Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3156753
Maar liefst 52 % van de honden is (te) dik . Volgens mij zijn de percentages dus weer gestegen
Ik zat eens te kijken op diverse sites van dierenklinieken , dan kom je dus rustig voorbeelden tegen  :o
Twee afbeeldingen van een hond die 43 ,5 kg woog , en later na een streng programma dus op een gezond gewicht van 22 kg
Dat is bijna de helft wat zo,n hond aan overgewicht heeft  :-X

Voor katten liggen de cijfers iets lager . Maar ook heel veel katten hebben overgewicht

Het laat zich raden wat dit ernstige overgewicht doet met de gezondheid van het dier in kwestie  :-X
Door TomsBorders
#3156761
ik dacht dat het een hoger percentage zou zijn, tenzij het alleen betreft over honden die TE dik zijn, 90% van wat er in mijn wijk rondloopt is toch wel dik.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3156784
Ik hou van schrale honden, dus vind een hond eigenlijk snel iets te zwaar.

Tom, hoeveel weegt Kaya?
Ik ging vd week Iggy wegen en die woog 17,5 kg. Toch wel te licht en dus krijgt hij nu weer wat meer eten.
Door K&D
#3156806
Hoeveel vershonden zouden daarbij zitten?

Tsja...en de andere helft mag ook de prefab food laten staan...
De helft van de Nederlanders is te zwaar
In 2012 heeft 48,3% van de Nederlanders van 19 jaar en ouder overgewicht (inclusief obesitas). Overgewicht komt vaker voor bij mannen (53%) dan bij vrouwen (43,7%). Bij obesitas is dat andersom, meer vrouwen hebben obesitas (13,9%) dan mannen (11,3%). In totaal heeft 12,7% van de Nederlanders obesitas (Zie tabel 1; Gezondheidsmonitor GGD'en, CBS en RIVM, 2012).
Gebruikersavatar
Door Hope
#3156810
Maar hoeveel mensen wetennu nog goed hoe een hond in conditie moet zijn? Hoeveel draagt de rasstandaard bij? Neem mijn lab. Zowel Belson als Hope staan echt mooi in conditie, en soms denken mensen dat het geen labjes zijn (dat is geen echte he, die is zo smal), of ze zeggen dat ik meer moet voeren.

Hoe normaal is het dat honden op een keuring zwaarder moeten zijn om bovenaan te komen? Mijn schoonouders hebben een rottweiler reu. Die haalt elk kampioenschap de eerste plaats. Maar wel alleen als hij 6 kilo zwaarder is dan ze hem zelf zouden willen.
En dus gaat die hond na een show weer op dieet. Ruim voor een show moet hij dan weer dikker.

Ik vind het een hele slechte trend.
Door Mijati
#3156817
Dierenartsen werken er ook aan mee, aan die trend. Mijn pup was volgens de dierenarts zeker een kilo te licht, ik vond hem zelf aan de schrale kant, maar niet mager.
Dus ik zou er zeker een kilo extra moeten aanvoeren. Nu is hij natuurlijk wel aangekomen sinds dat bezoekje, een dikke kilo. Maar ik vind hem zo echt mooi. Ook mijn volwassen hond vinden ze te licht (22kg, ribben voelbaar).
Door smulpaap
#3156823
Hope schreef: Maar hoeveel mensen wetennu nog goed hoe een hond in conditie moet zijn? Hoeveel draagt de rasstandaard bij? Neem mijn lab. Zowel Belson als Hope staan echt mooi in conditie, en soms denken mensen dat het geen labjes zijn (dat is geen echte he, die is zo smal), of ze zeggen dat ik meer moet voeren.

Hoe normaal is het dat honden op een keuring zwaarder moeten zijn om bovenaan te komen? Mijn schoonouders hebben een rottweiler reu. Die haalt elk kampioenschap de eerste plaats. Maar wel alleen als hij 6 kilo zwaarder is dan ze hem zelf zouden willen.
En dus gaat die hond na een show weer op dieet. Ruim voor een show moet hij dan weer dikker.

Ik vind het een hele slechte trend.


Mee eens hoor . In de E.B -wereld is dit ook (vaak ) een ongewoon beeld .
Dit was Noa , een jaar voor haar dood . Ze was hier 12 . En heeft voordat ze bij ons kwam drie nestjes gehad

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3156825
Hope schreef: Maar hoeveel mensen wetennu nog goed hoe een hond in conditie moet zijn? Hoeveel draagt de rasstandaard bij? Neem mijn lab. Zowel Belson als Hope staan echt mooi in conditie, en soms denken mensen dat het geen labjes zijn (dat is geen echte he, die is zo smal), of ze zeggen dat ik meer moet voeren.

Hoe normaal is het dat honden op een keuring zwaarder moeten zijn om bovenaan te komen? Mijn schoonouders hebben een rottweiler reu. Die haalt elk kampioenschap de eerste plaats. Maar wel alleen als hij 6 kilo zwaarder is dan ze hem zelf zouden willen.
En dus gaat die hond na een show weer op dieet. Ruim voor een show moet hij dan weer dikker.

Ik vind het een hele slechte trend.
Ik vind het juist een genot om weer eens een lab te zien die niet net zo breed als hoog is ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3156905
Mijn newfies wegen minimaal 10 kilo lichter  :-\ Niet dat ze minder bone hebben, ik vergelijk ze met dezelfde soort exemplaren. Er zit nl wel heel wat variatie in grootte en bone. Maar goed de mijne zijn te smal dus.  ;)  Hebben een ruggengraat en kunt er geen beker op de rug zetten die blijft staan  :biggrin2: Geen nood ik ben harstikke trots als ik opa nu op het strand zie rennen en de ander is ook al 8,5 jaar  :) Goed die is echt af en toe te mager ( zijn huidproblemen eisen af en toe zijn tol, hij vreet wel het meest van de 3 ondanks dat ie de kleinste is )
Dat zeggende moet ik zelf ook weer aan de slag na de vakantie dan maar, behoor ook tot de categorie 5 tot 10 kilo te veel, voor mensen ook beter he!  ;D
Door kakocavi
#3156959
Hoeveel procent van de mensen in dit land is ook alweer te dik? Dat percentage zal denk ik in dezelfde lijn liggen. En de oorzaak is hetzelfde: het leven in de westerlijke maatschappij is te gemakkelijk geworden. Toen de mens nog boer was, de hond de melkkar trok en de kat de muizen ving was slank zijn nog geen keuze. :)
Door BusKay
#3156961
kakocavi schreef: Hoeveel procent van de mensen in dit land is ook alweer te dik? Dat percentage zal denk ik in dezelfde lijn liggen. En de oorzaak is hetzelfde: het leven in de westerlijke maatschappij is te gemakkelijk geworden. Toen de mens nog boer was, de hond de melkkar trok en de kat de muizen ving was slank zijn nog geen keuze. :)
Ssssssttttt  :g: :g: :g: Dat mag je niet zeggen!! Das een ander topic!!  :whistling: :whistling:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3156966
nee hoor ik ben gewoon te klein voor mijn gewicht  ;D

Nee klopt wel, naast gebrek aan beweging en andere inrichting zoals zittende banen ook een overdaad aan aangeboden voedsel, tja het heeft zijn keerzijde ja
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door