Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3157622
Mijn labje van bijna 2 haart bizar veel uit :P Ik kan 3x per dag gaan zuigen en dan nog ligt het huis vol met haar  ;D Op sommige delen van zijn vacht zitten ook doffe plekken (de rest glanst). Met name op zijn achterhand.

Wat details over Link:

-Eet KVV. Verschillende merken.
-Krijgt sporimune voor een mijten allergie
-Is begonnen met een desensibilisatie traject (Artuvetrin)
-Is actief

Iemand die hier nog tips voor heeft? ik heb hem op aanraden van de trimmer een puimsteen gekocht om hem mee te "borstelen".  Ook een speciale kam/borstel/iets van het merk Miranda om hem 1x per 3 maanden mee te behandelen. De trimmer trok er een maand of 2 geleden een bizarre stapel haar uit :P.

Ik vind het niet echt een probleem dat hij verhaart.. maar vraag me af of het zo erg hoort :P En zo niet, waar het dan aan kan liggen.
#3157641
Bijwerkingen Sporimune:
Het is niet gebruikelijk dat er bijwerkingen optreden. De meest frequent waargenomen bijwerkingen
zijn gastro-intestinale stoornissen zoals braken, slijmerige of zachte ontlasting en diarree. Ze zijn mild
en van tijdelijke aard en in het algemeen is stoppen van de behandeling niet nodig.
Andere bijwerkingen die zelden worden waargenomen zijn lusteloosheid of hyperactiviteit, anorexie,
een milde tot matige vorm van hyperplastisch tandvlees, wratvormige beschadigingen van de huid of
verandering van de vacht,
rode en gezwollen oorschelpen, spierzwakte of spierkrampen.
Deze effecten verdwijnen spontaan wanneer de behandeling is gestaakt.
Indien u ernstige bijwerkingen of andersoortige reacties vaststelt die niet in deze bijsluiter worden
vermeld, wordt u verzocht uw dierenarts hiervan in kennis te stellen

Ik denk niet dat ik je hoef te vertellen dat Sporimune nogal rottig spul is. En de problemen met de vacht kunnen daar van komen. Voor welke mijten is hij allergisch?

Heb je al geprobeerd om je hond een flinke dosering goede visolie te geven? En extra vergine biologische geurende kokosolie?
#3157651
Bekend probleem, Kira had het sinds enkele welen terug ook verschrikkelijk, zo erg dat je zelfs lijnen huid begon te zien bij haar knieën en benen. Zij heeft dit altijd voor haar loopsheid en ook rond einde van de zomer.. Nu begint alles netjes terug te groeien en ze begint weer mooi te glimmen (dofheid vervaagt). Ik noem het bij haar de najaar vachtwisseling binnen dit een enkele weken heeft ze weer die mooie volle vacht... Wat ik wel doe is wat extra Zalmolie geven per week en een lepeltje rauwe Honing van bij de imker met yoghurt. Ze krijgt ook een extra eitje en ik was haar expres niet met shampoo ofzo..


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3157733
Lizzy schreef: Bijwerkingen Sporimune:
Het is niet gebruikelijk dat er bijwerkingen optreden. De meest frequent waargenomen bijwerkingen
zijn gastro-intestinale stoornissen zoals braken, slijmerige of zachte ontlasting en diarree. Ze zijn mild
en van tijdelijke aard en in het algemeen is stoppen van de behandeling niet nodig.
Andere bijwerkingen die zelden worden waargenomen zijn lusteloosheid of hyperactiviteit, anorexie,
een milde tot matige vorm van hyperplastisch tandvlees, wratvormige beschadigingen van de huid of
verandering van de vacht,
rode en gezwollen oorschelpen, spierzwakte of spierkrampen.
Deze effecten verdwijnen spontaan wanneer de behandeling is gestaakt.
Indien u ernstige bijwerkingen of andersoortige reacties vaststelt die niet in deze bijsluiter worden
vermeld, wordt u verzocht uw dierenarts hiervan in kennis te stellen

Ik denk niet dat ik je hoef te vertellen dat Sporimune nogal rottig spul is. En de problemen met de vacht kunnen daar van komen. Voor welke mijten is hij allergisch?

Heb je al geprobeerd om je hond een flinke dosering goede visolie te geven? En extra vergine biologische geurende kokosolie?
Hey lizzy,

Hij is allergisch voor de huisstofmijt, de meelmijt, de hooimijt, de ferinea?mijt en de copramijt. Op aanraden van het medisch centrum voor dieren zijn we begonnen met sporimune tijdelijk totdat de injecties werken.

Ik heb geen visolie en kokos gegeven. Dat is voor de vacht neem ik aan? Beetje dom va mezelf dat ik niet in de bijsluiter heb gekeken. Zal morgen de dermatoloog ook eens bellen.
#3157749
Weet je, quea? Met deze allergieën hé... Ik ging eerst eens zonder farmaceutische medicatie of desensibilisatie kijken of je het onder controle krijgt. Want voor je het weet ben je de bijwerkingen van het ene medicijn weer aan het opvangen met een ander.

Dus... Als het mijn hond was, dan ging ik eerst mijn huis eens door. Al het textiel eruit en wat er niet uit kan insprayen met neemboomoliespray. De luchtvochtigheid meten en zo nodig bijstellen. Liefst hou je het onder de 50 zodat mijten niet kunnen leven.

Stofzuigen, dagelijks. Regelmatig dweilen, vaak stoffen met een vochtige doek. Dat soort dingen.
Geen contact met hooi, stro, houtkrullen en dergelijke.

En dan ging ik quercetine, bromelaine en papain geven, in een combinatie. Solgar heeft een mooi supplement. En kurkuma met kokosolie.
Verder dan visolie toevoegen.

En dan ging ik eens afwachten. Want het zou zomaar kunnen dat je dan goedkoper maar vooral veel natuurlijker en beter van deze klachten af gaat komen. Of nouja, de hond dan.
#3157772
Hope schreef: Weet je, quea? Met deze allergieën hé... Ik ging eerst eens zonder farmaceutische medicatie of desensibilisatie kijken of je het onder controle krijgt. Want voor je het weet ben je de bijwerkingen van het ene medicijn weer aan het opvangen met een ander.

Dus... Als het mijn hond was, dan ging ik eerst mijn huis eens door. Al het textiel eruit en wat er niet uit kan insprayen met neemboomoliespray. De luchtvochtigheid meten en zo nodig bijstellen. Liefst hou je het onder de 50 zodat mijten niet kunnen leven.

Stofzuigen, dagelijks. Regelmatig dweilen, vaak stoffen met een vochtige doek. Dat soort dingen.
Geen contact met hooi, stro, houtkrullen en dergelijke.

En dan ging ik quercetine, bromelaine en papain geven, in een combinatie. Solgar heeft een mooi supplement. En kurkuma met kokosolie.
Verder dan visolie toevoegen.

En dan ging ik eens afwachten. Want het zou zomaar kunnen dat je dan goedkoper maar vooral veel natuurlijker en beter van deze klachten af gaat komen. Of nouja, de hond dan.

Stofzuigen doe ik 2x per dag met HEPA filter, alle dekentjes die op de bank lagen zijn eruit, zijn kleed is vervangen voor een anti allergie kussen.. Zo'n meter voor luchtvochtigheid is wel een goed idee ja.

Contact met stro en hooi heeft hij sowieso niet. Maar huisstofmijt zit gewoon in je huis natuurlijk. En meelmijt ook :)

Heb laatst al alles schoongemaakt en in wekpotten gedaan zodat de mijt daar niet meer bij kan.

Neemboomoliespray? Kan dat ook op de leren bank en de gordijnen?

Solgar, Quercetin Complex bedoel je?
#3157783
Qwea schreef:
Stofzuigen doe ik 2x per dag met HEPA filter, alle dekentjes die op de bank lagen zijn eruit, zijn kleed is vervangen voor een anti allergie kussen.. Zo'n meter voor luchtvochtigheid is wel een goed idee ja.

Contact met stro en hooi heeft hij sowieso niet. Maar huisstofmijt zit gewoon in je huis natuurlijk. En meelmijt ook :)

Heb laatst al alles schoongemaakt en in wekpotten gedaan zodat de mijt daar niet meer bij kan.

Neemboomoliespray? Kan dat ook op de leren bank en de gordijnen?

Solgar, Quercetin Complex bedoel je?
Welk HEPA filter heb je? Je hebt echt 13 of hoger nodig. Dat moet op het filter staan.
Uiteraard zitten mijten in je huis. Maar hoe minder, hoe beter!

Neemboomoliespray kan prima op de bank en de gordijnen. Ook op de matten bij de deuren gebruik ik die. En op de trap waar helaas vloerbedekking op zit. Het geeft geen vlekken, maar wel goed ventileren als je het gebruikt want de eerste uren stinkt het nogal.
Ik heb deze https://www.allergiezorg.nl/anti-huisstofmijt-allergeen-spray/sprays-tegen-huisstofmijt

En inderdaad de Quercetine complex van Solgar vind ik erg goed werken!
#3157831
Hope schreef: Welk HEPA filter heb je? Je hebt echt 13 of hoger nodig. Dat moet op het filter staan.
Uiteraard zitten mijten in je huis. Maar hoe minder, hoe beter!

Neemboomoliespray kan prima op de bank en de gordijnen. Ook op de matten bij de deuren gebruik ik die. En op de trap waar helaas vloerbedekking op zit. Het geeft geen vlekken, maar wel goed ventileren als je het gebruikt want de eerste uren stinkt het nogal.
Ik heb deze https://www.allergiezorg.nl/anti-huisstofmijt-allergeen-spray/sprays-tegen-huisstofmijt

En inderdaad de Quercetine complex van Solgar vind ik erg goed werken!
Hoger dan 13.  :) Heb ik opgelet bij aanschaf! :)

Ik ga dat allebei eens even bestellen! Dank je wel voor je tips!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door