Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#315246
Mijn toekomstige hond is nu 4.5 week oud. Hij krijgt nu bijvoeding van puppybrokken met ???
Weet het niet precies.
Ik wil de pup vanaf het moment dat hij bij ons komt het liefst KVV gaan geven.
Kan ik dit vanaf dag 1 doen? Of langzaamaan opbouwen? Ik wil liever geen darmproblemen. De hond is precies 8 weken als hij bij ons komt.
Door Moos
#315250
Ik heb Saartje gewoon vanaf dag 1 kvv gegeven, zij was toen ook 8 weken. Totaal geen problemen mee gehad.
Door Aura
#315262
Aura kreeg bij de fokker puppiebrokken en Rodi-schijven. Volgens mij geven heel veel fokkers Rodi-schijven....
Door pup
#315548
Voor mij hetzelfde verhaal. Mijn pup kreeg bij de fokker ook brokken gemengd met AHV, brintapap met volle melk, rauw tartaartje, danoontje. In ieder geval vanalles.
Ik geef nu 4 maaltijden per dag: 1x brokken, 3 x KVV. Totaal geen problemen, mooie donkerbruine stevige drolletjes :P en hij vreet zijn bakkie leeg. De brokken is ie uiteraard niet dol op. Stop ik dan ook maar mee denk ik.
Waarom brokken? Omdat ik volgens de DA beter geen KVV kan geven ivm met de Calcium Fosfor verhouding. Toen ik haar vroeg wat die dan moest zijn stond ze met haar mond vol tanden ;D ;D ;D Haha, vertel mij wat, dacht ik. Nee hoor. Lekker KVVjen vanaf het begin. Suc6.
Door Truus
#315733
Vanaf dag 1 hier ook in een keer overgezet zonder problemen. Bij de vorige eigenaar kreeg Mila brokken en at altijd met lange tanden. Dat was snel over ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#315848
Donna kreeg bij haar fokker Jeukenumaar brokken en ze is vanaf de eerste maaltijd gelijk op de carnibest gegaan.
Ze heeft geen diaree gekregen maar ze is wel gaan ontgiften , ze kreeg dikke onderhuidse puisten op haar buik, met enkele weken waren die ook weg. Kun je nagaan wat een paar weekjes van die brokkenzooi al voor een zooi in zo'n klein lijfje zorgt
Door Eliza
#315861
Ik heb onze pups (die we zelf gefokt hebben) laten wennen aan zowel vlees als brok. Ik wist namelijk bij voorbaat al dat sommige pups brokken zouden gaan krijgen. Maar ik heb ze wel stiekem meer vlees gevoerd dan brok. De pups die bij ons zijn gebleven zijn door gegaan op vlees.
Door Nelly
#316178
Andor kreeg bij de fokster prins puppybrokken en rodi. Heb hem hier gelijk overgezet op bibi, geen enkel probleem. Nu krijgt hij de ene dag bibi, de andere dag zelf samengesteld, net als de 2 anderen. 8)
Door Ejka
#318434
Ik had ook een hele voerlijstje voor mijn pup. Maar ze at al binnen een dag geen brok meer. Wel energique. Gelijk daar op over gezet en na een week vleugeltjes. Wel met een hamer platgeslagen. Nu met zestien weken eet ze van de hele kip en laatst ook begonnen met lamsribben. En natuurlijk dan ook een groentemix met een teentje knoflook.
Door pippie
#318463
Mijn pup kreeg ik toen ze bijna vier maanden was en ze had in Spanje van alles gegeten. Heb haar meteen op de barf gezet en dat gaat fantastich, botten kauwt ze goed en ze is gek op haar eten ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#318612
Ik wil in eerste instantie Carnibest geven. Maar welke soort kan ik het beste geven? De natuur, iets anders of van het begin al in smaken afwisselen?
Door tieneke
#318663
[quote="pleuntje"]
Ik wil in eerste instantie Carnibest geven. Maar welke soort kan ik het beste geven? De natuur, iets anders of van het begin al in smaken afwisselen?
[/quote]
Gewoon met de natuurmix beginnen,voor de afwisseling kun je lam of kip geven,is wel iets duurder dan de natuur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door