Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3153595
Het gaat niet zo goed met Bink. Afgelopen vrijdag heeft hij 3x overgegeven. 's Morgens een klein beetje, 's middags heel veel en rond middernacht nog een keer heel veel. Zaterdag morgen heeft hij alleen nog maar een klein beetje in de morgen overgegeven. Hij wilde niet eten. Ik dacht dat is niet zo erg, als ik zelf misselijk ben, wil ik ook niet eten. Vrijdag en zaterdag heeft hij nog wel normaal gedronken. Zondag wou hij nog steeds niet eten, hij draaide zijn hoofd weg van zijn eten. Dat doet hij NOOIT! Bink heeft twee hobby's en dat zijn eten en slapen, en als hij niet meer wil eten is hij echt goed ziek. Hij werd steeds zwakker en ik steeds ongeruster Vanaf zondag begon hij ook minder tot niet te drinken. Ik begon mij nu steeds meer zorgen te maken aangezien hij nierfalen heeft en dus echt wel moet drinken. Hij werd ook steeds slomer en sliep ook heel veel.

Maandagmorgen om 7 uur al de da gebeld en ik kreeg een afspraak om 10 uur.. Wat mij ook opviel was dat hij deze morgen vuurrood tandvlees had?? Er is bloed afgenomen om zijn nierwaarden en alvleesklier te meten, ook hebben we een rontgenfoto laten maken. Ik was enorm angstig voor zijn nierwaarden maar na een half uur kwam de da terug met goed bericht over zijn nierwaarden, die waren zelfs iets gedaald, sinds de laatste meting in juni. Wat was ik opgelucht. Op de rontgen was ook alles oke, geen bijzonderheden te zien, alleen dat hij veel lucht in zijn buik had maar dat was te verklaren door het braken. De monocyt waarden waren wel verhoogd, dus het lijkt erop dat hij een bacteriele infectie heeft. Er werd besloten om hem een infuus te geven, zodat hij wat aansterkt. Hij zou twee flessen krijgen en 1 fles zou ongeveer 1.5 uur duren, dus ik was nog wel even daar, maar ik had Ephy ook nog thuis en zij moest ook weeer een keer uitgelaten worden.

Ik ben zo lang mogelijk bij Bink gebleven, hij was zo braaf, liet alles heel goed toe. Ik ben overal bij gebleven. We kregen ons eigen kamertje en daar heb ik samen met hem op de grond gezeten.
Uiteindelijk ben ik, met pijn in mijn hart, naar huis gegaan voor Ephy en heb mijn jas bij Bink achtergelaten. Bink werd in de 'uitslaapkamer' gebracht en ging daar de bench in.  Toen ik thuis was heb ik om 13 uur weer gebeld hoe het met hem ging, en hij was nog steeds even braaf, zoals ik hem ken. Rond 17. belde de da, ik was al helemaal blij en dacht dat ik hem op kon halen, maar ze zei dat ze hem net hadden uitgelaten en hij had geplast, het duurde even voordat hij weer rustig werd in de bench maar instaleerde zich al weer gauw op mijn jas en bleef weer rustig slapen. Ze vertelde mij dat het tweede infuus nog wel 2 uur kon duren, wat ze hadden hem erg laag gezet zodat het beter door het lichaam werd opgenomen. Het moest maar, maar ik vind het verschrikkelijk om zo lang zonder hem te zijn, en de gedachte dat hij zonder ons is, vind ik ook verschrikkelijk. Om 19.00 uur duurde het mij te lang en heb ik weer gebeld en ze vertelde dat hij net klaar was en we konden hem ophalen. Direct er naar toe gereden en hij was zo enthousiast toen hij mij zag, hij kwispelde weer!! Hij storte zich in mijn armen voor een dikke knuffel. Ook zijn tandvlees was weer mooi roze. Ik was erg blij!! We moesten morgen (vandaag dus) wel terug komen voor controle en zijn infuus zit er nog in, voor het geval dat hij morgen weer een infuus moet.
Ik mocht hem wel wat eten aanbieden, dus dat deed ik. Helaas had Bink nog steeds geen eetlust en ik liet het maar voor wat het was. Om 23.00 uur hebben we een laatste ronde gelopen en toen begon hij opeens over te geven!! Het kwam er met een golf uit en het was groen! Ik had zo met mijn topper te doen. Hoe kan dit??? Hij heeft 4 dagen niet gegeten, en had bij thuiskomst ook geen eetlust. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat hij tijdens het uitlaten bij de da, gras heeft gegeten. Maar dat verteld je dan toch aan de eigenaar, denk ik dan???

Vanmorgen kwam ik beneden en hij lijkt ietjes opgeknapt en hij heeft vannacht niet gebraakt maar hij heeft nog steeds geen eetlust?! Ik moet vandaag om 12.30 uur voor controle en dan ga ik vragen of hij gister gras heeft gegeten en dat hij heeft gebraakt en dat hij nog steeds geen eetlust geeft.

Weet iemand misschien wat groen braaksel betekend? En vuurrood tandvlees? Bink krijgt trouwens (nog steeds) KVV :-X
Laatst gewijzigd door Chantalletie op di 15 sep 2015, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chery
#3153596
Jeetje wat een zorgen. Groen braaksel, kan van gras, maar vind je ook gras in zijn braaksel? Ik als persoon heb ooit een keer buikvliesontsteking gehad na een zeer zware operatie, bij mij kwam er ook groene prut uit....
Door Lizzy
#3153605
Oh hemel, wat een narigheid!

Het tandvlees, was dat "gewoon" vuurrood of leek het alsof er bloedingkjes op zaten?

Zit er in het infuus alleen vocht of ook antibiotica?

Hoe oud is Bink eigenlijk?

Groene drab kots lijkt me eerlijk gezegd niet van gras. Dan zie je ook echt grassprieten zitten.
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3153627
Gisteren hebben ze ook naar de longen geluisterd, was goed. Hij heeft ook geen koorts gehad. Ik heb gisteravond een foto gemaakt van zn braaksel, maar voor zover ik kon zien zaten er geen grassprietjes tussen. Hij heeft ook op het gras gespuugd dus het is een beetje lastig te zien. Vanmorgen weer een foto ervan gemaakt.

Hij heeft inderdaad vocht gekregen maar ook een 3 ampullen van 2ml, geen ab. Het staat wel op mijn rekening overzicht.
-Nux vomica comp. ( volgens mij homeopatisch middel voor de spijsvertering)
- Mucosa comp (versterkt de eigen afweer bij allerlei slijmvliesaandoeningen,  gebruikt bij maagdarmproblemen en problemen aan de urinewegen.
- hepar comp. (weet ik zo niet meer, zal eens googlen)

Ik woon in Duitsland, dat maakt alles  wat lastiger.

Nee zijn tandvlees was echt vuurrood en ik zag geen bloedingen, voelde zelfs wat warm aan. Dat is sinds zijn infuus niet meer, het is nog steeds mooi roze.

Bink word in oktober 7 jaar
Door Lizzy
#3153666
Angelique schreef: Ik begin me ook af te vragen of hij niet verstopt zit.
Ja, hier idem.

Hoe vaak heeft hij ontlasting gehad de laatste dagen? En hoe zag dat eruit?
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3153689
Hij heeft zaterdag voor het laatst ontlasting gehad. Tot vandaag nog niks gegeten.
Net terug van de dierenarts, hij heeft een ab-spuit gekregen voor 2 dagen, aangezien de Monocyt waarden te hoog waren en hij weer gebraakt heeft verdenkt zij een maag/darm infectie of een slijmvlies ontsteking.
Ze had het zelf ook over een verstopping door bijv een voorwerp of een vergroote lympknobbel. Groen braaksel kan idd een overblijfsel zijn, dat bijv. in de darm blijft zitten door verstopping. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat Bink iets van een voorwerp heeft gegeten. Op de rontgen van gister was ook de maag en darmen te zien en daar was niks geks op te zien. Mochten we dit gaan onderzoeken word dat met contrastvloeistof gedaan om te kijken of er een verstopping zit.  Ik wil eerst even afwachten hoe Bink op de ab reageert en we moeten donderdag weer komen voor controle.

Hij is al wel iets alerter, zijn oortjes gaan weer omhoog als ik tegen hem praat, hij kwispelt weer en komt mij af en toe opzoeken waar ik ben.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3153704
Ik heb gehoord dat wanneer er niets gegeten wordt, er tóch ontlasting is omdat de verbranding door gaat en er dus ook afvalstoffen ontstaan.
Als dat zo is, dan is er wellicht inderdaad sprake van een verstopping.
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3154015
Gister bij ons laatste rondje, begon hij weer te braken, dit keer bruin braaksel en best veel! Dit kan niet, want hij heeft helemaal niks gegeten/gedronken. Ik begon mij toch echt zorgen te maken over een verstopping.
Vanmorgen de da weer gebeld en ik kon vanmiddag terecht.
Ze hebben contrast vloeistof 'ingespoten' om te kijken of er een blokkade zit, tot nu toe is er geen blokkade te zien, wel een fikse maaginfectie. Ik moet over een klein uurtje terug komen voor nog een röntgenfoto om te kijken of er geen verstopping zit in de rest van de darmen. Nu gaan we verder met ab en hopen dat hij zo snel mogelijk opknapt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door