Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3154938
Ik kwam dit tegen op fb, vond het zelf interessant en ben wel benieuwd wat jullie er van vinden...
Zelf geef ik de glucosamine, kurkuma, kokosolie. En op advies van de Oostenrijkse DA nu dus ook honing

Ik heb de meneer even opgezocht en hij is een 'pet nutrisionist'
En ja curcumin en turmeric zijn volgens mij hetzelfde....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155940
Maar zou je hond dan elke dag al deze supplementen moeten krijgen?
Of is het gewoon een schema met de doseringen? Laat mij maar dom zijn, maar ik word er niet veel wijzer van  ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3155948
Hope schreef: Maar zou je hond dan elke dag al deze supplementen moeten krijgen?
Of is het gewoon een schema met de doseringen? Laat mij maar dom zijn, maar ik word er niet veel wijzer van ;D ;D ;D
Zoals ik het gelezen heb zou je dit dagelijks 'moeten' toevoegen aan het menu.

Nou zijn die Amerikanen aardig overdreven, dus is dit misschien ook wel.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155984
constance.blokzijl schreef: Zoals ik het gelezen heb zou je dit dagelijks 'moeten' toevoegen aan het menu.

Nou zijn die Amerikanen aardig overdreven, dus is dit misschien ook wel.
12 potjes in de kast voor de hond. Mwa. Ik vind dat overdreven, ja. Een gezonde hond, met een goed, vers, uitgebalanceerd van goede kwaliteit heeft dit naar mijn idee echt niet allemaal nodig.

Ik vraag me wel af, als dit voor honden is... Hoeveel potjes zet hij voor mensen dan in de kast?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3156045
Annemarie Rijnveld schreef: Tis gewoon een schema met de doseringen van produkten die men zou KUNNEN gebruiken...
Ja, oké, dat klinkt al beter. Maar dat wordt mij uit dit plaatje dus totaal niet duidelijk.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3156066
Nou dat niet alleen, als ik het goed heb is 10 lbs ongeveer 4,5 kilo. Kijk ik even naar bijv Brutus, die is 36 kilo. Dat zou betekenen dat hij 8 x een halve theelepel kokosolie zou behoren te krijgen, 4 theelepels! Dat vind ik wel wat overdreven veel. Om van de glucosamine maar niet te spreken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3156120
constance.blokzijl schreef: Nou dat niet alleen, als ik het goed heb is 10 lbs ongeveer 4,5 kilo. Kijk ik even naar bijv Brutus, die is 36 kilo. Dat zou betekenen dat hij 8 x een halve theelepel kokosolie zou behoren te krijgen, 4 theelepels! Dat vind ik wel wat overdreven veel. Om van de glucosamine maar niet te spreken.
Vaag schema dus ;D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3156124
Hope schreef: Vaag schema dus ;D
In dat opzicht wel, maar vond hem wel interessant omdat het overzichtelijk laat zien welke supplementen je kunt geven aan je hond.

Geen idee wat chia zaadjes toevoegen bijvoorbeeld maar aan de andere kant staan er toch wel dingen op die regelmatig aangeraden worden.
Zo raadde de DA in Oostenrijk aan om een theelepel honing te geven elke dag, ik had er nooit bij stil gestaan dat het goed zou zijn, schijnt goed te zijn voor de afweer zei ze. En hier staat het bijvoorbeeld ook op.

Daar vind het het wel weer een mooi schema voor, dat dan wel....
Door Jantina
#3156129
constance.blokzijl schreef: Nou dat niet alleen, als ik het goed heb is 10 lbs ongeveer 4,5 kilo. Kijk ik even naar bijv Brutus, die is 36 kilo. Dat zou betekenen dat hij 8 x een halve theelepel kokosolie zou behoren te krijgen, 4 theelepels! Dat vind ik wel wat overdreven veel. Om van de glucosamine maar niet te spreken.
Mwah, mijn teckeltjes wegen 6 kg en krijgen een theelepeltje hoor...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3156182
constance.blokzijl schreef: In dat opzicht wel, maar vond hem wel interessant omdat het overzichtelijk laat zien welke supplementen je kunt geven aan je hond.

Geen idee wat chia zaadjes toevoegen bijvoorbeeld maar aan de andere kant staan er toch wel dingen op die regelmatig aangeraden worden.
Zo raadde de DA in Oostenrijk aan om een theelepel honing te geven elke dag, ik had er nooit bij stil gestaan dat het goed zou zijn, schijnt goed te zijn voor de afweer zei ze. En hier staat het bijvoorbeeld ook op.

Daar vind het het wel weer een mooi schema voor, dat dan wel....
Als je dan ook weet waar het voor dient, dan wel ja. En ook dat mis ik.
Maar het is wel duidelijk te zien hoe een kruid eruit ziet.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door