Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3153339
Wij hebben sinds zaterdagmiddag een nieuwe hond!

Onze Leon is in juni veel te vroeg overleden (wat ik hier niet gemeld heb omdat wij op dat moment in Frankrijk waren en ik toen even geen behoefte had om het te delen (03/11/2009 - 15/06/2015)

Maar met 3 honden in huis vond ik het al gauw erg rustig. En er was weer een mandje leeg (technisch gezien een plek op de bank), dus tijd om een nieuwe galgo een forever-home te geven. Dat is Milou geworden, een teefje van 2 jaar oud, met een volledig onbekende achtergrond.

Ze is nog erg mager (24,7 kilo dat mag zeker naar de 27 kilo), ze heeft dan ook Dunya's halsband te leen. Die weegt 14 kilo maar Milou heeft zo'n ielig nekje dat zelfs dat halsbandje nog aan de ruime kant is.
Ze ruikt nog niet erg fris, want haar sterilisatie-wond is ontstoken, de pus liep haar langs de achterbenen en ze had koorts. Maar na 2 dagen antibioticum is dat al een stuk beter. Als de fistelkanalen straks dicht zijn gaat ze in bad, ik heb nu nog alleen de pus weggewassen met een washandje.

Wel jammer dat ze direct aan de antibioticum moet want haar lijfje zit al zo vol met troep: ze heeft in de laatste maand 2x de hele cocktail gehad en 2x de kennelhoest-enting en 1x rabies. Verder is ze 2x ontwormd en ontvlooid en dus gesteriliseerd met narcose en dergelijke. We kunnen eigenlijk niet gauw genoeg met ontgiften beginnen.....
Zaterdag is ze direct op de kvv gegaan, dat smaakte goed. En vanochtend heeft ze haar eerste kippennek en kippenvleugeltje op. Heel netjes goed gekauwd.
Wij zijn erg blij met Milou - hoewel we Leon nog steeds erg missen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Spikkelneus op ma 14 sep 2015, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3153480
saluki schreef: Wat fijn dat deze Galga ook een thuis heeft, wat een schoonheid. Van welke organisatie heb je haar?
Zij komt via Greyhounds In Nood Belgie.
En het gaat zo goed, ze speelt al en ze draait zich al helemaal op haar rug om haar buik te laten aaien! Ik herinner me dat dat bij Leon wel 2 maanden heeft geduurd voordat hij dat durfde. Maar die was ook echt behoorlijk beschadigd.
Ze ziet er ook echt al beter uit dan 2 dagen geleden (kan dat?). Haar huid en vacht zijn aan het verbeteren en ze is aan het 'opvullen'.
Door Lizzy
#3153891
Gecondoleerd met het verlies van Leon. En heel veel plezier met Milou, ze is echt een plaaaaatje zeg :smitten: ! Fijn dat ze bij jou een forever home heeft gevonden (en wat voor een!!).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door