Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door charlottenoy
#3155449
hallo!

weet iemand wat goede vervangers zijn voor guanacovlees, antilopenvlees, en kangoeroevlees?
dit is moeilijk te vinden op internet. maar dit heb ik wel op mijn menu staan..
dit is mijn menu:

Maandag ochtend: "30 gram paardenvlees - 30 gram runderhart -
10 gram groenten."
Maandag avond: 50 gram kippen nekken
Dinsdag ochtend: 30 gram rundvlees – 30 gram pens.
Dinsdag avond:  50 gram konijnenrugstuk
Woensdag ochtend: 30 gram guanacovlees – 35 gram kippenlever – 10 gram groenten.
Woensdag avond: Kwartelkarkas.
Donderdag ochtend: 30 gram konijnenvlees – 35 gram pens.
Donderdag avond: 50 gram kippenruggen.
"Vrijdag ochtend:      30 gram duivenvlees – 30 gram rundernier – 10 gram groenten.
Vrijddag avond: "      50 gram eenden nekken.
"
Zaterdag ochtend: "30 gram antilopen vlees – 35 gram pens.
"
Zaterdag avond: "50 gram kippen nekken.
"
Zondag ochtend: 30 gram kangoeroevlees –35 gram spiering – 10 gram groenten.
Zondag avond: "      50 gram konijnenrug – ei.


alvast bedankt!
"
Gebruikersavatar
Door pluk
#3155455
Ik zou gewoon de soorten die je al hebt ter vervanging geven, dus paard, rund, etc. Je menu blijft dan voldoende afwisselend.
Andere opties: hert, ree, gans, zwaan, haas.
Door Suzanne
#3155460
Ik zou ook probleemloos kipfilet of kalkoenfilet als spiervlees introduceren. Joh, dit is wel een heeeeeel luxe (en duur) menu ;-)
Het kan echt "gewoner" denk ik.
Gans eventueel? Er komen met regelmaat lijntjes voorbij o pdeze groep ;-) van diverse spiervleessoorten.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Daphne-Tyson
#3155467
Je hebt inderdaad ruim voldoende diersoorten en kunt dus meer rund/paard/kalkoen voeren. Daarnaast is het spiervlees van lam en geit vaak goed te verkrijgen.
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3155922
Floris24 heeft een topic lopen voor o.a. ree/hertenvlees, kalkoen en hij heeft ook lamavlees, begin oktober.
Dus dan heb je al guanaco (lama toch?).

Verder is het menu idd afwisselend genoeg dus zou ook gewoon inwisselen voor waar je wel makkelijk aan kan komen .

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155935
yara2013 schreef: Floris24 heeft een topic lopen voor o.a. ree/hertenvlees, kalkoen en hij heeft ook lamavlees, begin oktober.
Dus dan heb je al guanaco (lama toch?).

Verder is het menu idd afwisselend genoeg dus zou ook gewoon inwisselen voor waar je wel makkelijk aan kan komen .

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Ja. Guanaco is lama.

Ik zou ook gewoon gaan minderen. Je hond krijgt nu elke dag een kerstmenu  :biggrin2:
En dat mag best hoor, maar het hoeft niet. Of heeft je hond een allergie voor bio-industrievlees?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door