Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TomsBorders
#3157757
Al sinds ik Kaya heb, maakt ze van tijd tot een snotterig of niezerig geluid, heb het een keer aan de DA voorgelecht maar die wist er niet zoveel van te maken zonder beeldmateriaal. meestal net te laat camera erbij of het uberhaubt vergeten maar vanochtend had ik het toevallig 2x op film kunnen zetten. Iemand bekend met dit genies/slijm iets/geblaas?
https://www.dropbox.com/s/ly67oa2kbla9u ... 7.MOV?dl=0
https://www.dropbox.com/s/f0i0hfk8w5nop ... 8.MOV?dl=0
het is niet op een vast moment of altijd of nooit op een bepaalde locatie maar soms is het gewoon.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3157758
Lijkt wel een beetje op reversed sneezing.

Hier wordt 's ochtends altijd geniest als ik beneden kom, maar dat heeft waarschijnlijk wat te doen met mijn parfum.
Door TomsBorders
#3157803
ok, bedankt Karen, ik zal het even onderzoeken en kijken of het overeenkomt en of ik vervolg aan moet geven.
Aan de parfum zal het denk ik niet liggen bij mij hahaha.
Door Martine-Tom
#3157824
Lijkt idd op reverse sneezing, je zou eens kunnen testen of het helpt als je de neus even dichthoud door je hand erover te leggen (net als je kan doen als je de hik hebt zeg maar).
Als ze veel snuffelt zou het als het na een wandeling is mss ook gewoon water of grasjes kunnen zijn wat in dr neus zit?
Door TomsBorders
#3157836
ik ga het testen, het lijkt wel een milde versie te zijn als ik zo die filmpjes zie op youtube. al is het vooral bij die platgeslagenneuzen honden het ergst (ofja klinkt het het ergst).
Gebruikersavatar
Door pluk
#3157839
TomsBorders schreef: ik ga het testen, het lijkt wel een milde versie te zijn als ik zo die filmpjes zie op youtube. al is het vooral bij die platgeslagenneuzen honden het ergst (ofja klinkt het het ergst).
Scott heeft soms ook last van reverse sneezing. Vooral bij opwinding heeft hij er last van. De eerste keer dacht ik dat hij stikte, zoveel kabaal kwam er uit. Het geluid is vergelijkbaar met een mens die heel luidruchtig zijn keel schraapt.
Voor reverse sneezing is het geluid dat Kaya maakt heel beschaafd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door