Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door malinois.
#3158800
Wat vinden jullie van supplementen als bijv Hokamix of Bio Bokashi (of zoiets)? Dat moet toch niet nodig zijn in principe of wel?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3158892
Nee, lijkt me niet nodig. In de meeste varianten zit ook een aardig aandeel overbodige zooi. Dus zelfs als zou een onderdeel ervan wel goed zijn, dan liever dat onderdeel apart.
Door Hanny
#3158914
Van Hokamix weet ik te weinig. Ik heb me wel laten vertellen dat het voor een groot deel calcium is, of dat zo is? Een samenstelling kan ik zo snel niet vinden.
Voor zover ik weet, is Bio bokashi een mengsel van gefermenteerde kruiden en groenten, Er zijn hier ook mensen geweest, die daar mee aan de gang gingen. Het zal zeker wel ergens aan de darmen iets goeds doen. Mijn honden lijken het op een eenvoudig menu, aangevuld met een eenvoudige groentenmix goed te doen. We zijn daar tevreden mee en voegen niets toe.

Hanny
Door Lizzy
#3159252
[quote="malinois."]
Wat vinden jullie van supplementen als bijv Hokamix of Bio Bokashi (of zoiets)? Dat moet toch niet nodig zijn in principe of wel?
[/quote]

Ik vind Hokamix drie keer niks. Er staat niet eens op wat er in zit aan kruiden, nah, dan ben ik gauw klaar. Ik BARF omdat ik wil weten wat mijn honden eten, ga ik ze geen onbeduidend kruidenmengseltje geven.

Bio Bokashi bevat:

Gerst
Lijnzaad
Verse wortelen
Spelt
Haver
Aardperen / topinambur
Rietsuiker melasse
Bio-spirulina
Zeezout
Tijm
Komijn
Gepelde zonnebloempitten
Selderi

Vetgedrukt had er van mij niet in gehoeven... :-\. Of het verder toegevoegde waarde heeft weet ik eerlijk gezegd niet. Ik denk zelf van niet. Als je vuile pens voert en je voert groenten: lijkt mij dit persoonlijk overbodig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door