Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3157934
Komende maandag gaan alle Zoë oppasdiensten naar de efteling. Ik moet zelf werken. Ze is niet gewend om overdag uitgelaten te worden. Maar zonder oppas is ze alleen van 8 tot 18 uur. Een uurtje of 7 alleen vindt ze geen probleem. Als ik een andere oppas moet zoeken dan is dat in een voor haar onbekende omgeving met mensen die ze niet if nauwelijks kent. Wat is dan wijsheid? Wat zouden jullie doen? Zelf vrij nemen is geen optie. Dat mag niet in de traningsperiode.
Door Suzanne
#3157938
Als dat werkelijk precies 1 x per 2 jaar voorkomt ;-) zou ik haar lekker alleen laten in die periode, niet in de stress gooien bij andere oppas oid.
Ze kan het ophouden en ja, ach, "het kan beter" maar kom op... die ene keer DAT zoiets gebeurt... dan moet het maar.

Just my 2 cents ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3157944
Als ze 7 uren alleen kan zijn, lukt 8 of 9 uurtjes vast ook wel. Denk dat het meer je eigen gevoel is, dat je het liever niet hebt.
Snap ik volkomen want ik vind het zelf ook echt niet leuk! Xavi kan ook best 8 uren alleen zijn al is hij dat nooit. Het is 1 x voorgekomen omdat het gewoon niet anders kon. Geloof niet dat ie er minder van geworden is.  :biggrin2:
Desnoods de dag van te voren iets intensiefs doen zodat ze ook echt een rustdag nodig heeft?
Door Suzanne
#3157946
Ja, zo zou ik het ook zien. Mijn voorkeur heeft het ook niet om de honden zolang alleen te laten maar in een zo uniek voorkomend geval als dit zou dat de vorokeur voor mij hebben boven een voor hond en mij onbekende oppas.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3157974
Het gebeurd hier ook zelden, nu zijn ze afgelopen dinsdag 8 uur alleen geweest en dat was deze keer zelfs een bewuste keuze, ze waren nog helemaal kapot na de renbaandag, dat ik zelf vond dat het moest kunnen. Maar dat is dus een grote uitzondering hier...

Voor mijn gevoel zou ik dan de dag ervoor zorgen dat ze lekker moe is zodat de vrijdag inderdaad een rustdag is en de zaterdag zou ik ook weer iets extra's doen.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3157984
Hylos schreef: Als ze 7 uren alleen kan zijn, lukt 8 of 9 uurtjes vast ook wel. Denk dat het meer je eigen gevoel is, dat je het liever niet hebt.
Snap ik volkomen want ik vind het zelf ook echt niet leuk! Xavi kan ook best 8 uren alleen zijn al is hij dat nooit. Het is 1 x voorgekomen omdat het gewoon niet anders kon. Geloof niet dat ie er minder van geworden is.  :biggrin2:
Desnoods de dag van te voren iets intensiefs doen zodat ze ook echt een rustdag nodig heeft?
Dit dus. Ik heb bewust meer dan één hond, zodat ze nooit echt alleen zijn. Maar ja, 3x per week ben ik van 8 - 17.30 naar werk. Heel erg vervelend, maar ik denk dat ik er het meeste last van heb. Collega's weten t allang: om 17 uur ben ik weg; niemand die t voor elkaar krijgt mij 1 minuut langer te laten blijven.
Ze kunnen de hele dag naar buiten, worden ' s morgens 1x en' s avonds 2x uitgelaten. En ik probeer er eerlijk gezegd niet teveel mee bezig te zijn. Het verandert er namelijk niets aan; ik zal toch moeten verdienen om al die karkassen in te slaan :biggrin2:
Oppas is voor mij geen optie. Ten eerste kan ik dat niet betalen, daarnaast vertrouw ik weinig mensen met mijn honden.
Kan Zoe overdag naar buiten? En/of is gezelschap mss een optie?
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op do 01 okt 2015, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#3157991
Ik zou haar de dag ervoor en erna extra verwennen.....volgens mij red ze het wel met het gezelschap wat ze heeft daar. Voor baasje is het meestal lastiger dan voor het beestje ;)
Door Lil
#3158003
alleen laten!

Ik heb het de afgelopen jaren zo vaak gezien. Ik regelde altijd oppas en opvang etc etc en weet je waarvan mijn honden stabiel en gelukkig werden? Alleen thuis blijven. Dat is vertrouwd en dan hebben ze geen stress. Ook al is het soms (te) lang (ok zij kunnen ten alle tijd naar buiten en hun behoefte doen). Mijn honden kiezen/kozen alle vier altijd voor laat mij maar alleen hier in mijn veilige huis. Van opvang kwamen ze altijd te gestrest terug. Het enige wat nog wel eens gebeurd is als ze te laat avondeten krijgen dat ik iemand vraag of zij in mijn woning even twee uurtjes tv willen kijken en mijn honden voeren.
Door BusKay
#3158033
Neem je em toch lekker mee... Vinden ze vast gezellig bij BOL...  :biggrin2: :biggrin2:

Ik wed dat je dan nog nooit zo'n "verwende" / veel geaaide hond hebt gehad  ::) ::)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3158062
Kijk als ze het 7 uur kan, zal éénmalig 10 uur ook geen probleem zijn. Het is jouw gevoel dat voor een probleem zorgt. En natuurlijk is het geen ideale situatie, maar in dit geval kan het niet anders.
Door Chouka
#3158578
Hannabelgje, ik ken Zoë en haar eventuele problemen niet.  Ik werk thuis en heb 2 sociale honden.
Maandag komen er 2 honden op vakantie (voor 2 weken) en dat is dus al een dagje wennen, dus dat is geen mogelijkheid.
Als jij nog ooit opvang zoekt mag je roepen.
Door hannabelgje
#3158599
Chouka schreef: Hannabelgje, ik ken Zoë en haar eventuele problemen niet.  Ik werk thuis en heb 2 sociale honden.
Maandag komen er 2 honden op vakantie (voor 2 weken) en dat is dus al een dagje wennen, dus dat is geen mogelijkheid.
Als jij nog ooit opvang zoekt mag je roepen.
Waar woon je? Klinkt goed. Alvast bedankt Afbeelding
Het lijkt erop dat de efteling maandag niet doorgaat. Even afwachten nog.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door