Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3154646
Ik word er gek van. Ik heb er geen pijn aan, maar als ik wil gaan slapen gaan mijn benen stuiptrekken en dan val ik heel moeilijk in slaap. Word ik smorgens vroeg wakker, dan begint het ook weer en kom ik ook niet meer in slaap.

Adviezen op internet zijn geen koffie (drink ik niet vaak en als, dan max 1 kopje in de ochtend), stoppen met roken (nooit aan begonnen), niet meer dan 2 glazen alcohol (ik drink niet) en voldoende bewegen. Die laatste vind ik moeilijk inschatten, maar ik heb zelf nog nooit veel samenhang gezien tussen de mate van klachten en de hoeveelheid beweging die ik heb.
Het enige wat een beetje lijkt te helpen is een massage, maar ja, dan moet er wel iemand bereid zijn die te geven  ;) en een warm bad. Maar het gebeurd ook vaak genoeg dat het daarna weer terug komt.

Ik overweeg een keer naar de huisarts te gaan, maar ik vroeg me af of hier misschien nog tips zijn.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3154650
Herkenning.
Ik slaap met mijn benen omhoog. Een lekker dik kussen aan het einde van het bed.
Einde aan 'mijn' rusteloze' en toch ietwat pijnlijke benen.
Sterkte.  :-* (ik leut gewoon wat koffie af hoor  :biggrin2:)
Door rosmin
#3154655
Helaas, zeer herkenbare klacht
Is bij mij deels overgegaan door vitamine D suppletie (had dus een giga tekort)
Zou als ik jou was bloed laten controleren op i.i.g. vit B12/ D / magnesium/ en schildklierwaardes.

Beterschap
Door lianneke
#3154678
Is heel erg vervelend. Mijn partner heeft het ook heel erg en al die adviezen die jij opnoemt geprobeerd.
Daar bij heeft hij ook PLMD. Zoiets van periodieke bewegingen van de ledematen in zn slaap.
Maar dan in het engels. Schijnt  ergens een soort van kortsluiting in de hersenen te zijn.
Van de dokter medicijnen gekregen hiervoor, eigenlijk Parkinson medicijnen. Met vreselijke bijwerkingen. Die zijn snel weer weggedaan.
Hij zelf heeft er weinig last van omdat het in de slaap gebeurd. Wel vaak moe wakker wat logisch is.
Ik heb er wel last van, slapen naast iemand die 3 keer per minuut ligt te schokken is geen pretje.
Wij slapen dus vaak apart.
Er schijnt weinig aan te doen te zijn en vaak voor te komen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3154685
Zink selenium en magnesium slikken.

Edit: daar is Eddie een jaar of 3 geleden mee begonnen op advies van Conleeuw en 5000 iu vitamine D en hij heeft het nooit weer gehad.
Door Anneloog
#3154686
Mijn moeder had heel veel last van pijnlijke rusteloze benen en ook veel kramp door medicijn gebruik tegen cholesterol en bot ontkalking, sinds ze per week  2 en halve banaan eet is dit geheel verdwenen, ik gaf haar die tip want in banaan zit onder andere magnesium en voor haar was dit dus de truc die werkte. In tussen heeft ze medicijnen aangepast maar de bananen blijven. En de hoeveelheid heeft ze zelf uit gezocht wat voor haar werkte want ze is ook gevoelig op haar darmen en teveel banaan gaf verstoppingen en minder dan werkte het niet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3154722
Heel erg bedankt voor het meedenken!

Bloedprikken kan ik wel weer eens laten doen. VitD slik ik al een hele tijd bij na geconstateerd tekort vorig jaar. Heeft geen verandering op de beentjes gehad, maar ik wil wel eens weten hoe het nu staat en dan kan de rest hopelijk ook wel gecheckt worden.

Bananen eet ik momenteel met regelmaat, vanwege het sporten. Als het kan zijn dat die helpen, blijf ik daar braaf mee doorgaan. Echt lekker vind ik ze niet, maar ja.

De yogahouding kan ik natuurlijk ook proberen. Daar is niets mee verloren, behalve wat pret voor meneer K  :P

Benen omhoog is ook te proberen natuurlijk. Dat zijn het soort dingen dat ik eigenlijk eerst geprobeerd wil hebben voordat ik naar de dokter ga.

Ik denk, als ik zo lees, dat ik ook dat PLMD zou kunnen hebben. Ik heb niet dat ik mijn benen moet bewegen, maar juist dat ik ze niet stil kan houden. En daar heeft meneer K inderdaad ook last van, want soms gaat het best mal. Als ik er een paar nachten meer last van heb, gaan de spieren in mijn bovenbenen ook wel zeer doen, dat is meer gevolg dan oorzaak voor mijn gevoel, maar dat helpt dan uiteindelijk ook niet.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3154742
Bij mij hielp bevallen. Maar dat heeft natuurlijk gelijk weer van die rigoreuze consequenties.
Kan zijn dat de doorbloeding van je benen niet helemaal optimaal is (zoals bij mij tijdens mn zwangerschap). iedere avond voor het slapen gaan een lekker warm (voeten)badje zou dan wel eens kunnen helpen.
Door Brigitte
#3154786
lianneke schreef: Was het maar zo simpel.
Zo simpel was het bij mij wel gelukkig! Als ik het 1 of 2 dagen vergeet, is het gelijk weer terug, ook veel kramp in m'n voeten en benen dan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door