Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3155582
Wij waren daarnet getuigen van een winkeldiefstal. Een oudere meneer (zeker de 70 gepasseerd en zo te zien vooral heel erg niet gefortuneerd, om het maar eens subtiel te zeggen) die probeerde de winkel te verlaten en werd daar aangehouden door personeel van de Ap. En hij moest mee. Twee politiemannen erbij. En bij het afrekenen hoorde we dat hij een pakje Pennywafeltjes had gestolen :-\. En nou weet ik wel, het mag niet maar ach, nou moet hij 181 euro betalen als straf en ik vind het sneu :-\

Is toch rot, zoiets?!
#3155587
Och, een pakje pennywafels van een paar centen.Je mag niet stelen, maar dit is ook wel zielig voor die oude man eigenlijk.
Ik zou een hele slechte voor de winkel zijn, zou hem het pak koekjes toestoppen en net doen of ik niets zag als ik daar werkte.
Weet ik...hoort niet zo.
#3155616
inge58 schreef: Had je niet tegen het winkelpersoneel kunnen zeggen:" ach ja sorry hoor,dit is mijn vader en hij is zo gek op pennywafeltjes. Ik zal ze gauw betalen" Of zoiets?
Nee, dat ging niet, de winkelmevrouw had hem al in zijn kladden..... :-\. En toen wisten we dus ook niet wat het issue was. We stonden er een beetje lullig naar te kijken zo van "wat gebeurd hier nou?". Bij de kassa hoorde we dat het om pennywafeltjes ging en dat het zo wel hele dure pennywafeltjes werden (gelukkig kon het personeel er erg om lachen).
#3155617
inge58 schreef: Had je niet tegen het winkelpersoneel kunnen zeggen:" ach ja sorry hoor,dit is mijn vader en hij is zo gek op pennywafeltjes. Ik zal ze gauw betalen" Of zoiets?
Ja, en dan?
Dat deze meneer in de war en alsnog geen hulp krijgt?
Of dat hij wel goed is en de volgende keer het weer doet?

Ik vind het ook sneu, maar ik denk dat deze meneer eerder geholpen is als zijn onderliggende problematiek, van welke aard dan ook, wordt aangepakt. Meegenomen worden naar het politiebureau kan, hoe vervelend ook, wel een aanzet daartoe zijn.
#3155624
Lizzy schreef: Ja, waarschijnlijk krijgt hij daar ter plekke een goede psychologische test en wordt hij doorgestuurd naar PsyQ.
Ja, ik heb ook niet de meest hoge pet op van de wouten, maar als iemand in de war is of duidelijk te arm voor woorden brengen ze hem toch wel verder naar ggz of leger des heils oid?  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door