Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3155291
Afbeelding

:smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Zijn ze niet leuk? Het zijn er, denk ik, 4. Geen idee of het poezen of katertjes zijn, want ik kan ze niet pakken. Moeders maakt het prima, de kittens liggen er tevreden bij.
Ooooh, ik kan er uren naar kijken!
Laatst gewijzigd door Hope op wo 25 nov 2015, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3155296
Huh?????? Dan heb ik blijkbaar een deel gemist... Je dacht toch dat ze niet meer drachtig was? Wat een verrassing! Ze zijn geweldig. En wat fijn dat je al (waarschijnlijk met zoom ;-) ) toch zo dicht bij kunt komen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3155298
Oh, je bent al echt heel dichtbij geweest!


Ik zie een schaaltje brokken staan. Iets eten is voor nu even belangrijker dsn wat het is.
Kittenbrokjes zijn in deze wel beter dan volwassen brokjes. Kittenbrokjes bevatten namelijk geen (chemische) verzuurders, die weer slecht zijn voor de botjes van de kittens. Daarom wordt zwangere en zogende poezen aangeraden om kittenbrok ilv volwassenbrok te geven.
#3155306
Hope schreef: Afbeelding

:smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Zijn ze niet leuk? Het zijn er, denk ik, 4. Geen idee of het poezen of katertjes zijn, want ik kan ze niet pakken. Moeders maakt het prima, de kittens liggen er tevreden bij.
Ooooh, ik kan er uren naar kijken!

Ohhh maar dit is leuk....steeds af en aan meegelezen...na het trieste verhaal van de dode poesjes ziet dit er even wat beter uit.. te schattig...
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3155313
Hope schreef: Afbeelding

:smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Zijn ze niet leuk? Het zijn er, denk ik, 4. Geen idee of het poezen of katertjes zijn, want ik kan ze niet pakken. Moeders maakt het prima, de kittens liggen er tevreden bij.
Ooooh, ik kan er uren naar kijken!
Laat Mies het niet toe, of willen de kittens zelf niet gepakt worden? Ze zijn wel übercute hoor, dat moet gezegd. Je hebt kans dat wanneer je er veel bij bent en desnoods op je platte kont naast het hok gaat zetten en probeert om vertrouwen te wekken, moeders je dusdanig vertrouwt dat ze even buiten gaat kijken en jou als oppas achterlaat, maar dat gebeurt niet snel en vaak bij wilde katten. Wellicht kom je zover dat je Mies of de kittens aan mag raken, maar het kan je wel een kras kosten. Ik zeg altijd, als ze je willen waarschuwen, trekken ze niet meteen je hand in 2 stukken, maar blijft het bij een kras. Ze zijn zo snel en behendig met de nagels dat ze je niet per ongeluk krassen, of juist helemaal open trekken. Wellicht wek je met een stukje spiervlees in je hand genoeg vertrouwen en pakt ze het uit je hand. Maar zoals gezegd, wellicht slaat ze naar je en krast ze je hand, laat jij het los uit schrik en eet ze het dan snel op :biggrin2:

Oh, en als jij bang bent voor d'r, weet ze dat en zal ze dat alleen maar zo proberen te houden. Met Scooby is dat ook heel duidelijk, hij weet dat hij groot is, dat zijn vorige baasje stopte met wat hij niet fijn vond wanneer hij beet en dat hij een best indrukwekkende grom/blaas in huis heeft. Toch heeft me dat nooit tegen gehouden en heeft hij me alleen oppervlakkig gebeten om me proberen weg te jagen. Ik pak hem toch gewoon op als dat nodig is, ik aai hem toch gewoon op z'n kopje, maar hou dat dan niet heel lang vol ofzo.

Hoe dat met Mies gaat, geen idee, dat zul je moeten ervaren, maar vertrouw erop dat zij jou wel kan duidelijk maken wat ze wel en niet wil. Zit je naast het hok en blaast ze? Gewoon blijven zitten, ze stopt er wel weer mee als ze gewoon in het hok blijft. Leg er wat vlees in of houd het in je hand(blijkbaar kun je ook brokjes neerzetten) en blijf erbij. Als ze genoeg vertrouwen heeft, accepteert ze wel dat je erbij blijft. Tenslotte at ze eerder ook al terwijl je erbij was. En vooral veel tegen haar praten en reageer op haar mauwen door terug te praten, dan leert ze dat dat werkt om je aandacht te trekken.
#3155316
Hope schreef:

Zijn ze niet leuk? Het zijn er, denk ik, 4. Geen idee of het poezen of katertjes zijn, want ik kan ze niet pakken. Moeders maakt het prima, de kittens liggen er tevreden bij.
Ooooh, ik kan er uren naar kijken!
Zelfs als je ze wel zou kunnen pakken, is het nog een hele klus om op die leeftijd te bepalen of het poezen of katers zijn! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155318
Anne in Duitsland schreef: Zelfs als je ze wel zou kunnen pakken, is het nog een hele klus om op die leeftijd te bepalen of het poezen of katers zijn! :biggrin2:
Haha, weer wat geleerd!
koekje schreef: Oh, je bent al echt heel dichtbij geweest!


Ik zie een schaaltje brokken staan. Iets eten is voor nu even belangrijker dsn wat het is.
Kittenbrokjes zijn in deze wel beter dan volwassen brokjes. Kittenbrokjes bevatten namelijk geen (chemische) verzuurders, die weer slecht zijn voor de botjes van de kittens. Daarom wordt zwangere en zogende poezen aangeraden om kittenbrok ilv volwassenbrok te geven.
Brok vind ik bleeeh. Het is echt niet ideaal maar iets anders eet ze niet en ze heeft totaal geen reserve.
Maar ik ga zsm weer over op vers.
EliScooby schreef: Laat Mies het niet toe, of willen de kittens zelf niet gepakt worden? Ze zijn wel übercute hoor, dat moet gezegd. Je hebt kans dat wanneer je er veel bij bent en desnoods op je platte kont naast het hok gaat zetten en probeert om vertrouwen te wekken, moeders je dusdanig vertrouwt dat ze even buiten gaat kijken en jou als oppas achterlaat, maar dat gebeurt niet snel en vaak bij wilde katten. Wellicht kom je zover dat je Mies of de kittens aan mag raken, maar het kan je wel een kras kosten. Ik zeg altijd, als ze je willen waarschuwen, trekken ze niet meteen je hand in 2 stukken, maar blijft het bij een kras. Ze zijn zo snel en behendig met de nagels dat ze je niet per ongeluk krassen, of juist helemaal open trekken. Wellicht wek je met een stukje spiervlees in je hand genoeg vertrouwen en pakt ze het uit je hand. Maar zoals gezegd, wellicht slaat ze naar je en krast ze je hand, laat jij het los uit schrik en eet ze het dan snel op :biggrin2:

Oh, en als jij bang bent voor d'r, weet ze dat en zal ze dat alleen maar zo proberen te houden. Met Scooby is dat ook heel duidelijk, hij weet dat hij groot is, dat zijn vorige baasje stopte met wat hij niet fijn vond wanneer hij beet en dat hij een best indrukwekkende grom/blaas in huis heeft. Toch heeft me dat nooit tegen gehouden en heeft hij me alleen oppervlakkig gebeten om me proberen weg te jagen. Ik pak hem toch gewoon op als dat nodig is, ik aai hem toch gewoon op z'n kopje, maar hou dat dan niet heel lang vol ofzo.

Hoe dat met Mies gaat, geen idee, dat zul je moeten ervaren, maar vertrouw erop dat zij jou wel kan duidelijk maken wat ze wel en niet wil. Zit je naast het hok en blaast ze? Gewoon blijven zitten, ze stopt er wel weer mee als ze gewoon in het hok blijft. Leg er wat vlees in of houd het in je hand(blijkbaar kun je ook brokjes neerzetten) en blijf erbij. Als ze genoeg vertrouwen heeft, accepteert ze wel dat je erbij blijft. Tenslotte at ze eerder ook al terwijl je erbij was. En vooral veel tegen haar praten en reageer op haar mauwen door terug te praten, dan leert ze dat dat werkt om je aandacht te trekken.
Ik ben niet bang van haar. Ze blaast veel maar ik heb altijd geleerd dat alleen een kat in het nauw rare sprongen maakt. En dus drijf ik haar niet in het nauw en gebeurd er niets.

Net even erbij gezeten en op mijn telefoon wat op facebook zitten kijken. Ze heeft even gegeten, dus dat was goed. Ik ben wel bang dat ik, als ik verder ga dan iets te eten in het hokje zet, me klein maken, wegkijken, gapen en wat kletsen, ze echt niet alleen met een poot slaat. Maar goed, voor nu is het belangrijkste lijkt me dat ze weinig stress ervaart, rust krijgt en goed eet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3155332
Ik zou zo min mogelijk druk op haar leggen. Als ze zich te ongemakkelijk voelt, heb je grote kans dat je ineens een leeg nest aantreft omdat ze de kittens stiekem heeft verhuisd. Of kan ze daar niet weg?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155335
Doranto schreef: Ik zou zo min mogelijk druk op haar leggen. Als ze zich te ongemakkelijk voelt, heb je grote kans dat je ineens een leeg nest aantreft omdat ze de kittens stiekem heeft verhuisd. Of kan ze daar niet weg?
Nee, ze kan niet weg. Ik wil haar eerst castreren voor ik haar los laat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door