Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nero
#3154056
Na overleg met de dierenarts besloten om toch visolie te gaan toevoegen.
Zij adviseerde Primeval omega 3-6-9. (dit verkopen zij zelf)

Ik had echter ook al hele goede verhalen gelezen over doils skin en laatst was er een topic over Grizzly zalmolie.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, hebben jullie met 1 van deze 3 ervaring en welke zou je aanbevelen?
Laatst gewijzigd door Nero op vr 18 sep 2015, 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#3154059
Ik heb de Grizzly gekozen, zie topic Grizzly zalmolie.
Goede verhoudingen en van echte wilde zalm.
Gebruikersavatar
Door joel
#3154268
Waarom kiest jou DA voor de visolie omega 3-6-9?

Wij gebruiken voor Qadir de Doils Skin (dit is alleen de omega 3!), 6 ml per dag (dit is een gezuiverde, geconcentreerde visolie) omdat hij een heel hoog EPH/DHA nodig heeft. Bij dit merk is dat is in deze samenstelling (epa 390mg en DHA 160 mg per ml. Wordt geleverd met spuitje en het stinkt niet zoals sommige andere visolie, ook een leuke bijkomstigheid ::)
Laatst gewijzigd door joel op do 17 sep 2015, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3154331
Nero schreef: Na overleg met de dierenarts besloten om toch visolie te gaan toevoegen.
Zij adviseerde Primeval omega 3-6-9. (dit verkopen zij zelf)

Ik had echter ook al hele goede verhalen gelezen over doils skin en laatst was er een topic over Grizzly zalmolie.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, hebben jullie met 1 van deze 3 ervaring en welke zou je aanbevelen?
Wij gaven deze olie ook aan de paarden. Het is kneiter duur, de verhoudingen zijn niet best en het is ontzettend knellen tijdens het voeren. Daarnaast weet ik niet of de olie gezuiverd is.

Ik geef capsules van Solgar. Ideaal. Geen gesmeer meer met olie uit een fles.
Nelson eet nooit pillen of capsules, maar die visolie capsules van Solgar vindt hij lekker :biggrin2:
Door Lizzy
#3154344
Nero schreef: Na overleg met de dierenarts besloten om toch visolie te gaan toevoegen.
Zij adviseerde Primeval omega 3-6-9. (dit verkopen zij zelf)

Ik had echter ook al hele goede verhalen gelezen over doils skin en laatst was er een topic over Grizzly zalmolie.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, hebben jullie met 1 van deze 3 ervaring en welke zou je aanbevelen?
Die nam ik in ieder geval niet.

Omega 6 vetzuren krijgt je hond middels de rauwe voeding al meer dan genoeg binnen. Omega 9 vetzuren zijn voor de hond niet zinvol. Omega 3 vetzuren zijn wel zinvol omdat bijna ieder dieet daar een tekort aan heeft (tenzij je veel wild voert, genoeg vette vis voert, groenten voert, algen voert, etc). Zeker zinvol als je hond huid of gewrichtsproblemen heeft. En dat zit in visolie. Tot op heden heb ik die van Solgar altijd de beste gevonden. Deze is ook goed gezuiverd. Deze is ook wel duur. Daarom ga ik die Grizzly nu proberen. Wilde zalm. Klinkt goed.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3154362
Lizzy schreef: Die nam ik in ieder geval niet.

Omega 6 vetzuren krijgt je hond middels de rauwe voeding al meer dan genoeg binnen. Omega 9 vetzuren zijn voor de hond niet zinvol. Omega 3 vetzuren zijn wel zinvol omdat bijna ieder dieet daar een tekort aan heeft (tenzij je veel wild voert, genoeg vette vis voert, groenten voert, algen voert, etc). Zeker zinvol als je hond huid of gewrichtsproblemen heeft. En dat zit in visolie. Tot op heden heb ik die van Solgar altijd de beste gevonden. Deze is ook goed gezuiverd. Deze is ook wel duur. Daarom ga ik die Grizzly nu proberen. Wilde zalm. Klinkt goed.
Nou precies, er stond mij bij dat omega 6 niet heel handig is om te geven dus ik heb het niet direct meegenomen.

Nero eet 2x per week hertenvlees, 1x per week een zalmkop, 4x per week groenten.
Hij is echter wel een ´probleemhondje´ en is allergisch voor heel veel.
Hij heeft dus huidproblemen, vooral chronisch oorontsteking. (en als ik hem dan behandel voor die ontsteking krijgt hij daar weer jeuk van wat weer resulteert in kapotte plekken etc.)

Voordat we begonnen met vers vlees had hij continue jeuk, oorontsteking en kapot gekauwde poten.
Door de kuur met groene leem en het geven van vers vlees (op basis van elimineren) heeft hij eigenlijk geen jeuk meer en bijt hij niet meer op zijn poten, deze zijn helemaal gezond!
Echter de oorontsteking krijg ik maar niet onder controle.

Ik ben erg koppig en wil niet zomaar beginnen met Atopica of een prednison zalf voor zijn oren. (beide voor de rest van zijn leven)
Ik ben me erg aan het inlezen (en marloes/Hope aan het bestoken met mail) in de hoop dit te voorkomen.

De dierenarts gaf aan dat visolie misschien nog kan helpen, hier heb ik niet direct aan gedacht omdat hij wel vis eet. Het is wel mager natuurlijk (1 zalmkop per week) omdat dat de enige vis is waar hij tegen kan.
Dat is dus ook weer gelijk een struikelblok want in Solgar zitten bijvoorbeeld sardines en daar reageert hij niet goed op.
Daarom neig ik ook een beetje naar de zalmolie van Grizzly.
In de olie doils skin zit wel meer DHA en EPA in vergelijking met de Grizzly maar ik kan daar niet van vinden wat er precies in zit.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3154367
Nero schreef: Nou precies, er stond mij bij dat omega 6 niet heel handig is om te geven dus ik heb het niet direct meegenomen.

Nero eet 2x per week hertenvlees, 1x per week een zalmkop, 4x per week groenten.
Hij is echter wel een ´probleemhondje´ en is allergisch voor heel veel.
Hij heeft dus huidproblemen, vooral chronisch oorontsteking. (en als ik hem dan behandel voor die ontsteking krijgt hij daar weer jeuk van wat weer resulteert in kapotte plekken etc.)

Voordat we begonnen met vers vlees had hij continue jeuk, oorontsteking en kapot gekauwde poten.
Door de kuur met groene leem en het geven van vers vlees (op basis van elimineren) heeft hij eigenlijk geen jeuk meer en bijt hij niet meer op zijn poten, deze zijn helemaal gezond!
Echter de oorontsteking krijg ik maar niet onder controle.

Ik ben erg koppig en wil niet zomaar beginnen met Atopica of een prednison zalf voor zijn oren. (beide voor de rest van zijn leven)
Ik ben me erg aan het inlezen (en marloes/Hope aan het bestoken met mail) in de hoop dit te voorkomen.

De dierenarts gaf aan dat visolie misschien nog kan helpen, hier heb ik niet direct aan gedacht omdat hij wel vis eet. Het is wel mager natuurlijk (1 zalmkop per week) omdat dat de enige vis is waar hij tegen kan.
Dat is dus ook weer gelijk een struikelblok want in Solgar zitten bijvoorbeeld sardines en daar reageert hij niet goed op.
Daarom neig ik ook een beetje naar de zalmolie van Grizzly.
In de olie doils skin zit wel meer DHA en EPA in vergelijking met de Grizzly maar ik kan daar niet van vinden wat er precies in zit.
Kom maar op hoor, met die mail!

Het gebrek aan een duidelijke ingredientenlijst was ook voor mij de reden om geen doils te geven. Als je weet dat sardien niet goed gaat, ging ik dat ook niet als visolie geven. Dan ging ik dus echt voor zalmolie. Of, maar dat is wel prijzig, algenolie.

Ik geef Nelson wel echt een hoge dosering, en ik zou dat bij Nero ook doen.
Nelson krijgt de Solgar 3x zo sterk, elke dag. En het helpt echt heel erg goed.
De zalmolie gaf ik dus ook in een hoge dosering.

Wat doe je verder aan zijn oren? Maak je ze schoon? Doe je er (preventief) iets in?
Gebruikersavatar
Door Nero
#3154373
[quote="Hope"]
Kom maar op hoor, met die mail!

Het gebrek aan een duidelijke ingredientenlijst was ook voor mij de reden om geen doils te geven. Als je weet dat sardien niet goed gaat, ging ik dat ook niet als visolie geven. Dan ging ik dus echt voor zalmolie. Of, maar dat is wel prijzig, algenolie.

Ik geef Nelson wel echt een hoge dosering, en ik zou dat bij Nero ook doen.
Nelson krijgt de Solgar 3x zo sterk, elke dag. En het helpt echt heel erg goed.
De zalmolie gaf ik dus ook in een hoge dosering.

Wat doe je verder aan zijn oren? Maak je ze schoon? Doe je er (preventief) iets in?
[/quote]

Ik heb een hele tijd geprobeerd het onder controle te houden met puur oor, maar de oorontsteking komt daar toch door heen.
De oren maakte ik dan schoon met die doekjes van beaphar.
Het klinkt gek, maar ik heb wel het idee dat het daardoor langer duurde voordat het terugkwam dit keer.

Op het moment is het niet best met zijn oren dus hij krijgt nu Auribiotic. (Aurizon en dermiel druppels werken hier ook niet)
Helaas reageert hij hier nu weer op door de hele dag te krabben, er zit dus iets in waar hij niet tegen kan.
We hebben een vermoeden dat dit de antibiotica is.

Daarnaast krijg ik per vandaag een oorreiniger omdat de Auribiotic beter werkt wanneer de oren schoon zijn.
En we gaan de schoonmaakdoekjes van beaphar vervangen door MalAcetic doekjes.

Ik heb wel de Espree Tea Tree & Aloe Shampoo gekocht om hem daar nu mee te wassen in de hoop dat dat iets voor zijn jeuk gaat doen.

Ik kan pas verder met toevoegen als de oren weer onder controle zijn en de jeuk weg is.
Door Lizzy
#3154375
Is er wel eens een kweek gemaakt van het oorprut (als hij oorontsteking heeft)? Want stel dat is de pseudomonas bacterie, die hem daar plaagt, dan moet er echt met een heel gerichte AB zalf gewerkt worden (ik geloof dat er nog 1 AB is tegen deze bijna resistente bacterie).
Gebruikersavatar
Door Nero
#3154379
Ja, er is al meerdere keren een kweek gemaakt.
Hij wordt geplaagd door een gist.

Even de uitslag zoeken.

16-08-2010 Malassezia pachydermatis, staphulococcus intermedius-group.
07-06-2011 Malassezia pachydermatis, geen bacterien.
30-09-2011 Malassezia pachydermatis, geen bacterien.

Ik heb na 2011 ook geen kweek meer willen maken omdat er iedere keer dezelfde uitslag te zien was.

Verder staat er nog in het rapport reageert op:
Amox+clav, cefalexin, cefazolin, cefovecin, ceftiofu, cefquinome, gentamicin, kanamycin, erythromycin, tetracyline, doxycycline, enrofloxacine, marcobloxacine, clindamycin, fusidinezuur, chloramphenicol, imipenem, meropenem, azithromycin, clarithromycin.

En daarnaast dan nog de allergietest, waar ook een waslijst uitkomt.
Door Lizzy
#3154421
Mjah... Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als visolie het probleem gaat oplossen... Ja, het is goed om het erbij te geven maar ik denk dat het niet genoeg is. Ik denk dat er meer aan te pas moet komen, zoals kurkuma (pasta), misschien quercetin maar ook bijv. verse oregano werkt heel goed tegen gisten. Sommige honden reageren heel goed op biologische extra vergine geurende kokosolie. En ik bedoel dit dus allemaal in combinatie he! Alleen moet je ze wel 1 voor 1 gaan geven om te kijken hoe je hond er op reageert.

Waar is je hond allemaal allergisch voor?

Ik weet niet wat je hond eet? Maar dat zou volstrekt zonder koolhydraten moeten zijn.

En soms is het ook nodig om de darmen te boosten.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3154483
Nero krijgt nu sinds 6 weken biologische extra vergine kokosolie van Royal Green. (ik ben van plan dit uit te breiden naar de kurkumapasta maar dat ligt nu even stil vanwege de jeuk)
Quercetin krijgt hij nu denk ik 3 weken en dan heb ik die van Solgar.
Ik heb tijdens de groene leem kuur probiotica gegeven van Solgar maar die krijgt hij nu niet meer.

Zijn menu bestaat uit:
Hertenvlees
Lamsvlees
Paardenvlees
En als ik het kan krijgen zwanenvlees/soms nek
Lamsribben
Hertenribben
Parelhoen
Kwartel
Zalmkop

Qua groente kan hij gelukkig iets meer hebben dan krijgt hij: spinazie, wortel, broccoli, bloemkool, witlof, sperziebonen, courgette, andijvie, rode kool.
Ik maak hier geen mix van. Ik maak voor hem een eigen portie groente ongeveer 4x per week.

Zijn uitslag van de allergietest indoor:
Flea Saliva 3264 ++
D. Farine (house dust mites) 1578 ++
Dermatophagoides pteronyssus (house dust mites 293 ++
Tyrophagus putrescentia (storage mites) 750 ++
Lepidoglyphus (storage mites) 32
Acarus siro (storages mites) 995 ++
Feline epithelium 83
Cockroach 10
Altemaria alternata 101
cladosporium herbarum 14
Aspergillus fumigatus 21
Penicillum notatum 18

De vlooienallergie en huisstofmijtallergie kan ik eruit halen maar verder is het een raadsel.

Aan de hand van deze uitslag is er hyposensibilisatie gegeven wat absoluut niet geholpen heeft.
Ik ben daar toen acuut mee gestopt evenals de brok en begonnen met vers vlees.
Door Lizzy
#3154485
Nero schreef: Nero krijgt nu sinds 6 weken biologische extra vergine kokosolie van Royal Green. (ik ben van plan dit uit te breiden naar de kurkumapasta maar dat ligt nu even stil vanwege de jeuk)
Quercetin krijgt hij nu denk ik 3 weken en dan heb ik die van Solgar.
Ik heb tijdens de groene leem kuur probiotica gegeven van Solgar maar die krijgt hij nu niet meer.
OK, je bent dus al heeeeel fanatiek bezig... Ik hoop dat het soelaas gaat bieden!
Zijn menu bestaat uit:
Hertenvlees
Lamsvlees
Paardenvlees
En als ik het kan krijgen zwanenvlees/soms nek
Lamsribben
Hertenribben
Parelhoen
Kwartel
Zalmkop
Nou, dat ziet er keurig uit hoor.
Qua groente kan hij gelukkig iets meer hebben dan krijgt hij: spinazie, wortel, broccoli, bloemkool, witlof, sperziebonen, courgette, andijvie, rode kool.
Ik maak hier geen mix van. Ik maak voor hem een eigen portie groente ongeveer 4x per week.
OK, perfect.
Zijn uitslag van de allergietest indoor:
Flea Saliva 3264 ++
D. Farine (house dust mites) 1578 ++
Dermatophagoides pteronyssus (house dust mites 293 ++
Tyrophagus putrescentia (storage mites) 750 ++
Lepidoglyphus (storage mites) 32
Acarus siro (storages mites) 995 ++
Feline epithelium 83
Cockroach 10
Altemaria alternata 101
cladosporium herbarum 14
Aspergillus fumigatus 21
Penicillum notatum 18

De vlooienallergie en huisstofmijtallergie kan ik eruit halen maar verder is het een raadsel.
Er zijn twee voorraadmijten waar hij zeer allergisch voor is. Die zitten vooral in meel, granen (voor kippen bijv) en ook in brokken.
Aan de hand van deze uitslag is er hyposensibilisatie gegeven wat absoluut niet geholpen heeft.
Ik ben daar toen acuut mee gestopt evenals de brok en begonnen met vers vlees.
Dat laatste is wel een goed idee, gezien de allergie voor voorraadmijten. Jammer dat de desensibilisatie niet heeft geholpen... Hoe lang heb je dat geprobeerd?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door