Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3150375
Ik wil graag een spelletje op marktplaats kopen, maar ben een beetje bang om opgelicht te worden. Graag zou ik een veilige betaling doen, bestaat dat?
Is er een betrouwbare plek waar ik geld naartoe kan sturen die het geld aan de verkopende partij overmaakt zo gauw ik mijn bestelling binnen heb?

Of een ander goed idee?
#3150380
Fenixjuh schreef: Ik wil graag een spelletje op marktplaats kopen, maar ben een beetje bang om opgelicht te worden. Graag zou ik een veilige betaling doen, bestaat dat?
Is er een betrouwbare plek waar ik geld naartoe kan sturen die het geld aan de verkopende partij overmaakt zo gauw ik mijn bestelling binnen heb?

Of een ander goed idee?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. De verkopende partij zal, in de meeste gevallen, pas versturen als zij het bedrag ontvangen hebben. Is het een particulier of bedrijf? Geeft google geen resultaten als je de naam in typt? Ik kijk ook vaak, als het een particulier is, hoe lang ze actief zijn op MP en of ze nog meer spullen verkopen (en wat dat dan is, of het normale spullen zijn zeg maar).
#3150382
Ben je in het algemeen bang of in dit specifieke geval?
Is het een duur spelletje?

Kijk bij "andere advertenties" om gevoel te krijgen of iemand "echt" is of niet. Je leest het er wel doorheen als het fout zit. Bij echte twijfel: ophalen of laten schieten ;-)
Even bellen of mailen van tevoreren.
Evt door een van de mede barferers op laten halen? ;-)

Suzanne
#3150410
Hope schreef: Dit dus! Niet iedere verkoper wil dit trouwens.
Kan je het niet ophalen?
Logisch. Ten eerste kost het geld, ten 2de kan de verkoper altijd zomaar roepen dat er niks ontvangen is en dan halen ze zo de centen van je rekening af. Bij Paypal is de verkoper altijd gewoon de sjaak.

@Ts. Als je zo bang bent om opgelicht te worden, dan is het misschien handiger het betreffende product op ophaalafstand te kopen. Maar dan nog kan het kapot zijn natuurlijk.
#3150475
Angelique schreef: Logisch. Ten eerste kost het geld, ten 2de kan de verkoper altijd zomaar roepen dat er niks ontvangen is en dan halen ze zo de centen van je rekening af. Bij Paypal is de verkoper altijd gewoon de sjaak.

@Ts. Als je zo bang bent om opgelicht te worden, dan is het misschien handiger het betreffende product op ophaalafstand te kopen. Maar dan nog kan het kapot zijn natuurlijk.
Volgens mij is de verkoper hier tegen beschermt bij Paypal.
#3150525
Paul_Barte schreef: Stomme vraag misschien maar wat is een spelletje en aan wat voor bedrag moet ik denken?
Het lijkt me stug dat ze proberen iemand op te lichten voor een paar tientjes. Dan ben je met een IPad of iets dergelijks eerder de klos.
Das ook weer waar, gok toch maar wagen  ;)
Het is het ook weer niet waard om daarvoor naar Amsterdam te reizen  :)
#3150535
Angelique schreef: Logisch. Ten eerste kost het geld, ten 2de kan de verkoper altijd zomaar roepen dat er niks ontvangen is en dan halen ze zo de centen van je rekening af. Bij Paypal is de verkoper altijd gewoon de sjaak.
de verkoper is verplicht het gekochte artikel met track and trace te versturen. Als de koper het artikel niet heeft ontvangen en een 'case' bij PayPal opent, wordt te verkoper Door PayPal naar de Track and Trace code gevraagd. Als de verkoper deze kan geven, kan PayPal niet zomaar het geld terugvorderen.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
#3150601
[quote="Mowgli"]
de verkoper is verplicht het gekochte artikel met track and trace te versturen. Als de koper het artikel niet heeft ontvangen en een 'case' bij PayPal opent, wordt te verkoper Door PayPal naar de Track and Trace code gevraagd. Als de verkoper deze kan geven, kan PayPal niet zomaar het geld terugvorderen.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
[/quote]

Ja, maar als de koper volhoudt dat het pakket niet ontvangen is, wat ook zeker gebeurd aangezien we ook allemaal weten dat pakketjes bij buren, 3straten verderop of voor de deur achtergelaten worden, dan ben je als verkoper gewoon je geld kwijt.
#3150757
[quote="Mowgli"]
de verkoper is verplicht het gekochte artikel met track and trace te versturen. Als de koper het artikel niet heeft ontvangen en een 'case' bij PayPal opent, wordt te verkoper Door PayPal naar de Track and Trace code gevraagd. Als de verkoper deze kan geven, kan PayPal niet zomaar het geld terugvorderen.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
[/quote]

oh, weer iets geleerd.......... ik pleur de dingen altijd op de goedkoopste manier op de bus........ Past het in een enveloppe met 2 postzegels erop, dan gaat het hoppa zo op de bus (laat de mensen dan ook gewoon 2 postzegels betalen hoor), zonder t & t :shy:
#3150767
[quote="Angelique"]
Ja, maar als de koper volhoudt dat het pakket niet ontvangen is, wat ook zeker gebeurd aangezien we ook allemaal weten dat pakketjes bij buren, 3straten verderop of voor de deur achtergelaten worden, dan ben je als verkoper gewoon je geld kwijt.
[/quote]Iemand die ik ken had een dure Filofax (agenda) gekocht en via Paypal betaald. Deze is zelfs zonder Track and Trace opgestuurd, omdat de koopster niet wist dat Paypal dat als voorwaarde stelt voor de garantie. Het pakketje moest uit België komen en verzendkosten van België naar nederland zijn erg hoog, dus had de koopster ingestemd het pakketje zonder Track and Trace te laten opsturen om kosten te sparen. Na 4 weken was het pakketje nog steeds niet aangekomen, dus had zij een case bij Paypal geopend, omdat de verkopende partij beweerde het pakketje meteen te hebben gepost op de dag dat de betaling was binnengekomen. Zelfs zonder Track and Trace code kreeg zij haar geld niet terug.
Het lijkt er dus op dat paypal de verkopende partij in het voordeel stelt, maar waarwschijnlijk in dit geval omdat de koopster geen track and trace wilde
Laatst gewijzigd door Mowgli op za 05 sep 2015, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#3150781
Mowgli schreef: Iemand die ik ken had een dure Filofax (agenda) gekocht en via Paypal betaald. Deze is zelfs zonder Track and Trace opgestuurd, omdat de koopster niet wist dat Paypal dat als voorwaarde stelt voor de garantie. Het pakketje moest uit België komen en verzendkosten van België naar nederland zijn erg hoog, dus had de koopster ingestemd het pakketje zonder Track and Trace te laten opsturen om kosten te sparen. Na 4 weken was het pakketje nog steeds niet aangekomen, dus had zij een case bij Paypal geopend, omdat de verkopende partij beweerde het pakketje meteen te hebben gepost op de dag dat de betaling was binnengekomen. Zelfs zonder Track and Trace code kreeg zij haar geld niet terug.
Het lijkt er dus op dat paypal de verkopende partij in het voordeel stelt, maar waarwschijnlijk in dit geval omdat de koopster geen track and trace wilde
In onze vakantie had een landgenote van jou een bestelling bij ons gedaan en met PP betaald. Omdat ze niks ontving heeft ze dit gemeld bij PP en zonder enig woord van PP richting ons is het zo weer van onze rekening afgeschreven. Dus links of rechtsom blijf ik het een rare handel vinden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door