Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Bozydar
#3157255
Hallo allemaal,

Ik ben een nieuw lid op dit forum maar geen leek  op het gebied BARF !!!!
We hebben een tatra-hond van 17 maanden met het Radius Curvus syndroom (gekocht bij een erkende fokker)
Hij heeft als pup carnibest gekregen nu het heeft hij brokken .....maar hier ben ik niet blij mij te veel ontlasting ga zo maar door .
Maar ik durf bij onze Bozydar niet met BARF te beginnen mede omdat hij medicijnen krijgt en door de DA gezegd werd dat Carnibest  er ook waarschijnlijk een mede factor is voor het Radius Curvus Syndroom.....
Misschien kan mij iemand hier op het forum helpen en tips geven .....hoe ik onze kanjer een goed eten kan geven

Daar wij alles voor hem doen

Ons gezinnetje bestaat uit mijn mannetje en ik natuurlijk ,we hebben 2 kleinkinderen en twee 1 vierde ....buiten de Tatra hond nog Engelse cocker uit Spanje van een 11 jaar en een Yorkie van bijna 7 jaar .

Hoop dat ik hier veel kan opsteken

Groetjes Marion
Door nikèdog2000
#3157260
welkom op barfplaats

je hond is nu toch uitgegroeid
dus je kunt gewoon eten geven wat je wilt geven
denk ik hoor
het kwaad is nu toch al geschiet
lekker vers vlees voeren
de medicijnen kun je daar ook in verstoppen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3157304
Bozydar schreef: Hallo allemaal,

Ik ben een nieuw lid op dit forum maar geen leek  op het gebied BARF !!!!
We hebben een tatra-hond van 17 maanden met het Radius Curvus syndroom (gekocht bij een erkende fokker)
Hij heeft als pup carnibest gekregen nu het heeft hij brokken .....maar hier ben ik niet blij mij te veel ontlasting ga zo maar door .
Maar ik durf bij onze Bozydar niet met BARF te beginnen mede omdat hij medicijnen krijgt en door de DA gezegd werd dat Carnibest  er ook waarschijnlijk een mede factor is voor het Radius Curvus Syndroom.....
Misschien kan mij iemand hier op het forum helpen en tips geven .....hoe ik onze kanjer een goed eten kan geven
Welkom hier!

Waar baseert jou dierenarts deze uitspraak op? Carnibest is een merk dat al heel lang bestaat en ook door fokkers gevoerd wordt. Heeft jou dierenarts cijfers of bewijzen dat pupjes die carnibest gevoerd krijgen vaker aan deze aandoening lijden?

Of is het meer zo van: deze hond krijgt geen commerciele brok, dus we geven de voeding maar de schuld?

Als een aandoening door voeding kan komen, dan is het van belang wat dan precies de oorzaak zou zijn. Bijvoorbeeld te weinig calcium (ik noem maar iets). Vervolgens kan je dan kijken of de voeding ook daadwerkelijk te weinig calcium bevat. Ik zou dus meer informatie van je dierenarts willen. Wát is precies het probleem met voeding met betrekking tot het Radius Curvus Syndroom? Zodat je kan gaan kijken of carnibest mogelijk (een deel van) de oorzaak is geweest en of het oké is om nu weer te gaan voeren. Mocht je dierenarts hier inhoudelijk geen verdere informatie over kunnen geven, dan zou ik zijn beschuldiging naar de voeding toe ook niet heel serieus nemen.

Wat voor medicijnen krijgt hij dat je niet met Barf durft te beginnen?
Door Lizzy
#3157344
Bozydar schreef: Hallo allemaal,

Ik ben een nieuw lid op dit forum maar geen leek  op het gebied BARF !!!!
We hebben een tatra-hond van 17 maanden met het Radius Curvus syndroom (gekocht bij een erkende fokker)
Hij heeft als pup carnibest gekregen nu het heeft hij brokken .....maar hier ben ik niet blij mij te veel ontlasting ga zo maar door .
Maar ik durf bij onze Bozydar niet met BARF te beginnen mede omdat hij medicijnen krijgt en door de DA gezegd werd dat Carnibest  er ook waarschijnlijk een mede factor is voor het Radius Curvus Syndroom.....
Misschien kan mij iemand hier op het forum helpen en tips geven .....hoe ik onze kanjer een goed eten kan geven

Daar wij alles voor hem doen

Ons gezinnetje bestaat uit mijn mannetje en ik natuurlijk ,we hebben 2 kleinkinderen en twee 1 vierde ....buiten de Tatra hond nog Engelse cocker uit Spanje van een 11 jaar en een Yorkie van bijna 7 jaar .

Hoop dat ik hier veel kan opsteken

Groetjes Marion
Hoi Marion,
Jeetje, wat een narigheid... Ja, dit kan gebeuren. Het kan overigens erfelijk zijn. Maar dat weet je vast al. Carnibest bestaat al...., poeh, 15 jaar? Ik ken echt ontelbaar veel fokkers die daar ook al 15 jaar hun honden mee afspenen en dit ook aan volwassen honden voeren en adviseren aan de pupkopers. En ik heb echt nog nooit, in al die jaren niet, van honden gehoord die Radius Curvus syndroom hebben gekregen door deze voeding. Als het anders was, zou ik het eerlijk zeggen (en ik ben helemaal niet eens van de KVV). En ik heb het dan niet over fokkers van Yorkshire Terriers maar ook van echt hele grote rassen.

Weet je, als jij Royal Canin had gevoerd, had je dierenarts gezegd "zit vast in de genen". Dus nah, ik zou gewoon weer lekker vers gaan voeren!
Door Bozydar
#3157371
Hallo allemaal bedankt voor het hartelijk welkom

Het was niet mijn eigen DA maar die van de fokker ..........

Bozydar krijgt Trocoxill maandelijks

Het veel ellende geweest maar we gaan voor onze kanjer........

En ik heb zelf goede ervaring met Carnibest gehad .....maar toch je gaat twijfelen of je wel alles goed doet.
Omdat hij al zoveel heeft meegemaakt geopereerd ,fysio noem maar op

Dus nu gaan we weer voor vers vlees
Door nikèdog2000
#3157387
Bozydar schreef: Hallo allemaal bedankt voor het hartelijk welkom

Het was niet mijn eigen DA maar die van de fokker ..........

Bozydar krijgt Trocoxill maandelijks

Het veel ellende geweest maar we gaan voor onze kanjer........

En ik heb zelf goede ervaring met Carnibest gehad .....maar toch je gaat twijfelen of je wel alles goed doet.
Omdat hij al zoveel heeft meegemaakt geopereerd ,fysio noem maar op

Dus nu gaan we weer voor vers vlees

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Door Anne in Zweden
#3157573
Welkom hier! En inderdaad, een dierenarts die zoiets beweert heeft zich duidelijk niet verdiept in verse voeding maar wil alleen graag brokjes verkopen. Niet naar luisteren, gewoon zeggen dat jij bepaalt wat je je hond voert, en als hij het daar niet mee eens is, dat je dan wel een andere dierenarts zoekt die jouw keuze wel respecteert.
Echt, we zouden hier niet met meer dan tienduizende mensen onze honden vers voer geven als we ook maar het geringste vermoeden hadden dat dat slecht was voor ze!
Door Bozydar
#3157742
Anne in Duitsland schreef: Welkom hier! En inderdaad, een dierenarts die zoiets beweert heeft zich duidelijk niet verdiept in verse voeding maar wil alleen graag brokjes verkopen. Niet naar luisteren, gewoon zeggen dat jij bepaalt wat je je hond voert, en als hij het daar niet mee eens is, dat je dan wel een andere dierenarts zoekt die jouw keuze wel respecteert.
Echt, we zouden hier niet met meer dan tienduizende mensen onze honden vers voer geven als we ook maar het geringste vermoeden hadden dat dat slecht was voor ze!

Nou Anne als mijn eigen DA mij gaat vertellen wat ik voeren moet dan vraag ik hem gelijk voor welk merk hij reclame maakt.
Maar er zijn meerdere die studies hebben gevolgd over het vrijwel onbekende Radius Curvus bij grote honden het heeft te maken met de een erfelijkheid maar ook het veel te vroeg voeren van vers vlees kan een factor zijn .......pups hebben moedermelk nodig en horen niet gespeend te worden met geitenmelk ........

Dus ik denk dat overal een kern van waarheid in zit .......
Maar door dat ik niets fout meer wilde doen en geen contact meer heb met de fokker ben ik gewoon brokken blijven voeren ,tegen beter weten in .....

Maar sinds gisteren krijgt onze kanjer vlees en het gaat super met hem
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door