Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3157913
Krabben krabben krabben....net een shishu gehaald. Zou voedselallergie hebben.
Wil er morgen even mee naar de dierenarts gaan , maar kan ik vanavond nog wat doen?
Ik heb teershampoo of teatrea shampoo , zou dat helpen tegen de jeuk?

Hij heeft vanavond al zijn eerste maaltje paardenvlees achter de kiezen , stond op frolicachtige brokjes...
Door Lizzy
#3157996
Als het hondje een voedselallergie heeft, kun je hem wassen tot je een ons weegt, dat gaat niet echt helpen. De jeuk komt van binnenuit. Maar goed, het kan wel tijdelijk iets verlichting geven. Insprayen met biologische appelazijn verdund met water wil ook nog wel eens helpen. Als de jeuk onhoudbaar is, dan kun je naar de dierenarts gaan en dan zal deze mogelijk voorstellen er prednison in te gooien. Dat werkt echter alleen goed bij honden die een allergie hebben voor iets van buitenaf, niet bij een voedselallergie. Hij heeft geen vlooien?
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3158030
Zou ook best kunnen , maar door alle korstjes  kan ik niet meer zien of het vlooien poep is , of korstjes..

Toch maar niet gewassen , want werd elke week gewassen bij de vorige eigenaar.
En jeetje wat stinkt dat beest!

Even kijken of ik vandaag nog terecht kan bij de dierenarts.

Ik kan alles hier voor de zekerheid even behandelen met frontline combo , want het stikt hier ook nog van de teken...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3158041
Maxioscar schreef: Zou ook best kunnen , maar door alle korstjes  kan ik niet meer zien of het vlooien poep is , of korstjes..

Toch maar niet gewassen , want werd elke week gewassen bij de vorige eigenaar.
En jeetje wat stinkt dat beest!

Even kijken of ik vandaag nog terecht kan bij de dierenarts.

Ik kan alles hier voor de zekerheid even behandelen met frontline combo , want het stikt hier ook nog van de teken...
Stinken kan ook van sommige brokkenmerken komen!
Ik zou er niet te snel prednison in laten spuiten. Veel dierenartsen doen dat helaas heel snel! Eerst maar eens een tijd op goede voeding zetten. Grote kans dat het zich vanzelf oplost als parasieten / schimmels / mijten e.d. door de da zijn uitgesloten of behandeld.

ps. En wellicht dat een reinigingskuurtje met bv. groene leem niet verkeerd zou zijn.
Laatst gewijzigd door doranto op do 01 okt 2015, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3158057
Maxioscar schreef: Zou ook best kunnen , maar door alle korstjes  kan ik niet meer zien of het vlooien poep is , of korstjes..

Toch maar niet gewassen , want werd elke week gewassen bij de vorige eigenaar.
En jeetje wat stinkt dat beest!

Even kijken of ik vandaag nog terecht kan bij de dierenarts.

Ik kan alles hier voor de zekerheid even behandelen met frontline combo , want het stikt hier ook nog van de teken...
Dit deed ik dus niet. Het diertje heeft voor zijn leven genoeg gif gehad. En Frontline veroorzaakt juist vaak jeuk.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3158063
Lizzy schreef: Dit deed ik dus niet. Het diertje heeft voor zijn leven genoeg gif gehad. En Frontline veroorzaakt juist vaak jeuk.
+1!
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3158070
Oke , maar wat dan? Met de frequentie waarin hij nu krabt , en de heftigheid vrees ik voor een kaal hondje binnen no time...
Lees hier al een aantal topics over jeuk ed , maar kan nu nog niks uitsluiten omdat er ook een factor stress mee speelt.

god zei dank , hij valt aan op vers vlees!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3158077
Maxioscar schreef: Oke , maar wat dan? Met de frequentie waarin hij nu krabt , en de heftigheid vrees ik voor een kaal hondje binnen no time...
Lees hier al een aantal topics over jeuk ed , maar kan nu nog niks uitsluiten omdat er ook een factor stress mee speelt.

god zei dank , hij valt aan op vers vlees!
Als hij lang haar heeft en veel klitten, zou je hem ook naar een goede trimsalon kunnen brengen. Die kunnen bekijken of het wellicht beter is om de vacht in te korten.
Heeft hij geen klitten, en je vermoedt dat er misschien toch vlooien zijn, dan zou je hem ook zelf kunnen wassen. Ik zou dan de teatree-shampoo nemen en daar evt. nog wat extra teatree aan toevoegen. Dan heel goed uitspoelen.
Als laatste spoelmiddel zou je evt. nog lauwe kamillethee kunnen nemen, dat kalmeert. Of evt. een scheutje biologische appelazijn door het laatste spoelwater.
Laatst gewijzigd door doranto op do 01 okt 2015, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3158078
Hij is nu kortharig.
teatrea shampoo heb ik , kamillethee heb ik ook , en biologische appelazijn ook....let's try
Gebruikersavatar
Door doranto
#3158082
Maxioscar schreef: Hij is nu kortharig.
teatrea shampoo heb ik , kamillethee heb ik ook , en biologische appelazijn ook....let's try
Succes! :thumbsupup:
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3158083
vanavond om 19.00 kan ik bij dierenarts terecht , toch maar even doen , en nee er komt geen prednison in , nu nog niet.
Door Lizzy
#3158099
Maxioscar schreef: vanavond om 19.00 kan ik bij dierenarts terecht , toch maar even doen , en nee er komt geen prednison in , nu nog niet.
Ik denk dat je zeker aan je dierenarts moet vragen om te controleren op demodexmijt, op schimmels en op gisten. Demodexmijt daar moet hij of zij een diep afkrabsel voor maken (bijna een biopt).

Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3158112
Helaas heeft het wassen niet geholpen..... :-[ nu die nog wat nattig is lijkt het krabben nog erger te worden.

Thanks , zal het opschrijven en vanavond vragen aan dierenarts.
Door Lizzy
#3158115
Maxioscar schreef: Helaas heeft het wassen niet geholpen..... :-[ nu die nog wat nattig is lijkt het krabben nog erger te worden.

Thanks , zal het opschrijven en vanavond vragen aan dierenarts.
Wat voor shampoo heb je gebruikt? Goed droog blazen met lauwe lucht.
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3158125
teatrea , had geen appelazijn , was wijnazijn , maar dat durfde ik niet te gebruiken.
Heb nagespoeld met kamillethee
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door