Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3151478
Wellicht kan iemand ons een beetje in de juiste richting helpen; we zitten op dit moment in Oostenrijk en Brutus is verre van lekker....
Hij wil niet eten ( voor mijn honden echt niet normaal, doen ze alleen als ze ziek zijn)
Hij oogt niet fit; had vanmorgen een mega borstel, althans zo leek het.
Heeft een lichte ondertemperatuur 36,5
En drinkt veel, ondertussen al 3 (kleinere) bakken water op en een klein plasje.

Uiteraard zijn we al bij een Oostenrijkse DA geweest, heeft hem onderzocht, dacht dat hij verstopt zat want de keutel die er zat was hard dus heeft hem een klysma gegeven, nou keurig keuteltje kwam er uit hoor, niets mis mee maar geen brokkenbrei keuteltje dus dat begreep ik nog wel, barfen kennen ze hier niet echt natuurlijk.

Ze heeft uiteindelijk een echo gemaakt, en alhoewel de lever er niet meer fantastisch uitziet ( niet verrassend bij een oudere hond, wat Brutus toch echt wel is) was er verder weinig bijzonders te  zien, alleen de blaaswand zag er niet prettig uit, maar niet dat het een ontsteking was. Ze heeft hem iets gegeven tegen misselijkheid en dat de buik wat ontspant zoals wij het begrepen maar dat is het..
Hij zou hier van moeten opknappen...

Wat is wijsheid? Wat is handig? Help?
Door Lizzy
#3151481
Hebben ze bloedonderzoek gedaan? Ik denk dat dit wel handig is. Controleren op ontstekingen, werking nieren en lever. En dergelijke.

He bleh joh, waardeloos voor je en voor Brutus natuurlijk :-\
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3151484
Nee, er is geen bloedonderzoek gedaan, alleen die echo dus. Nieren, milt, darmen en ballen (die heeft ze ook maar ff meegenomen) zagen er keurig uit, lever liet wat onregelmatigheden zien maar kan bij een oudere hond, alleen de blaas en blaaswand zat haar niet lekker, maar ook omdat er geen koorts was, maar onder temperatuur wilde ze geen AB kuur geven. Omdat hij dan wat koorts zou moeten hebben

Is waardeloos, een zieke hond in t buitenland...

Nou is mijn Brutus nooit de makkelijkste bij de DA, maar als hij dan ziek is, ist echt een zielig hoopje hond, ook in de praktijk, voordeel is dat z'n prostaat nu ook goed is nagekeken, niets aan t handje. Dat kon 4 maand terug bij de check-up niet
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3151489
Ter aanvulling; ik heb canikur meegekregen; heb gegoegeld en het is een soort pre-biotica ter ondersteuning van de darmflora; ondanks mijn uitleg dat ik 'frisch fleisch' voer en dus zijn keutels harder zijn heb ik dus het gevoel dat zij het in de darmen zocht en voor mijn gevoel het meer in de nieren of blaas zit...
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3151499
Dank u dames, we moeten morgen terug, tenzij het enorm verslechterd, dan eerder uiteraard, hij voelt al weer wat warmer aan gelukkig, slaapt sinds we terug zijn.
Mocht hij niet opknappen sta ik dus op bloedonderzoek, maar wat mij betreft wordt hij nu beter...
Door smulpaap
#3151509
Jee joh wat waardeloos .
Ik zou hem in elk geval ook warm houden , ev een dekentje over hem heen
En regelmatig de temp en de slijmvliezen controleren

Sterkte daar !  :-*
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3151682
Nee, urineweginfectie oid is niet gedaan, in zoverre met een echo is alles bekeken en de blaaswand zag er niet heel jofel uit.
Straks om 10.00 gaan we weer heen want het is nog niets opgeknapt. Hij wil nog niets eten, lijkt gewoon verdwaasd of hij niet helemaal weet waar hij is. En heeft zonder waarschuwing dat hij iets moest doen in de gang geplast...
Het bevalt me allemaal niets, mijn ventje zo ziek op vakantie
Door evelyn02
#3151684
11 maanden geleden was Bobbie, toen bijna 14 jaar, echt doodziek! Het bleek een blaas- en prostaatontsteking te zijn! We zijn nu bijna een jaar verder en hij loopt weer gezellig rond. Hopelijk knapt Brutus ook weer snel op. Sterkte!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3151891
We zijn net terug; bleek toch een blaasontsteking te zijn; een die gister nog niet genoeg ontwikkeld was om te zien.
We hebben gekozen voor een antibioticaspuit; vooral omdat hij nog niet wil eten en ik geen idee heb hoe ik er dan pillen in krijg

Nu moet ik zeggen; dit was echt wel een DA naar mijn hart; eerst proberen met een probiotica om het lijf toch den boost te geven (gister dus) en vandaag heel keurig uitleggen dat antibiotica echt elke dag een hele pil erin moet anders werkt het niet, resistentie enz.
Daarom dus die spuit; bovendien hoeven we dan niet de rest van de vakantie aan die pillen te denken...

Verder moesten we naar de apotheek 'blasen und nierenthee' halen en dit als drinkwater neerzetten als extra ondersteuning en als hij wil theelepel honing door zijn eten
(Ik ben zo blij dat ik 3 rollen KVV mee heb genomen!)
En dan hoopte ze ons niet weer te zien
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door