Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3156032
Welke (gemiddelde ) leeftijd behaalt jouw rashond ?
Hebben jouw honden deze leeftijd behaald ? Of zijn ze ouder geworden ?
Of heb je veel pech gehad en zijn ze te jong overleden ....

Voor de mijne

De Jack Russell . De JRT behaald een gemiddelde leeftijd van 14 - 15 jaar

Wij hebben diverse Russels gehad . De oudste is ruim 14 geworden , nooit ziek geweest . Op oudere leeftijd alleen aan een vetbult geholpen
En hij werd ziek en toen was het ook gelijk goed fout
De rest van de Russels zijn 12 - 13,5 jaar geworden ( Allen herplaatsers en al ziek bij opname )

We hebben nu nog een JRT , zij is ruim 12 jaar . Tot haar 10e jaar nooit iets gehad , ze was ruim 10 en maakte een noodlanding in een sloot . Gescheurde kruisband
Ze heeft wel een akelig probleem met haar oor gehad toen ze 7 jaar was , veel zwemmen .... vuil . Maar daar heeft ze nu gelukkig geen problemen meer mee
En er is nu een ontstoken hoektand getrokken . Verder is de dame voor haar leeftijd nog erg doenig en actief . Een echte JRT  8) De baas moet op de rem trappen
Zeker met bal en water  :biggrin2:

De Engelse Bulldog . Gemiddelde leeftijd is 8 - 9 jaar . Met 9 jaar zijn ze Veteraan . Maar de laatste tijd zijn er meer E.B die 9 - 10 jaar worden .
Engelse Bullen van 12 jaar worden in Nederland als zeldzaam gezien
In 1978 is er in Schotland een E.B geweest , die is 14 jaar geworden
Wij hebben een E.B dame gehad die ruim 13 jaar is geworden , Noa . Erg oud voor een Bulldog
En we hebben nu nog een E.B dame . Zij is over twee dagen jarig en wordt 10 jaar . Ze staat vanaf vorig jaar ook op de Veteranenlijst
Ze is altijd erg actief geweest , en nog steeds voor haar leeftijd . Nu twintig procent rustiger dan toen ze drie was  :biggrin2:
Ze is net als Tessa ook aan haar knie geopereerd . Heeft verder twee keer een bloedoor gehad , en dat was de lijst met ziek zijn
Het is met deze dame net als met Tessa , zo nu en dan op de rem trappen . Want zelf opgeven ..... dat komt in de koppige Bullenkop niet voor
#3156034
Voor de Oes is het gemiddelde een jaar of tien. Onze jongste overledene was 12 jaar en 3 maand, dan 2 van bijna 13 (scheelde een en 2 maand) 1 van ruim 13 en 1 van 14 en 9 maand.
Wat hier aan soos nog rondloopt is nu 12 en 4 maand en 14 en 9 maand. Dan nog 2x semi-soos van bijna 9 en 9,5, maar die weten nog niet dat ze semi-soos zijn gelukkig.
#3156037
Amerikaanse bulldog wordt gemiddeld 8 tot 10 jaar.
Boven de 10 is toch wel aardig zeldzaam nog.
Brutus is met 7,5 echt een senior en is ons maandagochtend hondje.
Heeft wat allergieën, (allemaal goed onder controle door het vers voeren, hij is ook destijds de reden geweest dat ik hier aan begonnen ben)
Heeft nog regelmatig een oorontsteking, wordt wat doof en heeft HD-D met artrose ( 4 jaar terug op getest) en heeft ons dus 2 weken terug in Oostenrijk laten schrikken met zijn blaasontsteking.
Overigens is hij echt weer topfit en doet hij het verder super!

Lola is nu 5,5 jaar.
Topfit, nog steeds pup en gelukkig snap ik haar gebruiksaanwijzing steeds beter en is het dus makkelijker. Slechts 1 x ziek geweest, en was toen ook vreselijk ziek, moest 3 dagen achter elkaar met haar bij de DA komen. Nu 3 jaar geleden, verder lijkt ze ijzersterk

Mijn vorige hond was een vuilnisbakkie, ondefinieerbaar ras, en is helaas maar 7 geworden, kreeg kanker.
#3156046
Ik wil even een ere plaatsje in pikken voor een half rashond  :biggrin2:
Sheela kruising border stabij is bijna 19!!! In december
Ze is met 16 jaar overgezet op KVV!! En dan vragen sommige mensen nog kan een hond van 10 nog over gezet worden  ::)
Ze is van mijn dochter doet heerlijk nog der dingetjes loopt op de boerderij tussen de kippen ganzen etc mankeert vrijwel niks, ja doof en blind ( beetje) word wat ondersteund met wat supplementen verder niks, ja erg veel liefde  :-*
Door Erna
#3156047
Gemiddelde leeftijd van een dalmaat is 12.

Mara 14 jaar en 9 maanden geworden
Tess, 12 jaar en 3 maanden geworden
Nikki, 12 jaar geworden
Ezra, 13 jaar geworden
Dakota, 14 jaar en 3 maanden geworden
Joris, 12 jaar en een beetje geworden
Wapper, 6,5 jaar geworden (maar met een levensverwachting van 1 jaar heeft ie het toch best goed gedaan)
Senna, 13 jaar geworden
Luigi, 13 jaar geworden
Chinook, 10 jaar geworden
Fokke, 13 jaar geworden

Gemiddelde leeftijd van een Basset Artesien ligt ook op 12
Sebastiaan, 14 jaar en 4 maanden geworden
Cees, 11 jaar geworden
Fleur, 7 jaar geworden
Rapsody, 15 jaar geworden
Guusje, 13 weken (overleden aan trauma)

Triest lijstje maar zo slecht doen we het dus niet qua leeftijden. De oudste nu is 9,5 jaar.
#3156050
Appie is een (kleine) standaard ruwharige teckel..... Als we ons goed hebben ingelezen, kan ie een jaar of 12 tot 14 jaar worden, met een uitschieter naar 16 jaar......... Appie is nu 3, dus we kunnen nog even van hem genieten (hoop ik)  ;D........

We hebben vroeger ook 2 teckels gehad (langhaar, dwerg); Pasja is jong overleden, weet niet meer waaraan en Jasper is volgens mij een jaar of 13 geworden..... Had een versleten hartklep... Als ie uit moest, moesten we hem naar het veldje dragen en vanuit daar kon ie wel naar huis lopen. Hij mocht niet teveel rennen etc.... Weet nu niet meer precies of ie nu van ouderdom is overleden of dat het aan zn hart lag.....
#3156052
Astrid is nu 11.5 jaar.
Met 3 jaar begonnen met Barf (oorontstekingen jeuk)
Achteraf kwam ik er achter dat ze malassezia had heeft.
Afgelopen maandag is ze nog nagekeken door de dierenarts.
Op wat vetknobbelen en doof zijn is ze best nog fit.
Ook zit ze nog prima in de spieren.
#3156063
Mijn eerste Jack kwam uit het asiel en was gevonden, geen chip, geen idee dus hoe oud hij was. Door het asiel geschat op 8 jaar overleed hij nog geen twee jaar later aan leverkanker  :'(
Maar achteraf denken we dat hij al ouder was dan de geschatte 8 jaar.
Kees was een vuilnisbak, werd 15,5 jaar.
Tippy, (kruising?) Shi-Tzu werd 14 jaar.
Nu 2 herplaats-Jacks van 8 jaar (afstand-honden) waar we nog even van hopen te genieten :smitten:
Door Lil
#3156093
Een Tervuerense herder gehad. 12-13 jaar. Overleden met 9 jaar na acuut nierfalen en na jaren tobben met fikse atopie en erachter te zijn gekomen dat ze fikse lsi/cauda equina had.

De rest zijn kruisingen.
Boris mechelaar x labrador. Mechelaar idem 12-13 jaar. Labrador 10-12 jaar. Hij is nu 14 jaar en 5 maanden en huppelt nog rond.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3156098
Een Norfolk terrier wordt gemiddeld 12 tot 14. Maar 16 jaar is ook geen uitzondering en heb ze ook van 18 jaar gezien. Met Scott heb ik afgesproken dat hij ook minstens 18 wordt. Hij is nu 2,5 dus we hebben nog even
#3156110
Over de gemiddelde leeftijd van de Flatcoated verschillen de meningen. Volgens de boekjes bereikt de gemiddelde Flatcoated de respectabele leeftijd van zo'n 12 jaar. Ik meen dat de rasvereniging in Nederland het houdt op 10 (of dalende naar 9). Zelf heb ik de indruk dat het verstandig is er rekening mee te houden dat de hond op de leeftijd van 8-9 jaar kanker krijgt, want ik heb de indruk dat dit vaak rond die tijd gebeurd. In Engeland wees onderzoek uit dat de gemiddelde leeftijd 7 is, t.g.v. kanker: http://www.knightsofthepearls.nl/pictur ... geland.jpg Gezien de overeenkomst in lijnen, zou dat logischerwijze dan niet zo anders moeten zijn hier..
Mijn eerste haalde nét zijn 4e verjaardag, hij overleed aan een hersentumor nabij de hersenstam, met vermoedelijk uitzaaiingen in de longen. Helaas bleek het nest waaruit hij kwam met deze aanleg belast, zijn moeder werd echter op gezonde wijze echt oud. Mijn 2e werd bijna 5 en leed gedurende haar laatste jaar an de progressieve hartspierziekte DCM, welke toen hieraan vervolgens aandacht besteed werd, vaker in ook haar lijnen werd terug gezien. Ze heeft (uiteraard voor ik wist dat ze ziek was) 1 nestje gekregen, 1 zoon overleed op de leeftijd van 4 jaar aan DCM.. Mijn huidige honden zijn bijna 8 (dec), 7,5 en 2,5 jaar.
#3156112
Mijn vorige hond, een Golden Retriever, had zo'n 12 jaar moeten worden. Hij werd echter 8 jaar en een beetje. :( In zijn hele leven nooit ziek geweest, de da kende hij praktisch niet en hij oogde gezond toen hij ineens een bloedoor had. Dit bleek echter geen bloedoor te zijn, maar een tumor type II. Voor we het wisten was de boel uitgezaaid en moesten we hem laten gaan.
Mijn huidige hond, een kruising Golden x Lab is nu 3 en ik heb hem verteld dat hij veeeeel ouder moet worden dan 8!
Laatst gewijzigd door Hydra op do 24 sep 2015, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3156117
Gemiddelde leeftijd tja, die wordt natuurlijk omlaag gehaald door de vele honden die de 2 niet halen ( vaak hd en ed)
dan hebben we nog een bos die rond de 7 aan ziekten overlijdt, met name kanker ( helaas achteraf zie ik het veel in fozzy's opa lijn)
En dan zijn er heel wat die 10 worden, veel gaan dan. En dan nog een respectabel aantal die 11,12,13 en zelfs ouder worden.
Heb wel het idee dat de oudere lijnen ouder werden dan nu, hopelijk heb ik het fout  :-\
Kaio's ma is 13,5 geworden, maci's oma ook, zijn ma 11oid. Hun vader ook boven de 10, hoe oud verder weet ik niet, hun opa 12,5

fozzy's vader is helaas met 8 jaar plotseling overleden en reden helaas nooit bekend. Maar hopelijk mag hij veeeeeel ouder worden
#3156137
Een bouvier wordt gemiddeld een jaar of 11, 12.
Mijn jongst overleden bouvier is 10,5 jaar oud geworden. Was wel een stamboomloze hond die ik uit het asiel heb gehaald. Kan best zijn dat zij een gevalletje broodfok is geweest. Nena is tot nu toe het oudst geworden. Zij is nu 14 jaar en 3 maanden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door