Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hydra
#3156459
Owen heeft sinds woensdagavond niet meer gepoept, iets wat niet bij hem past. Normaal poept hij toch wel 2x per dag. Het zou in theorie kunnen dat ik heb gemist dat hij gisteren heeft gepoept, maar ik weet voor 99% zeker dat woensdagavond de laatste keer was. Hij snuffelt wel veel, maar doet niet echt pogingen om te gaan zitten. Normaalgesproken komt hij weer naar me terug als hij geplast heeft en niet hoeft te poepen, dus ergens denk ik dat hij wel aandrang heeft.
Wat kan ik nu het beste doen?
- Een lepeltje kokos- of olijfolie geven?
- Vanavond wat psyllium met een flinke scheut water door zijn voer?
- Of helemaal niks?
P.s. hij heeft gewoon zijn normale kvv gehad, een met normale samenstellingen. Wel bedenk ik me net dat hij woensdagmiddag een paardenstengel heeft gehad, zou dat nog ergens last kunnen veroorzaken?
#3156480
Dit vind ik altijd moeilijk, ik zou zeggen luister naar je gevoel.
Ik ken je hond niet, jij weet wat normaal voor hem is.

Zou ik het persoonlijk niet vertrouwen, 2 dagen niet gepoept, gedrag net anders, net dat je de vinger er niet op kan leggen, had ik de DA toch gebeld....
Door Hydra
#3156551
Hij is zeker een snelle eter, maar schrokt dat soort dingen niet weg. Karkas etc. eet hij ook snel, maar er wordt wel op gekauwd.
Hij heeft nog steeds niks gedaan, ondanks het theelepeltje kokosolie en de schep psyllium door zijn eten... Ik wacht nog even tot morgen en dan ga ik denk ik toch maar de da bellen. Opzich merk ik nog niet echt iets aan hem, maar persoonlijk zou ik niet gelukkig worden van minstens 48 uur niet poepen...
#3156647
Ik zou hem ezn pensmaaltijd geven. Dat zet de boel wel in gang denk ik. Met physilium zou ik heel erg uitkijken. Dat komt zo nauw met de hoeveelheid water die ertegenover moet staan dat de boel er ook van kan verstoppen. 
Door Hydra
#3156659
Ik heb hier geen losse pens, maar hij heeft al drie maaltijden kalkoen-pens (40%) gehad.
Voor mijn gevoel drinkt ie meer dan normaal, dus ik denk dat de psyllium zijn weg wel kan vinden...
#3156662
Ik kan alleen maar zeggen, als je het niet vertrouwd moet je actie ondernemen. Ik zit nu middenin de ellende met een verstopping, gevolgd door een operatie en nu het herstel. Mijn hond was vorige week zoo ziek dat hij het bijna niet heeft overleefd. We gaan nu weer de goede kant op, gelukkig!
Ik was er ook 95% zeker van dat Bink niet iets had doorgeslikt en toch kwam er een knoop van een flostouw uit zijn darmen.

Ik wil je niet bang maken, maar je alleen maar waarschuwen. Veel beterschap voor je hondje!
Door Hydra
#3156671
Hij heeft gepoept! :) Nooit geweten dat ik me zo opgelucht zou voelen. Het ging nog niet echt gemakkelijk en ik weet ook niet of hij alles kwijt is of wat eruit is gekomen (waar zijn ziende ogen als je ze nodig hebt?!), maar het is een begin. Ik heb hem daarna toch maar even los laten rennen, ook al weet ik dus niet of hij toen ook nog gepoept heeft. Eenmaal thuis begon hij weer rond te springen met een knuffel, iets wat hij gisteren niet deed. Ik hou hem zeker nog in de gaten, want zijn darmen blijven een gevoelig punt.
Nu twijfel ik alleen wel of ik hem vanavond nog psyllium en/of olie zal geven. Pens heb ik niet meer, maar zou ik hem dat nog moeten geven? Donderdagavond heeft hij al parelhoenkarkas met pens gehad en gisteren en vanochtend kalkoen-pens kvv. Zou dat genoeg zijn?
Door Hydra
#3156763
Ik weet niet of ik dat aandurf.. Vanmiddag weer heel veel gepoept, maar opzich nog wel vast. Daarna weer, na ontzettend veel moeite, en toen kwam er echt ontzettend veel diarree uit... Psyllium en olie gooi ik dus ook maar even niet meer door zijn eten...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door