Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3150930
Een warme regenjas voor Pike. Nu hij een oud mannetje is geworden kan hij die wel gebruiken. HIj is smal in de borst, dus een flap tussen zijn voorpoten daar is niet genoeg ruimte voor. Het zou dus een modelletje paardendeken moeten zijn. Maar, Pike is lang (ruglengte 55 cm heeft hij minimaal nodig) maar hij heeft maar korte pootjes en is dus laag, tegen de 30 cm. Dus de jasjes met een dergelijke ruglengte hangen dan zowat op de grond. Die van Duc (een rambo) zou hem passen als er een soort aansnoersingel aan zat ipv klitteband. De klittebandsluitingen zijn namelijk niet lang genoeg en dan hangt de "singel" op de grond en hij struikelt over zijn jas. Ook hangt hij als je hem aan zou snoeren met iets zelfgemaakts nog  steeds te laag aan de voor- en achterkant. Ik heb op teckeljasjes gegoogled maar die zijn dan toch weer te klein en op bassetjassen heb ik gegoogled maar dan vind ik helemaal niks. Wie heeft ervaring of een goed idee?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3150957
Zelf maken geen optie? Deze waren (exclusief patroonmaken) nog net geen uur aan knip-en naaiwerk. Dit is dan geen regenjas, maar daar is wel ander materiaal voor te krijgen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3151046
Jantina schreef: Moet zeggen dat de Petits hier prima die Zooplus jasjes passen. De Petits van C@rine ook weet ik.
En om welke jasjes gaat het dan? Voor zover ik kan zien hebben ze er maar een zonder borstflap die tussen de voorbenen doorgaat (nr. 4 in hun lijstje).
Angelique schreef: Zelf maken geen optie? Deze waren (exclusief patroonmaken) nog net geen uur aan knip-en naaiwerk. Dit is dan geen regenjas, maar daar is wel ander materiaal voor te krijgen.
Die zien er hip uit  :D Maar met naaien heb ik twee linkerhanden, ik vind het vreselijk om te doen en ik brouw er ook  niks van. Ik kan alleen breien maar ja, dat is niet waterdicht  ::)
smulpaap schreef: Ik ben met mijn dames naar de winkel in De Rijp geweest , daar hebben ze diverse modellen en je kan passen

http://www.huisdierenbazaar.nl/onze-win ... ingstijden
Bedankt voor deze tip, De Rijp is voor mij 15 min. rijden dus daar kan ik wel eens gaan kijken met mijn manneke.
Door smulpaap
#3151056
Hier het jasje van Tessa , ze zijn er ook in andere kleuren .
De flap van het jasje is 7 centimeter
Dat was bij haar dus ook een punt , smal hondje en klein

Afbeelding
Door smulpaap
#3151057
Ook wel handig als je de andere kant ziet  :biggrin2:
Het bontje is ook niet echt mijn ding , maar als je die uit vouwt dan zie je er niets van

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3151064
En heeft Tessa ook korte pootjes??? Ik bedoel dus: hoeveel centimer hangt dat jasje aan de zijkanten naar beneden bij welke rugmaat?
Pike heeft een smal borst en platte ribben. Maar een klein hondje zou ik hem zeker niet willen noemen. Er zitten alleen korte pootjes onder zijn lijf. Op onderstaande foto staat Duc. Duc is 50 cm hoog. De jas die hij draagt past ook perfect op de rug van Pike. Maar Pike is nog geen 30 cm hoog. Dus dan hangt die jas zowat tot op de grond.

Afbeelding 
Gebruikersavatar
Door pike
#3151077
Die bontkraag  ;D Weet niet of mijnheer Pike daar wel mee de straat op wil  ::)
Deze jassen lijken inderdaad niet zo lang te zijn.
Door smulpaap
#3151079
Ja , die kragen gaan omhoog hoor . Dan zie je er niets van

De baas zei hier ook al , ik ga niet met twee kleine M*rokaantjes de straat op hoor  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door