Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chandho
#3151237
Dag,

een tijd geleden dat ik hier was. Ik vond de site ineens niet meer, nu per toeval teruggevonden. Mijn hond is inmiddels overleden, 6 mei aan nierfalen. Hij was beginnen overgeven en stopte niet meer, dierenarts gebeld, maar ik kon er niet bij die dag, tegen de avond was het beestje nog altijd aan het overgeven en ben ik bij een dierenarts in de buurt terecht gekomen, die raade me aan om zijn water weg te zetten, want zolang hij drinkt zou hij blijven overgeven. Ik vond dit heel vreemd want bij nierfalen moet hij toch juist veel drinken. 's morgensvroeg naar een andere  dierenarts gebeld, en daar hebben ze hem onmiddelijk aan infuus gelegd, maar het was te laat. Ik ben er nog de hele dag bij gebleven, hopend dat hij zijn plasje zou doen, maar mijn beestje was op. Uiteindelijk heb ik hem terug meegenomen naar huis om hem daar in zijn mandje te laten inslapen, mijn gewone dierenarts had beloofd dat hij dat wou doen, maar op het laatste moment kon hij dan toch niet, en moest ik weer op pad met mijn beestje, hij heeft het spuitje gegeven zonder hem eerst te verdoven, ik heb hem nochtans gevraagd om hem eerst te verdoven...uiteindelijk werd dit , een nachtmerrie ipv een rustig sereen moment van afscheid....
Door hannabelgje
#3151382
Hier ook een keer een heel naar afscheid gehad en wat blijft dat lang hangen zeg als het niet vredig en rustig gaat, maar met veel pijn. Dat gun je ze echt niet in die laatste minuten.
Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Door chandho
#3156986
Bedankt voor het medeleven allen. Mijn vertrouwen in dierenartsen is ver te zoeken deze tijd. Een paar maand ervoor was mijn poes ook zo vreselijk gestorven, eveneens door schuld van de dierenarts, het beestje had Fiv en eigenlijk enkel last van zijn tandjes, heb die allemaal laten trekken maar het probleem bleef aanhouden, dus geregeld kreeg hij langwerkend antibiotica. Ik had gehoord dat ze bij buddykat interferon in het bekje geven en had dat voorgesteld aan mijn dierenarts, maar die vond dat te duur en stelde voor om cyclosporine te geven. Dagelijks in zijn mondje spuiten, hij vond het vreselijk. Hij was ook al een tijd aan de metacam waar ik mij al zorgen om maakte omdat dit ook slecht is voor de nieren, en vroeg om een alternatief maar ze bleef herhalen dat het geen kwaad kon. Ik ben toen zelf gaan opzoeken wat cyclosporine is en de werking, blijkt dat het de imuniteit onderdrukt, dit vond ik toch wel heel vreemd, een kat met Fiv zo'n medicijn geven. Dus bij een volgende visite heb ik haar dat nog es gevraagd en met klem zelfs, maar ze bleef beweren dat ik nog moest volhouden dat het al veel beter was, ikzelf zag eigenlijk geen verschil, en ben dus blijven de dosis geven heel erg tegen mijn zin.    Mijn poes ging terug achteruit, ik belde haar maar ze was op vakantie, toen maar naar een andere dierenarts geweest die nog es antibiotica gaf, uiteindelijk kon ik haar toen bereiken, en ze zei me onmiddellijk met de cyclosporine te stoppen, 3 dagen later had ik een afspraak. Die bewuste morgen heeft de poes gal overgegeven, zijn niertjes waren aan het blokkeren, hij heeft nog 2 dagen aan infuus gelegen en was even beter, maar toen ging het weer bergaf. Mijn lieverd is gestorven in de dierenkliniek, gelukkig was ik er nog bij, met in zijn bloed een toxische hoeveelheid aan cyclosporine. Deze poes was mijn lust en mijn leven, ik had daar alles voor gedaan, en door haar nalatigheid ben ik hem kwijt.            Nu luister ik alleen nog naar mijn intuitie als iets niet goed aanvoelt dan doe ik het niet punt. Ik heb er wel mijn poesje niet mee terug.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3159754
Lees het nu pas... Wat een vreselijk ellendig afscheid  :'( Hoop dat je het t.z.t. een plaats kan geven, dit gun je niemand, in eerste instantie uiteraard het beestje niet maar met ook welk een herinnering moet jij achterblijven...  :bigarmhug:
Door frodo quin
#3160895
Heel veel sterkte met het verlies van je hondje en je poes. Van een geliefd huisdier afscheid moeten nemen is altijd zwaar, maar als het ook nog is op zo'n manier gebeurt... Jammer genoeg lopen er best wel wat klungels van dierenartsen rond, dat heb ik zelf ook al mogen ervaren en je komt er vaak te laat achter en dat terwijl zij de mensen zijn die je zou moeten kunnen vertrouwen als er iets medisch aan de hand is met je dier.

Ik hoop dat je je pijn en verdriet snel een plekje kan geven :hug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door