hangen blijkbaar. Super dat jullie zo snel antwoorden trouwens! :D

Dus ik ga twee smaken bestellen en kijken hoe Gizmo daar op reageert. De energique die ik nu geef vindt hij heerlijk, ik hoop dat Bibi net zo goed zal smaken.

Ik ga het nu via Monique van Yalla bestellen, scheelt behoorlijk in de kosten niet?

Ik lees net het berichtje van Karin, ik zal het wel uit het Shar-Pei boekje hebben denk ik. Karin, heb jij enig idee welke 2e smaak ik erbij kan geven?

Bedankt! :)
[/quote]Hoi Renee, graag gedaan. Ik denk dat je gewoon alle Bibi smaken moet proberen. Je ziet vanzelf welke er eventueel niet lekker vallen bij jouw hond. Begin bijv. bij de Lam&Rijst en Natuurmix (of kip&rijst). Als dat goed gaat, voeg je een derde toe en als dat ook goed gaat, voeg je de vierde toe. Nogmaals, ik vind afwisseling juist erg goed! Hoe meer verschillende vleessoorten, de beter.
Groetjes en succes, Lizzy en laat je ons weten of jouw hond het lekker vindt?
Door margreet
#31605
Hoi Renee

Ik haal zelf de Bibi in Hoogvliet,als je dat eens per maand doet ofzo is dat toch niet zo'n moeite.Je moet uiteraard wel een vriezer hebben maar die kan je ook tweedehands kopen.Koop gelijk een grotere en je kan voor twee maanden tegelijk halen.In Hoogvliet betaal ik 1,95 per kilo en alle smaken lekker afwisselen hoor,al zijn ze hier het meest gecharmeerd van de bibimix daar zit het meeste pens in geloof ik.
Door karin2
#31608
[quote="Renee"]
Oke de smaak/soort maakt dus niet veel uit en het is goed af te wisselen, duidelijk. Geen idee waar ik het gelezen heb Lizzy, maar het is in mijn achterhoofd blijven hangen blijkbaar. Super dat jullie zo snel antwoorden trouwens! :D

Dus ik ga twee smaken bestellen en kijken hoe Gizmo daar op reageert. De energique die ik nu geef vindt hij heerlijk, ik hoop dat Bibi net zo goed zal smaken.

Ik ga het nu via Monique van Yalla bestellen, scheelt behoorlijk in de kosten niet?

Ik lees net het berichtje van Karin, ik zal het wel uit het Shar-Pei boekje hebben denk ik. Karin, heb jij enig idee welke 2e smaak ik erbij kan geven?

Bedankt! :)
[/quote]

hoi renee,
net zoals lizzy al zei: verschillende smaken uitproberen kip mocht ook van die fokker toen (mijn vriendin had een sharpei)en voor de rest uitproberen dus ,niet elke hond ,ook al is het van hetzelfde ras reageert hetzelfde .
liefs karin2
Door geer
#31759
[quote="margreet"]
Hoi Renee

Ik haal zelf de Bibi in Hoogvliet,als je dat eens per maand doet ofzo is dat toch niet zo'n moeite.Je moet uiteraard wel een vriezer hebben maar die kan je ook tweedehands kopen.Koop gelijk een grotere en je kan voor twee maanden tegelijk halen.In Hoogvliet betaal ik 1,95 per kilo en alle smaken lekker afwisselen hoor,al zijn ze hier het meest gecharmeerd van de bibimix daar zit het meeste pens in geloof ik.
[/quote]

't Is niet eerlijk...ik betaal hier 1,50/1,60 voor 400 gram Rodi!!! >:(
Door moniek
#31778
Huh Geer ??? 1,50 voor een pak rodi? das wel heel erg veel, hier in de supermarkt (Jumbo) kost een pak (compleet) 90 eurocent.
Door moniek
#31780
Ik geloof dat Jumbo typisch brabants is, dus denk niet dat die in het westen des lands te vinden zijn. Voor eenzelfde pak rodi betaal ik hier bij de AH overigens ook 1.20 hoor.
Door SHIVA
#31795
sinds kort hebben wij in brielle ook een jumbo
zal eens kijken wa t het daar kost
zal volgende week wel worden maar hou jullie op de hoogte
gr shiva
Laatst gewijzigd door SHIVA op di 16 dec 2003, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door