Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door RottSenner
#315160
Poes, onze poes-op-leeftijd (20+), heeft het enkele jaren enorm goed gedaan op BIBI.
Kort geleden begon ze minder tot niets te eten en veel te slapen. Niet opzienbarend op haar oude dag, er moet tenslotte een keer een eind aan komen. Dachten we.
Het bleek namelijk dat Poes toch wel erg gespitst bleef op onze etensrestjes, een zak chips kun je niet eten in haar nabijheid en ook een beker melk is niet veilig.
Poes had dus de gedachte "BIBI? Over mijn lijk!" wel erg letterlijk opgevat.

We zijn nu dagelijks aan het testen wat ze dan nog wel genegen is te eten (heb hier ook al advies over gevraagd aan Lizzy en hier op de site wat suggesties gevonden), waarbij een aantal dingen al gauw afvalt in verband met haar gebit - ze heeft haar hoektanden nog en een kies, geloof ik - maar ik kwam nog op een volgend vraagje:
hoeveel zuivelproducten mag ze hebben? Want dat is toch haar meest favoriete voedselgroep: melk, kaas, yoghurt, kwark, Catmilk van Whiskas ( :-[), 't gaat erin als gesneden koek.

We willen waar mogelijk Poes aan het eten houden (en in eerste instantie zelfs een beetje bijvoeren om de gevolgen van haar hongerstaking te neutraliseren), maar dat moet natuurlijk geen averechtse uitwerking hebben. ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#315296
Ik zou met zuivel zoals melk toch een beetje voorzichtig zijn.
de dingen die ze nog wel lust kun je die niet pureren ? eventueel wat vleesbouillon maken om het smeuiig te maken.

Als je melk wil geven doe dan koffiemelk, of ongeslagen room, geen dagmelk.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#315321
Lizzy schreef: Rauwe melk, is dat niks? En yoghurt, kwark en huttekase?
Rauwemelk zou misschien kunnen maar dan ook liever de bovenste afschep laag (ook dus de room)
Bij katten moet je een beetje uitkijken met melkprodukten.
Het schoteltje melk voor de kat is meer iets wat wij verzonnen hebben als iets dat goed is voor katten.
Door WorldOfDani
#315668
Kwark is wel goed hoor voor katten en kun je gerust geven. Amélie kreeg als kitten ook altijd kwark bij haar fokster en sindsdien geef ik hier ook zo nu en dan een bakje romige turkse kwark of yoghurt. Anders meng je daar een beetje tartaar doorheen, vindt dat misschien wel lekker ;)
Laatst gewijzigd door WorldOfDani op vr 06 mei 2005, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door