Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3157186
Wij hebben hier 2 grote walnootbomen staan, en ik kom nu dus om in de walnoten  :biggrin2:

Is dit nog een nuttige toevoeging voor een hond? Nuttig genoeg om te elimineren zeg maar?

Hoeveel geef je dan? En gewoon rauw?
Door Lizzy
#3157190
Walnoten kunnen een schimmel bevatten die uiterst schadelijk is voor honden. Verder bevatten ze veel vitamine E en omega's. Maar, deze moeten door de hond in het lichaam nog wel omgezet worden naar actieve omega 3 vetzuren. Er zit ook omega 6 in, ik weet even niet wat de verhouding is. Als hij er tegen kan, kun je best een paar keer in de week een paar walnoten geven. Niet teveel. Niet meer dan je zelf ook niet zou eten.
Door Lizzy
#3157191
Oh, ik zou ze dus vanwege de schimmel maar ook vanwege de harde schil niet door Nelson zelf open laten maken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3157209
Lizzy schreef: Oh, ik zou ze dus vanwege de schimmel maar ook vanwege de harde schil niet door Nelson zelf open laten maken.
Nee, oké. Maar zonder harde schil is dat gevaar er niet?
Ik zal het stuk onder de bomen afzetten dan, zodat hij niet zelf op strooptocht gaat. Doet hij bij de tamme kastanjes anders namelijk ook. Die vist hij ook zelf uit de schil om zich daarna ziek te vreten en binnen alles uit te spugen  :-X
Door BlissSpirit
#3157227
Als je ze zelf eerst kraakt kun je zien of het een goede noot is. Als hij zelf op zoek gaat, zoals ze hier heel graag doen, dan heb je kans dat hij een verkeerde op vreet
Door java
#3158732
Mijn honden van 13 - 11,5 en 8 jaar eten zich in deze tijd al jaren en jaren zich in het rond aan de walnoten in onze tuin, ze kraken ze zelf. Ze hebben hier nog nooit enig negatieve reactie op gehad dus ik laat ze hun gang maar gaan.....
Door marsje
#3159160
Walnoten worden gebruikt om baklava te maken..... Je kunt ze goed verkopen aan een turks of marrokaans winkeltje :) Die zelfbereide baklava maken!!!!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3159369
marsje schreef: Walnoten worden gebruikt om baklava te maken..... Je kunt ze goed verkopen aan een turks of marrokaans winkeltje :) Die zelfbereide baklava maken!!!!
Slim!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door