Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aht
#3153223
Wat geven jullie als de hond diarree heeft ?

Onze oude meid (14 jaar) doet haar grote behoefte soms in huis, zelfs op haar kussen terwijl ze slaapt.  Als ze het voelt is ze regelmatig te laat buiten en kan ik een spoor van drollen volgen tot buiten (niet leuk), daarnet was ze achter mij aan gelopen en opeens kreeg ze diarree en in plaats van naar buiten te lopen ging ze het bureel van mijn echtgenoot binnen en liet alles lopen op het tapijt. Hij boos natuurlijk zeggende dat het nu genoeg geweest is dat het zo niet verder kan.

Wil graag dat ze zo snel mogelijk van de diarree af is, graag alle mogelijke oplossingen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3153240
Een oude hond die altijd zindelijk is geweest verdient geen boosheid als het op haar oude dag eens misgaat. Ik lees 2 verscillende dingen..diarre en een spoor van drollen. Is het dan echt dun wat eruit komt of is het enkel dat het klinkt  alsof haar sluitspier wat verstek laat gaan en ze net niet op tijd buiten kan komen.

Aan dat laatste is niet veel te doen, dat is toch wat ouderdom. Als het echt diarree in de zin van dunne poep die al langer aan de orde is, dan zou ik er eens een da naar laten kijken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3153257
Dat het niet leuk is, snap ik. Maar ja, je hond is oud en krijgt kwaaltjes. Kan ze niks aan doen.

Je zou, tot er een oorzaak en eventuele oplossing is gevonden, een luier kunnen aandoen. Hoef je in elk geval niet op te ruimen en/of geïrriteerd te raken. 
Gebruikersavatar
Door Thea
#3153260
Een luier met diaree?
Dan hoop ik dat de hond geen lange vacht heeft ???
Want ik weet niet wat ik liever schoonmaakt, een vloer of een kont die onder de stront zit. Wat ik ook vreselijk zielig vind voor de hond.
Door smulpaap
#3153280
Ouderdom komt nu eenmaal (vaak ) met gebreken , ook bij onze huisdieren 
En dat er ongelukjes gebeuren . Ja , dat kan nu eenmaal gebeuren
Ik wordt eerlijk gezegd wat kribbig als ik lees dat mensen dan boos worden op zo,n oude ziel
Vele honden vinden het nl vreselijk als ze hun behoeften in huis doen
Het is aan ons eigenaren om de hond in deze fase van zijn leven zo goed mogelijk te begeleiden
En soms horen daar extra bezoekjes naar de d.a ook bij
Het kan diverse oorzaken hebben , wat Angelique ook al beschrijft , de sluitspier bv
Dan is het een kwestie van je hond goed in de gaten houden
Als het om regelmatige diaree gaat dan zou ik zeker even naar de d.a gaan
Dit omdat oude(re) honden ook sneller uit kunnen drogen
Door aht
#3153304
Angelique schreef: Een oude hond die altijd zindelijk is geweest verdient geen boosheid als het op haar oude dag eens misgaat. Ik lees 2 verscillende dingen..diarre en een spoor van drollen. Is het dan echt dun wat eruit komt of is het enkel dat het klinkt  alsof haar sluitspier wat verstek laat gaan en ze net niet op tijd buiten kan komen.

Aan dat laatste is niet veel te doen, dat is toch wat ouderdom. Als het echt diarree in de zin van dunne poep die al langer aan de orde is, dan zou ik er eens een da naar laten kijken.
Vandaag is het echt diarree (dunne stoelgang), wat op andere momenten soms gebeurt zijn drolletjes (vast) soms in haar slaap en soms als ze bijten wilt gaan maand niet snel genoeg op kan staan.

Ik ben nog nooit een moment boos geweest op haar, ruim alles op en was haar poep altijd nadien af.  Zal morgen bij de da langsgaan indien het nog zo is.  Heb haar rijst gegeven en hoop op beterschap
Door aht
#3153305
smulpaap schreef: Ouderdom komt nu eenmaal (vaak ) met gebreken , ook bij onze huisdieren 
En dat er ongelukjes gebeuren . Ja , dat kan nu eenmaal gebeuren
Ik wordt eerlijk gezegd wat kribbig als ik lees dat mensen dan boos worden op zo,n oude ziel
Vele honden vinden het nl vreselijk als ze hun behoeften in huis doen
Het is aan ons eigenaren om de hond in deze fase van zijn leven zo goed mogelijk te begeleiden
En soms horen daar extra bezoekjes naar de d.a ook bij
Het kan diverse oorzaken hebben , wat Angelique ook al beschrijft , de sluitspier bv
Dan is het een kwestie van je hond goed in de gaten houden
Als het om regelmatige diaree gaat dan zou ik zeker even naar de d.a gaan
Dit omdat oude(re) honden ook sneller uit kunnen drogen
Dit was de eerste keer dat mijn echtgenoot boos was maar helemaal niet op haar het was mijn schuld omdat ze mij altijd volgt en ze zo in de bureau gekomen is.  Denk dat hij wat stress heeft omdat niet alles vlot verloopt op zijn werk.  Als ze anders een ongelukje heeft ruimt hij het ook op zonder morren.  Vorige week ben ik nog bij de da geweest met haar en alles was prima in orde, ze vond haar zelfs niet verouderd sinds vorig bezoek.
Door aht
#3153306
Thea schreef: Een luier met diaree?
Dan hoop ik dat de hond geen lange vacht heeft ???
Want ik weet niet wat ik liever schoonmaakt, een vloer of een kont die onder de stront zit. Wat ik ook vreselijk zielig vind voor de hond.

De grond noch de hond zijn een probleem om op te ruimen 't was op het beige tapijt in de bureau. 
Neen langharig is ze niet ' t is een labrador van 14 lentes, heb nog eentje van 11 lentes. 
Door hannabelgje
#3153308
Mijn oudje had ook wat vaker last van diarree en die kreeg dagelijks probiotica door zijn eten. Dat hielp enorm goed.
Krijgt de hond pijnstillers? Moeite met opstaan komt vaak door pijn en is ook makkelijk op te lossen. Als hij vlugger op kan staan helpt dat natuurlijk ook om netjes op tijd buiten te zijn.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3153313
Mijn oudste van 12 ½ had ook vaak diaree en ik ben toen overgestapt van heel vleesbot naar gemalen en het is nu over.
Ik had het gevoel dat ze het  vleesbot niet goed meer kon verteren.
Nu maal ik het  vleesbot en het spiervlees en orgaan krijgt ze zo.
Door Martine-Tom
#3153338
aht schreef: Vandaag is het echt diarree (dunne stoelgang), wat op andere momenten soms gebeurt zijn drolletjes (vast) soms in haar slaap en soms als ze bijten wilt gaan maand niet snel genoeg op kan staan.

Ik ben nog nooit een moment boos geweest op haar, ruim alles op en was haar poep altijd nadien af.  Zal morgen bij de da langsgaan indien het nog zo is.  Heb haar rijst gegeven en hoop op beterschap
rijst?  ??? Bij een hond die vers gewend is...dat zou zomaar eens tegengesteld effect kunnen hebben...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3153382
aht schreef: Vandaag is het echt diarree (dunne stoelgang), wat op andere momenten soms gebeurt zijn drolletjes (vast) soms in haar slaap en soms als ze bijten wilt gaan maand niet snel genoeg op kan staan.

Ik ben nog nooit een moment boos geweest op haar, ruim alles op en was haar poep altijd nadien af.  Zal morgen bij de da langsgaan indien het nog zo is.  Heb haar rijst gegeven en hoop op beterschap
Je man werd boos en of dat op jou of de hond is, zal de hond op dat moment niet begrijpen. Goed, de drollies die in slaap verloren worden voorkom je deels door haar meer buiten te zetten. Eigenlijk een beetje terug naar pup. 2 uurtjes geslapen, wakker maken, buiten zetten, wachten tot er gepoept is. Dat dunne is natuurlijk wat lastiger. Daar moet je proberen te achterhalen waar het aan ligt. Omdat het zo afwisseld zal er geen virus oid aan de orde zijn, dan zou ik kijken naar haar menu. Of dat dun optreedt na een bepaalde vleessoort, groentehapje oid. Ik heb hier ondertussen genoeg oudjes gehad om te weten dat ze van de een op de andere dag een soort (vaak de vette soorten) ineens niet meer goed verdragen. Zo ook steviger vleesbotten konden voor diarree of ander ongemak zorgen, terwijl ze dat al jaren aten zonder enige problemen.

Ik hoop dat je vind wat die diarree veroorzaakt, want dat dit voor niemand leuk is, dat is een ding wat zeker is.
Gebruikersavatar
Door pike
#3153503
Hier ook een oudje van 13, die heeft een hele tijd op gemalen bot gestaan. Nu onlangs weer voorzichtig geprobeerd wat vleesbot te geven. Hij krijgt enkel nog zachte botjes van kip of zachte konijnenribbetjes, dat gaat nog goed, harder bot wordt voor hem gemalen. Wat vetter vlees valt ook niet goed meer en groentes evenmin. Wat ik wel sneu vind want hij was altijd gek op zijn groentemix en ook op gewoon een stukje groente uit de keuken als ik daar bezig was. Maar dat krijgt hij dus niet meer.
Rijst, zou ik absoluut nooit geven.
Als je er niet uitkomt door zijn dieet aan te passen zou ik toch nog maar eens een dierenarts raadplegen. 
Door smulpaap
#3153549
Het is misschien een idee om je menu even te posten  ;)
Dan kunnen we even meekijken
Ik heb inmiddels ook de nodige ervaring met de oude(re) hond

En ik kan je zeggen dat het per hond echt verschilt , wat ze nog verdragen en wat niet (meer )
Ik heb er eentje gehad die tot op ruim 14 jarige leeftijd alles kon eten
Ik heb er eentje gehad die op 12 jarige leeftijd de eerste problemen begon te krijgen
Afname spierkracht en dus ook minder goed werken op vleesbot
Zwakkere achterhand , dus het percentage vleesbot moest worden aangepast om nog comfortabel en zonder al teveel inspanning te kunnen ontlasten
Moeite met het optimaal verteren van eendnek , dit leidde tot spugen en /of misselijkheid
Het niet meer verdragen van eendkarkas , geit en lamsvlees , ik kocht op een gegeven moment lam ter plekke zodat ik goed kon zien hoe het percentage vet was
Ik gaf haar wel lam maar toch nog vermengd met kalkoen , en dan de volgende dag de andere portie lam/kalkoen
En idd de zachte en magere soorten vleesbot . Kwartelkarkasjes , konijn , maar ook dik bevleesde bouten van bv parelhoen en gans
Groenten ging nog goed , maar dan wel zonder koolsoorten . Van vis hield ze niet . Verder dagelijks een heel gelijkmatig menu . Dus orgaan spier en vleesbot plus groenten

Ik heb nu nog een ruim 12 jarige dame , zij moet inmiddels ook gelijkmatig eten . En soorten als lam moet bij haar ook weer 80/20 % zijn ( 20 staat voor vet )
Vleesbot gaat tot nu toe nog goed . Groenten idem
Dan heb ik een dame die over twee weken 10 jaar wordt . En tot voor enige maanden geleden bv nog prima gans verdroeg . Maar nu dus niet meer .
Bij haar bespeur ik dat ze wat meer moeite krijgt met de vertering van bepaalde soorten vleesbot , en wel weer beter de wat vettere soorten kan eten
Door aht
#3153831
smulpaap schreef: Het is misschien een idee om je menu even te posten  ;)
Dan kunnen we even meekijken
Ik heb inmiddels ook de nodige ervaring met de oude(re) hond

En ik kan je zeggen dat het per hond echt verschilt , wat ze nog verdragen en wat niet (meer )
Ik heb er eentje gehad die tot op ruim 14 jarige leeftijd alles kon eten
Ik heb er eentje gehad die op 12 jarige leeftijd de eerste problemen begon te krijgen
Afname spierkracht en dus ook minder goed werken op vleesbot
Zwakkere achterhand , dus het percentage vleesbot moest worden aangepast om nog comfortabel en zonder al teveel inspanning te kunnen ontlasten
Moeite met het optimaal verteren van eendnek , dit leidde tot spugen en /of misselijkheid
Het niet meer verdragen van eendkarkas , geit en lamsvlees , ik kocht op een gegeven moment lam ter plekke zodat ik goed kon zien hoe het percentage vet was
Ik gaf haar wel lam maar toch nog vermengd met kalkoen , en dan de volgende dag de andere portie lam/kalkoen
En idd de zachte en magere soorten vleesbot . Kwartelkarkasjes , konijn , maar ook dik bevleesde bouten van bv parelhoen en gans
Groenten ging nog goed , maar dan wel zonder koolsoorten . Van vis hield ze niet . Verder dagelijks een heel gelijkmatig menu . Dus orgaan spier en vleesbot plus groenten

Ik heb nu nog een ruim 12 jarige dame , zij moet inmiddels ook gelijkmatig eten . En soorten als lam moet bij haar ook weer 80/20 % zijn ( 20 staat voor vet )
Vleesbot gaat tot nu toe nog goed . Groenten idem
Dan heb ik een dame die over twee weken 10 jaar wordt . En tot voor enige maanden geleden bv nog prima gans verdroeg . Maar nu dus niet meer .
Bij haar bespeur ik dat ze wat meer moeite krijgt met de vertering van bepaalde soorten vleesbot , en wel weer beter de wat vettere soorten kan eten
Ik koop mijn verse voeding bij Top Dog.

Ik bemerk dat het probleem begonnen is toen ze tartaar van vette vis (25% haring, 25% zalm, 25% sprot, 25% makreel) gekregen heeft. 

Ze krijgen afwisselend :

Rund compleet met linzen (geen rijst)
Kip compleet met linzen (geen rijst)
Lam compleet
Vis compleet
Zalm compleet
Pens compleet
Kip & Pens compleet (zonder rijst)
Pens met Runderhart en groenten (geen rijst)
Ideaalmix (paard, kip, zalm, rund – geen rijst)
Paard compleet
Geit compleet
Konijn compleet
Kalkoen compleet
Hert compleet (geen rijst)
struisvogel compleet (geen rijst)
Puur hertenvlees
Bosduif compleet (geen rijst)
Wilde eend compleet (geen rijst)
Fazant compleet (geen rijst)
Patrijs compleet (geen rijst)


Als snack krijgen ze iets uit bijgevoegde mogelijkheden : Volledige kippennekken / kippenlever, vermalen kippennekken, kippenkarkassen, kalkoennekken en kalkoenkarkassen. zalmkoppen, kalkoenhartjes en kippenhartjes en zalmlijven (pure filets)

Minder regelmatig krijgen ze : BARF zalm, zeebaars, witvis en makreel
Mengeling van rundsvlees + bot, kip + bot en lam + bot in 4 verschillende smaken met 1/4 geit, 1/4 vis, 1/4 paard of 1/4 pens.

Alle complete menu’s zijn aangevuld met groenten en fruit zoals andijvie, groene kool, spinazie, broccoli, wortelen, erwten, rode biet, bruine rijst, appel, ananas en mango.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door