Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#3153607
Zondag was onze Lizzy een beetje kucherig. Afgelopen donderdag met een groep Teckeltjes jachttraining gehad en ze was erg enthousiast en hing veel in de lijn. Dus ik dacht dat ze misschien enerzijds wat geirriteerde keel daarvan zou hebben, of een virusje van een andere Teckel gekregen. Ze at wel gewoon goed en ik vermoedde een kennelhoest dus wat hoestdruppels gegeven, ook had ze een beetje vies neusje. Gisterenavond leken de klieren in de hals wat opgezet en had ze moeite met eten. Vanmorgen wilde ze niet op staan en de klieren nog groter, ook was ze echt benauwd dus snel DA gebeld. Ik dacht serieus nog voor een kuurtje voor de kennelhoest. :-[
Maar de dierenarts vond de situatie behoorlijk ernstig, het was de schildklier die zo groot was. Ook heeft ze nu behoorlijk verhoging. Dus de vraag of ze stokken eet, nou nee niet dat ik zie. Ze hebben bloed afgenomen en morgen horen we daar de uitslag van (o.a. T4) en voor nu vermoedt hij een ontsteking dus AB en ontstekingsremmers en vanmiddag moet het wat beter lijken anders nemen ze verdere maatregelen :-\. (wat weet ik niet)
Maar het beestje is niks waard nu, echt sneu zeg... Ze heeft normaal nooit iets dus schrik hier best van.
Door Jantina
#3153719
Ze lijkt gelukkig iets op te knappen. Niet continu benauwd en net een beetje fijne KVV met a/d blikvoer geprakt willen eten. Ook loopt ze weer een beetje af en toe. De enorme zwelling zit er nog steeds. Als het 'slechts' een ontsteking is moeten we er volgens de DA rekening mee houden dat het binnen open breekt. Ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen? Morgen de uitslagen van het bloed, ben benieuwd.
Door Lizzy
#3153779
Jantina schreef: Ze lijkt gelukkig iets op te knappen. Niet continu benauwd en net een beetje fijne KVV met a/d blikvoer geprakt willen eten. Ook loopt ze weer een beetje af en toe. De enorme zwelling zit er nog steeds. Als het 'slechts' een ontsteking is moeten we er volgens de DA rekening mee houden dat het binnen open breekt. Ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen? Morgen de uitslagen van het bloed, ben benieuwd.
Ik heb ook geen idee wat je DA daar mee bedoelt... He getsie, arme kleine turfje :-\. Ik hoop dat ze zich in stijgende lijn beter gaat voelen! Ben benieuwd naar de bloeduitslagen inderdaad! Knuffels voor je meis :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door