Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#315669
Ben erg benieuwd welk merk glucosamine jullie geven en wat jullie ervaringen daarmee zijn. Want ik vind het nog best moeilijk om een merk te vinden waar een redelijke hoeveelheid glucosamine en chondroitine inzit. Ik geef nu All in One, 2 tabletten per dag en dan krijgt ze 600 mg glucosamine en 300 mg chondroitine binnen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Door Martine2
#315678
Ik geef Kruidvat. Ze krijgen bij mij ieder (32,5 kg) één tablet wat neerkomt op 750 mg glucosamine en 250 mg chondroitine. Een pot van 60 tabletten voor 7,75 of zoiets.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#315700
Misschien is Glucobest wat voor je. Heeft een hoge concentratie werkzame stoffen.

>> 1 maatschep Glucobest van 5,5 gram bevat: 1300 mg Glucosamine-sulfaat (95% >) 500 mg Chondroïtine-sulfaat (95% >) 500 mg MSM 500 mg Vitamine C 80 mg Magnesium 4 mg Mangaan <<<

Een hond van 30 kilo heeft 1/2 maatschep per dag nodig, 45 kilo 3/4 enz.

Meer info: www.glucobest.nl
Gebruikersavatar
Door Angelique
#315737
bernergek schreef: Jane weegt ongeveer 37 kg, dus tussen de halve en drie vierde maatschep is dan goed??
Ja, dat is dan voldoende. Je doet dan ongeveer een kleine 3 maanden met 1 pot.
Door Truus
#315739
Ik geef de tabletten van het kruitvat en Timo krijgt een halve tablet. Weegt 12 kilo. Ik heb wel het idee dat het helpt, hij is soepeler en beweegt zich veel beter.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#315740
Angelique schreef: Ja, dat is dan voldoende. Je doet dan ongeveer een kleine 3 maanden met 1 pot.
Dat is dan in verhouding niet duur. En ze krijgt dan een aardig goede dosis binnen. Moet altijd alleen ff wennen omdat het net nieuw op de markt is. :-\ Luistert de hoeveelheid erg nauw, omdat zij er dan net tussen in zit?
Dit is dan ook bij jou te bestellen? En het is geloof ik bij Domenica te halen toch?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#315743
bernergek schreef: Dat is dan in verhouding niet duur. En ze krijgt dan een aardig goede dosis binnen. Moet altijd alleen ff wennen omdat het net nieuw op de markt is. :-\ Luistert de hoeveelheid erg nauw, omdat zij er dan net tussen in zit?
Dit is dan ook bij jou te bestellen? En het is geloof ik bij Domenica te halen toch?
Hoeze wennen? er zitten geen geheime nieuwe stoffen o.i.d. in ??? Het product onderscheid zich hoofdzakelijk doordat de concentratie erg hoog is waardoor het zuinig in gebruik is.

Ja en ja ;D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#315745
Angelique schreef: Hoeze wennen? er zitten geen geheime nieuwe stoffen o.i.d. in ??? Het product onderscheid zich hoofdzakelijk doordat de concentratie erg hoog is waardoor het zuinig in gebruik is.

Ja en ja ;D
Ik ben gewoon een beetje een onzekere muts. (nou ja, beetje?)
Is het dus ook niet erg als ze iets minder of meer krijgt? Omdat ik natuurlijk tussen een halve en drie kwart inzit? Weet nl. niet hoe makkelijk dit af te meten is.

Das mooi. :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#315759
bernergek schreef: Ik ben gewoon een beetje een onzekere muts. (nou ja, beetje?)
Is het dus ook niet erg als ze iets minder of meer krijgt? Omdat ik natuurlijk tussen een halve en drie kwart inzit? Weet nl. niet hoe makkelijk dit af te meten is.

Das mooi. :D
LOL, Nee dat komt niet echt op de exate mg aan.
Door Audrina
#317288
Hier op het moment nog NAF Hiprite (vloeibare gluco van de paardendrogist) en binnen een week of wat gaan ze over op Glucobest. :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#317335
Dank voor jullie reakties. Ben erg huiverig voor het geven van supplementen, Maar aangezien Jane die glucosamine toch nodig heeft denk ik dat ik overga op Glucobest, alleen die berichten over dat het eventueel een belasting is voor de nieren maken mij nog aan het twijfelen :-\. Maar dit heeft natuurlijk betrekking op alle glucosamine complexen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door