Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#315004
Vorige week vrijdag hebben we Brutus en Pinkel allebei in laten enten tegen Weil. Ik durfde het niet niet te doen. Een dag erna had Brutus oogontsteking. En weer de dag erna had Pinkel ook oogontsteking. Kan niks met de enting te maken hebben (toeval), maar ik vind het sowieso gek dat ze allebei oogonsteking hebben!

Na de enting ben ik ze Thuja en Echinacea en extra Chlorella gaan geven. Kan het daar mee te maken hebben?

Of kan het een virusje wezen? Of een bacterie waarmee ze allebei toevallig besmet zijn?

Wat moet ik nu toen? Toch naar de DA om antibiotica-druppels of moet ik kijken of ze er zelf overheen komen? (ogen houd ik schoon met fysiologisch zout - capsules van Daro). Verder geef ik ze nog steeds Echinacea. En chlorella.
#315020
Lizzy schreef: Vorige week vrijdag hebben we Brutus en Pinkel allebei in laten enten tegen Weil. Ik durfde het niet niet te doen. Een dag erna had Brutus oogontsteking. En weer de dag erna had Pinkel ook oogontsteking. Kan niks met de enting te maken hebben (toeval), maar ik vind het sowieso gek dat ze allebei oogonsteking hebben!

Na de enting ben ik ze Thuja en Echinacea en extra Chlorella gaan geven. Kan het daar mee te maken hebben?

Of kan het een virusje wezen? Of een bacterie waarmee ze allebei toevallig besmet zijn?

Wat moet ik nu toen? Toch naar de DA om antibiotica-druppels of moet ik kijken of ze er zelf overheen komen? (ogen houd ik schoon met fysiologisch zout - capsules van Daro). Verder geef ik ze nog steeds Echinacea. En chlorella.
Ligt er natuurlijk aan hoe ernstig het is wat vanaf hier niet te bepalen is. Als het hier voorkomt dan krijgen ze ook Echinacea en na het spoelen doe ik er dan zo'n simpel (vit.a .e ??? ben het even kwijt, hersens staan uit) oogzalfje in. Deppen met kamillethee werkt ook lekker.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door