Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3157875
Ik ben een half jaar thuis geweest bij mijn Zoë. Nu ben ik sinds 2,5 week weer aan het werk. Overdag gaat ze nu naar de oppas.
De laatste tijd heeft ze zo eens in de paar weken dat ze 's nachts blaffend wakker wordt. Als ik dan naar beneden ga dan blijkt dat ze een beetje paniekerig is en mee naar boven wil.
Nu werd dat steeds vaker en deze week is het al twee nachten achter elkaar.
Iemand tips om dit op te lossen?
Door hamada
#3157878
Is het een idee haar boven te laten slapen?
Ze mist mogelijk het contact met de roedel als je overdag naar het werk en s nachts naar boven bent.
Hier zijn ze s nachts ook "plakkeriger" als ze overdag meer alleen zijn geweest. Niet alleen de honden maar ook de katten
Gebruikersavatar
Door pluk
#3157882
Misschien kun je een kledingstuk of dekentje met jouw geur in haar mand leggen als je gaat slapen?
Na bijv een vakantie is Scott altijd even van slag als ik weer ga werken. Een tshirt waarin ik een nachtje heb geslapen geeft hem dan rust.
Door Martine-Tom
#3157884
Als het een optie is zou ik ze ook lekker mee naar boven nemen voor de nacht
Door hannabelgje
#3157899
Ze heeft de afgelopen twee nachten boven op bed geslapen. Dan is ze ook binnen vijf minuten diep in slaap. Ik slaap zelf niet zo goed met een Zoë in bed.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3157904
hannabelgje schreef: Ze heeft de afgelopen twee nachten boven op bed geslapen. Dan is ze ook binnen vijf minuten diep in slaap. Ik slaap zelf niet zo goed met een Zoë in bed.
Misschien kun je een mand of bench naast je bed zetten?
Door Borke
#3157929
Ik zou een bench naast het bed zetten, dan is ze dicht bij je, maar krijg jij ook een goede nachtrust.

Wel heftig trouwens voor jou!
Nieuwe baan, niet de gedroomde baan, oppas geregeld en hond van slag, dus slechte nachtrust.
Heel veel sterkte!
Laatst gewijzigd door Borke op wo 30 sep 2015, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3157975
Lola heeft daar af en toe ook last van, ik kan dat al merken als ik thuis komt, ze springt dan letterlijk in mijn armen (en ze is geen knuffel of kus hond zeg maar)
Blijkbaar heeft ze dan meer behoefte aan contact, dat is vaak ook een avond dat ze mee naar boven mag. Zij gaat meestal halverwege de nacht dan zelf weer naar beneden.

Als je er zelf slecht van slaapt zou ik haar in elk geval in het weekend mee naar boven nemen, en door de week inderdaad iets van een shirt ofzo bij haar neerleggen.

Arme, ook zij moet wennen aan de situatie, ze mist je gewoon!
Door Lil
#3158004
Omdat ze overdag alleen zijn, mogen ze mee naar boven. Dat heet zij komen of komen niet, dus de deuren blijven open staan en dan gaan ze liggen waar ze liggen MITS ze niet aan mijn bed komen. Niet voor bed, niet achter bed en al helemaal niet met een haar aan het bed komen. Dat wil ik absoluut niet. Ze kunnen wel gezellig op de slaapkamer in hun mand gaan liggen of in een hoek en meestal doen de heren dat wel. De dame pikt dan beneden alle mega luxe bedden in (ooit dacht ik beneden luxe boven minder luxe dan kiezen ze voor beneden dus niet hahaha).
Door Aprilsnow
#3158087
Bij ons krijgt het manneke ook de keuze of hij boven of beneden wil slapen. Als wij naar bed gaan loopt hij meestal mee naar boven om dan vaak al snel of soms gedurende de nacht naar beneden te gaan. Hij heeft wel een mand NAAST het bed en komt dus ook niet op bed.
Door Lizzy
#3158158
Onze wijlen Whoofer wilde ook niet in een bench. Daar voelde ze zich te goed voor. We hebben een baby box voor haar gekocht en deze naast bed gezet. Dat vond ze dan acceptabel :biggrin2:
Door hannabelgje
#3158196
Zoë kan geen traplopen en heeft dus niet zelf de keuze. Ik heb een trap die niet geschikt is voor corgi's. Voorlopig moet ze maar gewoon mee naar boven dan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door