Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door winni
#3156235
Misschien is het al eens ter sprake gekomen maar kan hier niets over vinden. Ik hoorde van iemand dat de OHRA zo'n fijne verzekering is. Dus ik was benieuwd en ben eens gaan lezen in de Algemene Voorwaarden en kom dit tegen: U bent verplicht het verzekerde huisdier goed te verzorgen. Daarbij hoort ook gezonde voeding, de preventieve gezondheidszorg op advies van de dierenarts, zoals jaarlijkse controle, vaccinaties, dieetvoeding en parasietenbestrijding (vlooienbehandelingen, ontworming etc.).
U moet uw dierenarts vragen om u hierover te adviseren. U moet het advies van uw dierenarts opvolgen.
Ik denk dan, dat wanneer je je hond laat titeren niet verzekert bent? Ze proberen natuurlijk onder eventuele declaraties uit te komen en zullen gaan zoeken in je dossier...
#3156241
Formeel moet je dus je DA vragen wat je moet voeren, welke vaccinaties je moet geven en je moet je daaraan houden.

Ik weet niet hoever hun "controle" reikt maar als je pech hebt kunnen ze daar alles op afwijzen. Dan kun je bezwaar maken en het gooien op "onrdelijk bezwarend" maar... poeh, ik zou een andere verzekering kiezen ;-)

Suzanne
#3156246
Zou het niet bij iedere verzekering in de 'kleine lettertjes' staan?
Vraag me af hoe het zit wanneer je bijvoorbeeld tannetje als da hebt die tieren en vers voeren adviseert? Dan volg je immers het advies van de da zoals in de laatste regels staat?
#3156249
dinky89 schreef: Zou het niet bij iedere verzekering in de 'kleine lettertjes' staan?
Vraag me af hoe het zit wanneer je bijvoorbeeld tannetje als da hebt die tieren en vers voeren adviseert? Dan volg je immers het advies van de da zoals in de laatste regels staat?
Dát bedoel ik...Misschien krijgen alle titerende baasjes helemaal niets vergoed.
#3156251
Je bent toch niet verplicht een vaste dierenarts te hebben?

Ik volg het advies op van Tannetje omtrent vaccineren en titeren en de rest van mijn eigen dierenarts (die vers prima vind en meedenkt als er iets is waarbij voeding meespeelt). Niets aan de hand toch?
#3156253
oh, nou dan moet Laddy maar heel gezond blijven........... die zit nl, bij OHRA, maar ik denk dat ik juist heel goed voldoe aan de kleine lettertjes..........  :P Ik titer netjes, ontlasting af en toe laten controleren.......... wat willen ze nog meer :P
#3156300
winni schreef: Misschien is het al eens ter sprake gekomen maar kan hier niets over vinden. Ik hoorde van iemand dat de OHRA zo'n fijne verzekering is. Dus ik was benieuwd en ben eens gaan lezen in de Algemene Voorwaarden en kom dit tegen: U bent verplicht het verzekerde huisdier goed te verzorgen. Daarbij hoort ook gezonde voeding, de preventieve gezondheidszorg op advies van de dierenarts, zoals jaarlijkse controle, vaccinaties, dieetvoeding en parasietenbestrijding (vlooienbehandelingen, ontworming etc.).
U moet uw dierenarts vragen om u hierover te adviseren. U moet het advies van uw dierenarts opvolgen.
Ik denk dan, dat wanneer je je hond laat titeren niet verzekert bent? Ze proberen natuurlijk onder eventuele declaraties uit te komen en zullen gaan zoeken in je dossier...


Ik geloof zelf niet zo in huisdierenverzekering, je kan dat geld beter op de bank zetten en er rente over krijgen.
Ik mag senna niet meer vaccineren niet, ik geef barf, ik doe niet aan parasietenbestrijding, ik zal dus ook nooit voor een verzekering in aanmerking komen.

Ik denk dat ze titeren niet hetzelfde zullen vinden als vaccineren.
Let er ook op dat als je (bijvoorbeeld) al netjes 5 jaar de verzekering hebt en netjes betaald, je hond krijgt een ziekte en je kost hun te veel geld de 6e jaar, ze je er het jaar daarop kunnen/mogen (en zullen) weigeren.
Door fransbulletje
#3156303
Ik heb voor Oliver ook een verzekering bij Ohra afgesloten en dit stukje gelezen.
Er staat dat je je hond goed moet verzorgen en dat doen we toch. Hij krijgt kvv = goede voeding, heeft zijn puppyentingen gehad en dan titeren we om te bepalen of een enting nodig is= is dus beschermd titer voldoende of enting, vlooienbehandeling als het nodig is, ontwormen als nodig is na ontlasting onderzoek.
Het advies van mijn dierenarts zal niet anders zijn dan zoals ik hierboven beschrijf dus ik voorzie geen problemen.
#3156304
fransbulletje schreef: Ik heb voor Oliver ook een verzekering bij Ohra afgesloten en dit stukje gelezen.
Er staat dat je je hond goed moet verzorgen en dat doen we toch. Hij krijgt kvv = goede voeding, heeft zijn puppyentingen gehad en dan titeren we om te bepalen of een enting nodig is= is dus beschermd titer voldoende of enting, vlooienbehandeling als het nodig is, ontwormen als nodig is na ontlasting onderzoek.
Het advies van mijn dierenarts zal niet anders zijn dan zoals ik hierboven beschrijf dus ik voorzie geen problemen.


Hier haal ik uit dat je preventief 4 keer per jaar moet ontwormen en dat je vlooienmiddelen/tekenmiddelen ook preventief moet gebruiken.
98 % van de dierenartsen adviseren nog steeds 'vol gooien met gif en brokjes  ::)', ik denk dat de verzekering daar ook vanuit gaat.
  • U bent verplicht het verzekerde huisdier goed te verzorgen. Daarbij hoort ook gezonde voeding, de preventieve gezondheidszorg op advies van de dierenarts, zoals jaarlijkse controle, vaccinaties, dieetvoeding en parasietenbestrijding (vlooienbehandelingen, ontworming etc.).
#3156308
ik heb mijn 3 katten daar verzekerd en micky heeft gruwelijk veel gekost,ze hebben zelfs uit coulance een bedrag vergoed wat niet hoefde,ik heb nooit iets van enten ofzo gehoord,ik vind ze dus heel goed
#3156335
Hope schreef: Waarom bel je ze niet even?
Omdat ik niet van plan ben/was om een verzekering te nemen. Maar ik zou in de Voorwaarden het woord Titeren willen zien staan.
En ook een tijdsindicatie. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een verzekering akkoord gaat met dat de ene arts het prima vind om eens in de 5 jaar te titeren en de andere vind jaarlijks noodzakelijk. Vandaar dat ik denk dat ze titeren niet accepteren en dan voldoe je niet aan de Voorwaarden voor acceptatie en betaal je al die jaren voor niets.
Door fransbulletje
#3156336
Tamara schreef:

Hier haal ik uit dat je preventief 4 keer per jaar moet ontwormen en dat je vlooienmiddelen/tekenmiddelen ook preventief moet gebruiken.
98 % van de dierenartsen adviseren nog steeds 'vol gooien met gif en brokjes  ::)', ik denk dat de verzekering daar ook vanuit gaat.
  • U bent verplicht het verzekerde huisdier goed te verzorgen. Daarbij hoort ook gezonde voeding, de preventieve gezondheidszorg op advies van de dierenarts, zoals jaarlijkse controle, vaccinaties, dieetvoeding en parasietenbestrijding (vlooienbehandelingen, ontworming etc.).
Mijn dierenarts adviseert niet om preventief te ontwormen, vindt kvv prima voeding en je kunt bij haar laten titeren en enten wat nodig is.
Ik zie het probleem echt niet.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op vr 25 sep 2015, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door