Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K&D
#3152510
Ik kan het niet meer ontkennen. Dubhe (inmiddels 13,5 jaar) is incontinent geworden. Bijna 2 jaar geleden is ze ontstokt omdat het medisch noodzakelijk was, maar haar BM is blijven zitten. Sinds afgelopen zomer is het fout. Kyrah werd loops, en Dubhe begon te lekken. Ik denk dat de hormonen die Kyrah rondstrooide van invloed zijn geweest. Gelukkig lekt ze nog niet in haar slaap, maar wel als ze plat op haar buik ligt. Dan ligt er zomaar een plasje op de vloer.  :-X
Toch maar even naar de DA voor medicatie...
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3152515
Vervelend, maar gelukkig niet het ergste. Maxi hier (13,5) lekt al een tijdje (niergebrek), gelukkig alleen in zijn slaap. Ik persoonlijk vind dat de beste tijd  :biggrin2: , voor zover je daarvan kan spreken. Het blijft hierdoor op één plek.
Ik heb zo'n mandje met kunststof bekleding gekocht, wel lekker zacht maar kan makkelijk afgenomen worden. Elke morgen gaat er een schoon dekentje in. Nergens plasjes in huis en ook lekker op schoot is geen probleem gelukkig.
Dus wat mij betreft: liever lekken in de slaap dan tijdens alle andere 'bezigheden'. Overigens krijgt Maxi stramonium en puur nier hier tegen, maar waterdicht is hij zeker niet meer. Gewoon pappen en nathouden op deze leeftijd met deze kwaaltjes...  :-\
Succes!
Door charmed
#3152543
K&D schreef: Ik kan het niet meer ontkennen. Dubhe (inmiddels 13,5 jaar) is incontinent geworden. Bijna 2 jaar geleden is ze ontstokt omdat het medisch noodzakelijk was, maar haar BM is blijven zitten. Sinds afgelopen zomer is het fout. Kyrah werd loops, en Dubhe begon te lekken. Ik denk dat de hormonen die Kyrah rondstrooide van invloed zijn geweest. Gelukkig lekt ze nog niet in haar slaap, maar wel als ze plat op haar buik ligt. Dan ligt er zomaar een plasje op de vloer.  :-X
Toch maar even naar de DA voor medicatie...
Oh wel balen zeg. Phoebe is vandaag 14 dagen geleden alles weggehaald. Ze was al 3 weken ziek. Bij 2 klinieken hadden ze in het begin wat vocht gezien. Maar omdat ze ook een leverontsteking zagen hebben ze de baarmoeder eerst laten zitten. 3 weken later 2de operatie dus wel alles weggehaald. Hopen dat ze niet incontinent wordt. Heb het bij nog geen een gehad. 4 zijn er hiervoor geholpen allen vanwege a pyometra. Sterkte ermee
Door K&D
#3152681
Bij Dubhe bleef de loopsheid als het ware 'hangen' omdat haar eierstokken niet meer tot rust kwamen. Ze bleef maar depri, en toen de stokken eruit waren, knapte ze enorm op.
Maar ja...nu dit. Gelukkig hebben we harde vloeren, en staat de dweil klaar. Ze lekt niet aldoor, als ze tussendoor kan plassen valt het mee. Alleen 's ochtends als we willen gaan wandelen moet ze niet op haar buik gaan liggen, dan is het foute boel.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3152711
K&D schreef: Bij Dubhe bleef de loopsheid als het ware 'hangen' omdat haar eierstokken niet meer tot rust kwamen. Ze bleef maar depri, en toen de stokken eruit waren, knapte ze enorm op.
Maar ja...nu dit. Gelukkig hebben we harde vloeren, en staat de dweil klaar. Ze lekt niet aldoor, als ze tussendoor kan plassen valt het mee. Alleen 's ochtends als we willen gaan wandelen moet ze niet op haar buik gaan liggen, dan is het foute boel.
Mijn schoonouders gebruiken met groot succes de tabletjes van de huisdierdokter.
Door K&D
#3158202
Ze krijgen al meer dan 10 jaar kvv of barf, beide dames. Nee, voor de operatie was mevrouw kurkdroog. Maar *update* het gelek is weer voorbij...!  :daisy:
Ik kan het niet hard maken, maar ergens in mijn achterhoofd zat het gevoel dat het met de loopsheid van Kyrah te maken had. En die is nu weer royaal voorbij, hormonen weer tot rust gekomen en Dubhe lekt niet meer. Blijkbaar zijn de dames zo op elkaar ingespeeld dat Dubhe toch reageert op de muts-schommeling.
Over een half jaar zal het bewijs geleverd worden, hoop ik. Dan is ze bijna 14...
Door K&D
#3159269
Ja, ik ben er erg blij mee. Ze vond het zelf erg vervelend want ze likte veel. Ze is nu weer Hare Doofheid zelf. 8)
Door smulpaap
#3165511
K&D schreef: Ja, ik ben er erg blij mee. Ze vond het zelf erg vervelend want ze likte veel. Ze is nu weer Hare Doofheid zelf. 8)


;D ;D ;D ;D :biggrin2: Hare Doofheid  :biggrin2:
Fijn dat het weer beter gaat met de freule  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door