Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jantina
#3151762
Ik vind dat toch een beetje lastig. Ik neem aan dat een sport of werkhond getraind wordt voor dit doel. Dat er toegewerkt wordt naar een bepaald niveau, prestatie of uithoudingsvermogen en dat de hond niet vanuit het niets zware arbeid moet verrichten. M.i. zou het dier dan dus moeten kunnen functioneren op het normale dieet. Anderzijds heb ik mijn teef met 7 zogende pups wel havermout gekookt met geitenmelk en honing aangeboden. Maar deze teven eten al een bizarre hoeveelheid vlees om te herstellen van een dracht EN te voeden en dan nog zie je ze schraal worden. Een absolute topprestatie waar je niet naartoe kunt trainen. Dan vind ik zo'n extra'tje wel nodig. Bij een getrainde sport/werkhond heb ik mijn twijfels.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3151769
Is er een reden waarom je het idee hebt dat ze meer nodig hebben? En is dat dan vervolgens iets wat ze niet uit vlees kunnen halen?

Want ik ga wel met Jantina mee, je traint ze ergens naartoe en daar groeit voeding mi ook in mee. Ik kan me best voorstellen dat op een bepaald niveau je er niet meer komt met een normaal -verhoogd- menu, maar het lijkt mij dat dat niveau heel hoog ligt. Zo hoor je vaak dat mensen bij behendigheidswedstrijden al extra's gaan voeren en dan denk ik mwah, dat lijkt me nou echt niet nodig. Vandaar mijn vragen.
Door Lizzy
#3151805
Ja, ik vind havermout gewoon meuk en simpelweg geen hondenvoer. En voor de gemiddelde sporthond zijn zulke kunst en vliegwerkjes ook helemaal niet nodig, die doen het prima op meer voeding.
Door Lil
#3152530
Ik zou het niet geven, MAAR ja ik was iemand die met slechts wat wedstrijden (ok deed toen 5 dagen in de week trainen naast alle wandelingen (ongeveer 3 uur per dag) dus niet wat ik vaak lees 1 x in de week trainingkje) wel extra ben gaan voeren. Mijn hond van 60 cm was 25 kg en is op wedstrijd 2x omgekiept. Hij redde het toen niet op 2 kg vlees per dag en alleen voor de wedstrijden kreeg hij dus wat extra's. Uiteraard is hier ook naar toe getraind, maar opeens trok mijn gezond ogende hond het niet (achteraf was hij dus niet gezond, hij deed niets met het voedsel dat hij at).

Uiteindelijk was er wel wat mis met zijn verteringsprobleem. Dat opgelost zijnde kwam meneer bij, werd zelfs mollig en sindsdien krijgt hij heel veel minder dan dat hij wenst te eten. Dus in mijn geval was mijn hond dus niet gezond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door