Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3155761
Zit in flinke discussie met Hoofddorp maar liefst 350€ betalen te zot voor worden, dan weer wel dan weer niet betalen, ik vind het pure discriminatie als je meer als 1 hond heb steeds hoger bedrag
Ben er nog niet klaar mee  >:(
En dan terecht poep ruimen maar dus onterecht de belasting , kunnen ze de gemeente pot weer spekken
Gelukkig ben ik daar weg
#3155765
Lizzy schreef: Aan de andere kant: het geld moet er links of rechtsom toch komen. Dus gooien ze zoiets als de OZB weer omhoog ofzo....

En hondenbelasting of niet: mensen laten de stront van hun hond toch wel op de stoep liggen :-X
Maar dan is het niet alleen voor hondeneigenaren. Vele handen... Als een bedrag door elke inwoner wordt gedeeld of door enkel de eigenaren van honden, kom je alsnog goedkoper uit!
#3155770
Nou ja, het is natuurlijk een ordinaire melkkoe. Wij betalen al jaren maar we hebben er nog nooit ene zak voor terug gekregen. Ja, ooit. Hebben ze langs een uitlaatroute een paar afvalbakken geplaatst. En die zijn na een  jaar of wat weer weggehaald want het was te duur om ze te legen. Dus nah, Gemeente Zoetermeer kan ook echt m'n rug wel op met hun hondenbelasting.
#3155772
Als ik de bedragen lees waar het om gaat, snap ik jullie blijdschap. Ik ga hier niet klagen. Wij betalen rond de 40 voor een hond en voor 2 rond de 90. En daarvoor word de poep geruimd in de losloopgebieden en aangewezen uitlaatgebieden, we krijgen poepzakjes om te ruimen waar de gemeente dat niet doet.  Echt raar vind ik de hondenbelasting niet, maar van mij mag er ook kattenbelasting gevraagd worden.
Daarnaast word er ook extra belasting geheven op drank en tabak, ook luxe producten. Daar hoor je verder ook niemand over.
#3155773
Lizzy schreef: Nou ja, het is natuurlijk een ordinaire melkkoe. Wij betalen al jaren maar we hebben er nog nooit ene zak voor terug gekregen. Ja, ooit. Hebben ze langs een uitlaatroute een paar afvalbakken geplaatst. En die zijn na een  jaar of wat weer weggehaald want het was te duur om ze te legen. Dus nah, Gemeente Zoetermeer kan ook echt m'n rug wel op met hun hondenbelasting.
In Tilburg betaalden wij hondenbelasting, die was flink hoog. Wat de gemeente deed met het geld? Katten opvangen in het asiel.
Prima hoor, die beesten hebben ook recht op zorg. Maar moet een hondeneigenaar gaan betalen voor opvang van verdwaalde katten? Belachelijk!
#3155777
Echt de meest belachelijke belasting die er is.
Als er inderdaad nou wat mee gedaan zou worden voor honden...
Hier hangen 'gratis' poepzakjes en dan nog zijn veel mensen te belazerd om de poep op te ruimen.
Ik kan m'n mond nooit houden en heb al wat woorden gehad met mensen.
"Wie ruimt de kattenstront in mijn tuin op" Ja zeg, wat is dat nou voor antwoord.
"Ik loop buiten de bebouwde kom" Ja, en?? Als je hond ziek is verspreid je dat wel lekker. Trouwens....wij mensen (uitzonderingen daargelaten) schijten toch ook niet op straat?
"Bemoei je met je eigen zaken" Ja mevrouw, dat doe ik, want ik loop op dat grasveld en moet er niet aan denken dat ik in de zomer er met m'n in slippers gestoken voeten in ga staan.

In Italie kennen ze ook geen hondenbelasting. Toen wij een hond namen moesten we hem wel 'aangeven' bij de gemeente.
Waarvoor is dat, vroeg ik, denkend dat ik dan hondenbelasting moest gaan betalen.
Zodat we u kunnen opgeven om de hond te laten chippen (gratis).
Bij het woord hondenbelasting werd ik zeer glazig aangekeken.

Wat ik echt niet snap waarom je voor de 2e hond nou onevenredig meer moet betalen? Vervuilen die meer dan of zo?
#3155778
Nou... over hondenbelasting gesproken... Wij hebben hier echt meer dan een half jaar terug controle gehad, ik was niet thuis. Mijn vriend heeft het toen af gedaan met dat we een kennel hebben enz. Die jongen (extern ingehuurd) wist eigenlijk niet hoe dat dan zat maar iemand zou nog contact opnemen. Nooooit meer wat van gehoord!
#3155779
Wasrom je voor de 2e meer moet betalen en 3e nog meer? Hier moet ik zelfs oer hond meer betalen omdat ik er 3 heb .....
Gewoon ontmoedigen van het hebben van honden?
Ik snap het niet katten komen ook overal, en schijten ook overal liefs in andermans tuin, die hoeven nada te betalen. Dat ik als ik de deur uitloop stuikel over de paardenstront? Maar ja dat is van een paard en niet van een hond  :-\
Het klopt gewoonweg niet. Maar goed het geld moet ergens vandaan komen, maar dan zou ik zeggen we moeten alles gezamelijk opbrengen dus waarom ook niet dit?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door