Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door senna
#31544
Goedemorgen allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik Senna in een keer overgezet op Carnibest natuurmix/aktief en Rodi Compleet. Ze vindt het heerlijk, maar is ook sinds zaterdagavond aan de dunne. Ze poept een aantal malen per dag kleine hoopjes die op dunne koeieflatten lijken en het is ook slijmerig.

Nu weet ik dat dit erbij kan horen. Om haar darmen een beetje rustiger te krijgen heb ik vanmorgen haar portie overgoten met gekookt water dat ik naderhand weer afgegoten heb. Ik heb het vlees een beetje door elkaar gehusseld en toen aan Senna gevoerd. Vandaag wil ik haar dan ook alleen maar op deze manier Carnibest te eten geven omdat ik zelf denk dat het Rodi-vlees de boosdoener is, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Omdat mijn Carnibest-verkooppunt toch een eindje bij mij vandaan ligt (hoi Ine ;)) en mijn diepvriezer te klein is voor grote voorraden ben ik genoodzaakt om de Carnibest te combineren met ander vlees. Ik zou ook Energique kunnen proberen want dat kan ik wel in de buurt kopen. Mijn voorkeur gaat op dit moment echt uit naar de Carnibest, maar ja.

Omdat ik nu gestart ben met het vlees ben ik ook niet van plan om het af te wisselen met brokken.

Wat denken jullie ervan?

Groetjes

Mirjam en een poot van Senna
Door sylvia
#31548
Nee ik zo het ook gewoon bij vlees houden.
Mijn honden hebben het altijd goed gedaan op rodi,maar misschien kan die van jou er niet tegen of hij is toch aan het ontgiften en kan hij er over een poosje wel gewoon tegen.
Je kunt de rodi trouwens ook gewoon overgieten met heet water (alleen dan wel met knijper op de neus ;D )
Door Angelique
#31552
[quote="senna"]
Goedemorgen allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik Senna in een keer overgezet op Carnibest natuurmix/aktief en Rodi Compleet. Ze vindt het heerlijk, maar is ook sinds zaterdagavond aan de dunne. Ze poept een aantal malen per dag kleine hoopjes die op dunne koeieflatten lijken en het is ook slijmerig.

Nu weet ik dat dit erbij kan horen. Om haar darmen een beetje rustiger te krijgen heb ik vanmorgen haar portie overgoten met gekookt water dat ik naderhand weer afgegoten heb. Ik heb het vlees een beetje door elkaar gehusseld en toen aan Senna gevoerd. Vandaag wil ik haar dan ook alleen maar op deze manier Carnibest te eten geven omdat ik zelf denk dat het Rodi-vlees de boosdoener is, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Omdat mijn Carnibest-verkooppunt toch een eindje bij mij vandaan ligt (hoi Ine ;)) en mijn diepvriezer te klein is voor grote voorraden ben ik genoodzaakt om de Carnibest te combineren met ander vlees. Ik zou ook Energique kunnen proberen want dat kan ik wel in de buurt kopen. Mijn voorkeur gaat op dit moment echt uit naar de Carnibest, maar ja.

Omdat ik nu gestart ben met het vlees ben ik ook niet van plan om het af te wisselen met brokken.

Wat denken jullie ervan?

Groetjes

Mirjam en een poot van Senna
[/quote]

Hoi Senna,

Ik zou even de Aktief achterwege houden en alleen Natuurvoer geven. Als ze weer van de dunne af is, de Aktief in kleine gedeelten toevoegen. De aktief is behoorlijk vet en kan vooral als je er net mee begint wat zwaar vallen.
Door senna
#31559

Hoi Senna,

Ik zou even de Aktief achterwege houden en alleen Natuurvoer geven. Als ze weer van de dunne af is, de Aktief in kleine gedeelten toevoegen. De aktief is behoorlijk vet en kan vooral als je er net mee begint wat zwaar vallen.
Dat is natuurlijk ook een idee. Ook de Rodi even weg laten en alleen natuurmix?
Wel nog met water overgieten?

Ik ben op dit moment even onzeker of ik het wel goed doe, dus vergeef me als het allemaal een beetje simpel voor jullie klinkt.

En hoe denken jullie over Carnibest en Energique samen? Betere combinatie misschien tenminste in het geval van Senna?

Groetjes

Mirjam
Laatst gewijzigd door senna op di 16 dec 2003, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#31570
ik heb het denk ik gemist mar senna waarom geef je aktief?
Door senna
#31572
[quote="Lupa"]
ik heb het denk ik gemist mar senna waarom geef je aktief?
[/quote]

Ik geef aktief omdat Senna voor haar leeftijd klein en licht van gewicht is. Ze is ook erg rank en mag dus wel iets bijkomen.

Senna is nu 6 1/2 maand en weegt 14 kilo.

Groetjes

Mirjam
Door Lupa
#31575
vergeef me het maar wat is het voor een hondje? ik weet het niet meer :-[
Door senna
#31579
Senna is een zwarte labrador.
Geeft toch niet dat je dat niet weet ;)

Groetjes

Mirjam
Door Lupa
#31580
gevonden!!
een zwarte lab!!
maar jou hond is nog heel jong, dat moet van zelf allemaal nog komen, dus ik zou geen aktief geven.
Ik geef mijn hond aktief omdat ze veel moet trainen en ze is nu 3 jaar en ze mag even wat forser worden.
Door senna
#31604
Ik vraag me ook nog even af of ik misschien een dagje helemaal niks moet geven alleen water met wat droog bruin brood ???.

Hoop nog even van jullie te horen.

Mirjam
Door Janet
#31609
En wat zemelen over het voer om het vocht wat te binden (en daardoor ook de ontlasting?)?
Door senna
#31611
[quote="Janet"]
En wat zemelen over het voer om het vocht wat te binden (en daardoor ook de ontlasting?)?
[/quote]

Over het vlees of over het brood bedoel je?
Sorry ik ben de weg even helemaal kwijt.

Mirjam
Door margreet
#31613
[quote="Janet"]
En wat zemelen over het voer om het vocht wat te binden (en daardoor ook de ontlasting?)?
[/quote]

Bij ons gebruiken ze zemelen om de stoelgang te verbeteren.Denk je niet dat ze er dus juist meer diaree van krijgen?
Door Lizzy
#31614
Ik zou het zo doen: Geen brokken geven, geen Rodi geven en geen Carnibest actief geven nu, op dit moment. Dit hoort er inderdaad wel een beetje bij. Als jouw hondje wel gewoon drinkt en niet ziek is, dan zou ik zelf gewoon versvlees geven met wat gekookt water erover. Giet dit niet af want juist vocht is zeer belangrijk voor jouw hondje! En, je giet dan ook voedingsstoffen de goot in en da's zonde.

En dan gewoon een paar dagen aan kijken. Zolang ze niet ziek is en wel drinkt en de ontlasting niet zo dun is als water en er geen bloed bij zit, kun je het best eventjes aankijken hoor.

Wordt het erger: dan even een paar dagen op gekookte kip met zeer goed doorgekookte rijst en een verkruimeld beschuitje ofzo. Desnoods ook wat Roosvicee Stop er doorheen.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 dec 2003, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door senna
#31620
Lizzy schreef: Ik zou het zo doen: Geen brokken geven, geen Rodi geven en geen Carnibest actief geven nu, op dit moment. Dit hoort er inderdaad wel een beetje bij. Als jouw hondje wel gewoon drinkt en niet ziek is, dan zou ik zelf gewoon versvlees geven met wat gekookt water erover. Giet dit niet af want juist vocht is zeer belangrijk voor jouw hondje! En, je giet dan ook voedingsstoffen de goot in en da's zonde.
Nu heb ik nog voor twee keer aktief in de koelkast staan. Langer als twee dagen wil ik het niet bewaren maar mijn natuurmix voor morgen is nog niet ontdooit. Wat adviseer je. Vandaag dan toch maar even alleen droogbrood met water en vanaf morgen weer natuurmix met gekookt water?
En dan gewoon een paar dagen aan kijken. Zolang ze niet ziek is en wel drinkt en de ontlasting niet zo dun is als water en er geen bloed bij zit, kun je het best eventjes aankijken hoor.
Gelukkig, ik maakte me toch een beetje ongerust. Heb haar nu net binnen een uur 3 x moeten uitlaten. Nee het is niet zo dun als water, maar meer zachte, dunne zalf.
Wordt het erger: dan even een paar dagen op gekookte kip met zeer goed doorgekookte rijst en een verkruimeld beschuitje ofzo. Desnoods ook wat Roosvicee Stop er doorheen.
Dank je wel voor je goede tip. Ik hoop dat jullie me niet lastig vinden. Ik wil alleen maar het beste voor Senna.

Groetjes

Mirjam
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door