Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3138892
Eén van mijn wasmachines heeft het begeven. Nu wil ik weer een was/droogcombinatie aanschaffen. Ik had een zanker. Goede machine, geen klachten. Maarja er zijn nu zoveel machines te verkrijgen, ( vanaf ca 500 tot 3000 euro). Wie kan mij adviseren? Prijs is niet het belangrijkst ( maar ik ga echt geen  3000,-- uitgeven), maar ik zoek een goede machine die iedere dag wordt gebruikt (misbruikt). Hondenspullen (manden, schapenvachten ed) hoeven er niet in, maar wel werkkleding (met klei).
Door millyckk
#3138971
Zelf heb ik een Miele uit het duurdere segment, zonder al te veel toeters en bellen, heel tevreden over,  deze heb ik tweedehands aangeschaft bij een klein winkeltje in witgoed. Machine was 1 jaar oud toen ik hem kocht en dat is nu 8 jaar geleden.
Diegene waarvan ik hem heb gekocht, gaf garantie en doet ook evt. reparaties. De winkel bestaat al heel lang en heeft een goede reputatie.

Weet niet of er een dergelijke, betrouwbare, zaak bij jou in de buurt zit, maar het misschien is de moeite van het onderzoeken waard?
Door Lida. S
#3138988
*milyck* schreef: Zelf heb ik een Miele uit het duurdere segment, zonder al te veel toeters en bellen, heel tevreden over,  deze heb ik tweedehands aangeschaft bij een klein winkeltje in witgoed. Machine was 1 jaar oud toen ik hem kocht en dat is nu 8 jaar geleden.
Diegene waarvan ik hem heb gekocht, gaf garantie en doet ook evt. reparaties. De winkel bestaat al heel lang en heeft een goede reputatie.

Weet niet of er een dergelijke, betrouwbare, zaak bij jou in de buurt zit, maar het misschien is de moeite van het onderzoeken waard?
Goed idee. Miele is volgens mij de beste, maar wel heel duur. Ik heb gelukkig geen haast, want ik heb nog 2 machines staan
Door Suzanne
#3139017
Mijn tip is om aparte machines te kopen. Als de een kapot is heb je de ander nog.
Als het gecombineerd is in 1 machine kun je helemaal niets meer.

Suzanne
Door Lil
#3158109
Hier indesit.

Nooit geen problemen gehad totdat hij na 5 jaar helemaal stuk was. Enorm van gebaald, maar achteraf (omdat hij goedkoop was) was hij niet duurder dan de dure bosch die na 8 jaar de geest gaf.

Suzanne schreef: Mijn tip is om aparte machines te kopen. Als de een kapot is heb je de ander nog.
Als het gecombineerd is in 1 machine kun je helemaal niets meer.

Suzanne
Dat hoor ik al 10 jaar, maar hier is het echt geen optie. 1 het past niet. 2 dat ding kan niet anders dan draaien terwijl ik er niet ben, dus wel zo enorm handig dat het dan droog in de trommel op mij ligt te wachten en niet opnieuw moet spoelen omdat het na een halve dag nat op elkaar liggen weer muf is.
Door Suzanne
#3158283
Lil schreef: Hier indesit.

Nooit geen problemen gehad totdat hij na 5 jaar helemaal stuk was. Enorm van gebaald, maar achteraf (omdat hij goedkoop was) was hij niet duurder dan de dure bosch die na 8 jaar de geest gaf.


Dat hoor ik al 10 jaar, maar hier is het echt geen optie. 1 het past niet. 2 dat ding kan niet anders dan draaien terwijl ik er niet ben, dus wel zo enorm handig dat het dan droog in de trommel op mij ligt te wachten en niet opnieuw moet spoelen omdat het na een halve dag nat op elkaar liggen weer muf is.
Ik zal wel weer als te voorzichtig worden verslten maar no way dat ik een droger aan laat als ik er zelf niet bij ben. s nachts gaat hij ook niet aan. Het gebeurt niet dagelijks, maar drogers vliegen wel 's in de fik.. gaat lelijk af kunnen lopen en je zou echt de eerste niet zijn waarbij zo'n apparaat voor veel problemen zorgt.
Het kan dan behalve veel leed en verdriet ook nog vervelender worden als de verzekering moeilijk gaat doen omdat je zo'n risico neemt.

Mijn beste tip is echt om apparaten uit te zetten als je er niet bij bent / zicht op hebt (zowel een kleding- als een voedseldroger).

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Hope
#3158291
Miele? Nooooooit weer!

Veel te zuinig dat kreng waardoor hij bijna geen water neemt en de was stinkt. En het machine zelf ook op den duur. Je kan er nog amper zelf wat aan instellen, elk programma heeft zijn vaste instelling. En dus kan je bijvoorbeeld op 30 graden niet korter wassen dan 1.52. Of je neemt een ander programma, dan wast hij op 30 graden 36 minuten maar centrifugeert hij weer op 900. Ik vind het echt een eerste klas onding voor zoveel geld.
Door Lil
#3158321
Suzanne schreef: Ik zal wel weer als te voorzichtig worden verslten maar no way dat ik een droger aan laat als ik er zelf niet bij ben. s nachts gaat hij ook niet aan. Het gebeurt niet dagelijks, maar drogers vliegen wel 's in de fik.. gaat lelijk af kunnen lopen en je zou echt de eerste niet zijn waarbij zo'n apparaat voor veel problemen zorgt.
Het kan dan behalve veel leed en verdriet ook nog vervelender worden als de verzekering moeilijk gaat doen omdat je zo'n risico neemt.

Mijn beste tip is echt om apparaten uit te zetten als je er niet bij bent / zicht op hebt (zowel een kleding- als een voedseldroger).

Suzanne
Ach Suzanne, de kans dat deze droger in de fik vliegt is even groot als dat mijn modem van internet/tv/tel die niet zomaar uit te schakelen is en mijn deurbel in de fik vliegen of de moderne tv en computer die niet uitschakelen, maar altijd standby blijven etc etc etc
Er is geen pluizenfilter in een combiautomaat! De monteur, de verkoper, de fabrikant etc zeggen zelf dat het de grootst mogelijke onzin is die men niet uit de wereld krijgt verholpen en dat mensen wel radio's aanlaten als ze weg gaan. Heb je een droger waar een opvang is voor pluizen, ja dan moet je voorzichtiger zijn. Veel voorzichtiger. Een goede reden om zo'n apparaat niet te willen.  ;)

Dus ik wordt wel heel moe van deze opmerkingen en voor iedereen die vindt dat het niet kan: doe svp even mijn huishouden en mijn was, want als het én niet s nachts mag (en dat snap ik, want dan worden de buren wakker van het centrifugeren) en niet mag als ik weg ben, blijft er erg weinig tijd over. Ik red mijn hele was niet als ik alleen de zondag heb.  ;)
Door Suzanne
#3158455
Je moet doen waar je je goed bij voelt maar feit is dat drogers (was- en voedseldrogers dus) gewoon een grotere kans hebben op doorbranden. En ja, een ventilator in een pc ook, dus die zet ik ook uit als ik er niet ben.

Echt, van mij hoef je niet.. maar wees je wel bewust van het risico!

Suzanne
Door Lil
#3158475
Suzanne schreef: Je moet doen waar je je goed bij voelt maar feit is dat drogers (was- en voedseldrogers dus) gewoon een grotere kans hebben op doorbranden. En ja, een ventilator in een pc ook, dus die zet ik ook uit als ik er niet ben.

Echt, van mij hoef je niet.. maar wees je wel bewust van het risico!

Suzanne
Dat risico is voor gewone drogers groter niet voor wasdroog combis waar zich geen  pluizen kunnen ophopen. Dus ja ik ben mij bewust dat het risico er niet is op de manier zoals het gesteld wordt. Voedseldroger is ophoping kruimels etc. Die staat in de schuur en niet in huis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door