Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3152364
Hallo allemaal,

Eigenlijk heb ik een simpele vraag maar vroeg me wel af hoe jullie dit doen.
Ik geef nu namelijk een tijdje vers vlees maar het probleem is ik laat het 24 uur ontdooien In de koelkast maar dan?
Hoe krijg je het op kamertemperatuur want vanuit de koelkast geven is veels te koud? En het daarna even uit de koelkast is ook weer niet goed. In de magnetron mag ook al niet en met een beetje warm water word het zo papperig. Hoe doen jullie dat?
#3152372
In de zomerperiode haal ik 's avonds het eten uit de vriezen en zet het in de koelkast. Voor de eerste wandeling haal ik het eruit, als we terugkomen is het voldoende op temperatuur.
Als het kouder wordt zet ik het 's avonds op het aanrecht om te ontdooien.
#3152388
Ik haal 's ochtends vlees (=2 zakjes) voor de volgende dag uit de vriezer en zet het in de koelkast. Eind van de dag verdeel ik het over 2 bakjes (= 2 maaltijden) en een half uur tot een uur voor hij de maaltijd krijgt, haal ik het uit de koelkast om het op kamertemperatuur te krijgen...... Het zijn hier kleine porties voor een kleine hond, dus het is snel op kamertemperatuur.
#3152551
ik haal het 24 uur voor het eten uit de vriezer, en als het bijna ontdooid is zet ik het in de koelkast. twee uur voor het eten haal ik het er weer uit.
als het wat bevroren is nog (omdat het tijdstechnisch niet uitkwam), leg ik het in een zakje met lauw water.
#3152553
Hier zijn ze gelukkig niet heel kieskeurig. In de koudere periode haal ik het 'S avonds uit de vriezer en laat het ontdooien in bewaardozen. Tegen wanneer ik wil voeren is dan alles ontdooit. In de zomer haal ik het 'S avonds uit de vriezer en zet ik het in de koelkast om te ontdooien. (Ook ivm vliegen) En dat gaat gelukkig goed :).


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3152603
Ik laat het in de koelkast ontdooien. Zo rond twaalf uur gaat het in een afgesloten bak op het aanrecht (bij warm weer in de kelder). Ik voer tussen 13.00 en 16.00. De kou is er dan goed af.

Als het echt nog te koud is doe ik er wat lauw water overheen.m
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door