Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3154539
Even een vraag voor een kennis
Het gaat om het volgende . Hond heeft o.a last van de pollen en hierdoor o.a last van de voetzolen
De hond heeft nu een gaatje in de voetzool , er zit niets in . En er is nu ook een blaar ontstaan
Met wandelen is dat knap lastig en pijnlijk natuurlijk
Wat kan hier nu het beste op worden gedaan zonder dat de zooltjes (te) week worden ?
Ik dacht aan bv groene leem ?
Door spikkel
#3154542
Groene leem wordt ook veel gebruikt bij wondjes die paarden hebben. Ik gebruik het zelf voor wondjes bij de schapen en pony's.
Je kan er een stukje verband of een sok over doen. Groene leem ontsmet, maar ontgift ook de wond. Het neemt ook de jeuk wat weg.
Door smulpaap
#3154550
spikkel schreef: Groene leem wordt ook veel gebruikt bij wondjes die paarden hebben. Ik gebruik het zelf voor wondjes bij de schapen en pony's.
Je kan er een stukje verband of een sok over doen. Groene leem ontsmet, maar ontgift ook de wond. Het neemt ook de jeuk wat weg.
Dank je  ;) En moet je de leem er weer vanaf halen als je er weer een nieuwe laag op wilt doen ?
Door spikkel
#3154561
Ik gebruik meestal een bandage er over heen als het aan een poot is. Ik verschoon het elke dag, en maak het schoon met gekookt water. Meestal doe ik daar wat kamille in.
Door smulpaap
#3154567
spikkel schreef: Ik gebruik meestal een bandage er over heen als het aan een poot is. Ik verschoon het elke dag, en maak het schoon met gekookt water. Meestal doe ik daar wat kamille in.


Duidelijk  :)
Door Lizzy
#3154596
Groene leem wondpasta van de groene os kan ook. Daar zitten nog wat extra ingredienten in. De wond wordt niet te week, ik vind het geweldig spul.
Door smulpaap
#3154644
Lizzy schreef: Groene leem wondpasta van de groene os kan ook. Daar zitten nog wat extra ingredienten in. De wond wordt niet te week, ik vind het geweldig spul.


Die zal ik ook doorgeven , dank je Lizzy
Gebruikersavatar
Door Neally
#3154653
Als je dat op een voetzooltje smeert krijgt dat zooltje dan een 'hard' laagje. Zoals gedroogde modder ofzo. (geen idee wat ik me erbij moet voorstellen)
Gebruikersavatar
Door winni
#3154728
Als je iets op de voetzool smeert wat uitdroogt, worden de zolen ook weer droger waardoor er barsten/gaten ontstaan. Mijn oudste heeft vanaf d'r geboorte zolen waar de gaten inspringen en bij t minste geringste doorslijten. Zij had baat bij biotine tabletten waardoor de zolen minder ruw en soepeler werden maar dit wil je ook niet voor altijd geven ;) Aangezien ik graag fietste hadden we toch een groot probleem.
Berkenteer olie heeft ook aardig geholpen bij t herstel van gleuven en gaten maar daarvan stinkt je hele huis. Wat ik sinds een paar jaar gebruik is voetzolenspray van Beaphar. Top spul. Zoals van de week met al die rottige regenbuien (en dus zeker voetzolenslijtage) dit erop gesprayd en we konden zonder ellende een uur naast de (inmiddels) scootmobiel ;) Als je dit regelmatig op sprayt krijgen ze weer zachte soepele zooltjes. Er zit in: bijenwas, teatree en glycerine. En als ze door bijv. een schelp een wond heeft, spuit ik dit er ook op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door