Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3158626
Scott heeft sinds een dag of twee ontzettende jeuk. Gisteravond zagen we met name op zijn pootjes her en der een ophoping van fel oranje bolletjes. Dus oogstmijt...

Hij is gisteren afgespoeld met een azijnmengsel, dus ik hoop dat de meeste krengen nu dood of weg zijn.
Maar hij heeft nog steeds verschrikkelijke jeuk

De jeuk schijnt nog dagen te kunnen duren ook als de mijt alweer weg is.
Voor vannacht heb ik op de aangedane plekken honingzalf gedaan en hem een kap opgedaan. Hij probeert nu zelfs met zijn kap op de plekken te schuren waar het jeukt.

Wie heeft er een tip hoe ik de jeuk kan verlichten?
#3158643
Doranto schreef: Deppen met sterke kamillethee?
Dat ga ik proberen, dank je.

Hij wil continue zijn pootjes aflikken en daarom heeft hij een kap op. Nu wil hij niets. Niet uit z'n bench, niet naar buiten, niet eten. :'(
#3158655
Lizzy schreef: Ach gossie :'(
Heeft de DA niet een jeukstillende creme of spray? Desnoods die prednison spray?
Wij zijn gisteren thuisgekomen van vakantie en zijn nog niet bij de da geweest. Donderdagavond begon de jeuk maar ik dacht eigenlijk aan stress. We waren de spullen aan het inpakken en Scott wordt daar vaker onrustig van. Gisterenavond thuis begon hij echt enorm te likken en nu kan hij aan niks anders meer denken....

Misschien toch maar even naar da dan.... :'(

Kamillethee lijkt niet te helpen...
#3158689
Bij de da geweest. Deze zit in een dierenwinkel/tuincentrum. Daar had meneer nergens last van. Veel te druk met snuffelen en bij de konijnen kijken  ::)
De da wilde, uiteraard, een pipetje geven. Nou heeft hij 2 weken terug advantix gekregen ivm vlooien dus wilde er niet nog meer ophebben. Heb specifiek gevraagd naar iets dat op de jeuk werkt en dat ik ervanuit ga dat die mijten door de azijn wel zijn gedood.
Toen kwam De Vraag: hoe is hij met pilletjes? Pred dus... :-X

Ben uiteindelijk vertrokken met Dermalgin emulsie. Cortavance hadden ze helaas niet op voorraad. Dermalgin bevat dezelfde werkzame stof + antibioticum.

Net alles ingesmeerd, kap opgedaan en nu slaapt ie even  :-*
#3158972
Hope schreef: Advanced Atopicare van Sanex! Werkt super en verlicht meteen!
Die ga ik morgen direct halen.
De ergste jeuk is nu weg volgens mij, hij kan er redelijk vanaf blijven en ligt nu zonder kap naast me.
#3158985
Ik ga binnenkort misschien deze proberen: DermAllay Oatmeal Spray Conditioner, voor onze atopische hond.
Daar zit in:
Aqua, Glycerine, Dimethicon, Polysorbate 20, Avena Sativa (Oat) Protein (Hydrolyzed), Sodium Lactate, Parfum, Stearamidopropyl Dimethylamine Lactate, Carthamus Tinctorius (saf_ower) Seed Oil, Methylisothiazolinone, Ceramide NP, Ceramide AP, Ceramide EOP, Phytosphingosine, Cholesterol, Sodium Lauroyl Lactylate, Carbomer, Xanthan Gum, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice.

ps. Bij nader inzien denk ik dat ik toch maar eerst de Allerderm spot-on ga proberen. In bovengenoemde spray zit nl. o.a. Methylisothiazolinone en daar ben ik een beetje huiverig voor.
Laatst gewijzigd door doranto op zo 04 okt 2015, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#3160077
Hope schreef: Advanced Atopicare van Sanex! Werkt super en verlicht meteen!
Ff een update
Maandag direct de Sanex gehaald. Lekker paar keer ingesmeerd en s nachts nog wel met kap op gelaten.
Vervolgens kotste hij dinsdag s morgens op bed en liep ie te mutsen met eten. En toen ook nog eens diarree erbovenop :-X
Heb er een okugest ingegooid en verder rustig aan gedaan. Vrees dat ie toch wat rotzooi binnen heeft gekregen met het likken. :'(
Vanaf dinsdagmiddag ging t met de jeuk prima, dus laatste twee nachten zonder kap gelaten. En sinds gisteren is hij weer lekker zichzelf :-* Ook begint t vertrouwen iets terug te komen. Van de week kon ik hem niet eens meer aaien omdat ie bang was dat ie zijn kap weer op moest :'(

@Hope, super bedankt voor de tip! Vriendlief was wat huiverig om t te gebruiken, maar toen ik vertelde van jou en Nelson en dat het bij hem ook helpt was hij wel om.
#3160137
Doranto schreef: Fijn dat het beter begint te gaan!
Ik heb het ook geprobeerd. Hier doet het helaas niets. Wij zijn nu bezig met de pipetjes van allerderm. Hopelijk geeft dat wat verlichting. Jeuk is vreselijk :(
Die pipetjes helpen hier ook goed hoor, maar zijn wel prijzig.
Ik moet ze wel echt elke week blijven gebruiken. Elke maand is gewoon echt te weinig.
#3160145
Hope schreef: Die pipetjes helpen hier ook goed hoor, maar zijn wel prijzig.
Ik moet ze wel echt elke week blijven gebruiken. Elke maand is gewoon echt te weinig.
Ja, ze zijn inderdaad niet goedkoop! Ik heb ze nu via internet besteld bij een duitse da. Dat scheelt iets.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door