Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3149336
Wat de fokkers van "hun" chipper vinden.

Ik weet dat de "mijne" West-Brabant en Zeeland heeft.  Jammer genoeg heeft hij alleen het nestje van Merlynn afgelopen vrijdag gechipt. Dus hij komt a.s. vrijdag terug voor het nestje van Morgan. Hij is nu een jaar of 4 aan de gang als chipper van de Raad. Daarvoor hadden we Harry. Het was altijd leuk als hij kwam. Jammer dat zijn vriendin roet in het eten gooide. De persoon die nu komt is nog te beroert om gedag te zeggen, doet zijn mond niet open, pleurt de voordeur dicht en zegt weer niks. Kortom een chagrijn. Als de Raad een enquête zou houden over de chippers, nou dan wist ik het wel.
Door Esther Q
#3149338
Nog nooit een chipper gehad, niet in Estland en ook niet hier in Zweden. Maareh, misschien eens aan hem vragen wat er scheelt? Dat hij de indruk wekt ergens mee te zitten? :)
Door Lizzy
#3149348
Ja Lia, zet hem op een stoel, zeg tegen hem "jij harde werker van me :-*, krijgt een bakkie koffie :-* en dan ga jij mij precies vertellen wat jij zo leuk vindt aan je werk :-*" en dan wapper je heel verleidelijk met je wimpers! En als hij dan niet met een leuke reactie of verhaal of gesprek komt en weer zo stug en bleh doet, dien je gewoon een klacht tegen hem in bij de Raad.

De chipper die hier was was uiterst vriendelijk. Ze had wel haast, dat wel. En toen ik de namen verkeerd bleek te hebben ingevuld (de volgorde van jongens en meisjes) en zij mij daar heeeeel vinnig op wees en ik begon te huilen (inmiddels hingen mijn wallen echt in de kruipkelder) werd zij onmiddellijk rustig en heeeeeeeeeeeeeeeel vriendelijk.

Is die werkdruk daar bij de Raad misschien belachelijk hoog ofzo? Ik heb nog nooit iemand van de Raad over de vloer gehad gezellig even een bakkie dronk en gewoon rustig, aardig en vriendelijk was. Niet bij de kennelnaam controle, niet bij de buitenlandse chip controle, niks. Altijd gehaast, kort aangebonden en eigenlijk gewoon niet aardig.................
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3149359
Lizzy schreef: Ja Lia, zet hem op een stoel, zeg tegen hem "jij harde werker van me :-*, krijgt een bakkie koffie :-* en dan ga jij mij precies vertellen wat jij zo leuk vindt aan je werk :-*" en dan wapper je heel verleidelijk met je wimpers! En als hij dan niet met een leuke reactie of verhaal of gesprek komt en weer zo stug en bleh doet, dien je gewoon een klacht tegen hem in bij de Raad.

De chipper die hier was was uiterst vriendelijk. Ze had wel haast, dat wel. En toen ik de namen verkeerd bleek te hebben ingevuld (de volgorde van jongens en meisjes) en zij mij daar heeeeel vinnig op wees en ik begon te huilen (inmiddels hingen mijn wallen echt in de kruipkelder) werd zij onmiddellijk rustig en heeeeeeeeeeeeeeeel vriendelijk.

Is die werkdruk daar bij de Raad misschien belachelijk hoog ofzo? Ik heb nog nooit iemand van de Raad over de vloer gehad gezellig even een bakkie dronk en gewoon rustig, aardig en vriendelijk was. Niet bij de kennelnaam controle, niet bij de buitenlandse chip controle, niks. Altijd gehaast, kort aangebonden en eigenlijk gewoon niet aardig.................

Hahahaha, dat eerste stukje sla ik over, als je het niet erg vindt. Ik zal vragen of hij koffie wil. Het antwoord weet ik toch al. Ik mis Harry echt. Over die buitenlandse chipcontrole: De moeder van een pupkoper uit Zeeland (die hier gisteren was) had een Golden Retriever uit Duitsland geimporteerd en ja, dan komt er een chipper. Ik zeg: Hoe zag hij eruit ? Je raad het al, onze grote leuke vriend. Natuurlijk want hij heeft ook Zeeland. Ik ben dus niet de enige die hem niet mag. 1 keer (vakantietijd) is hier een Teckelfokker geweest en die was wel aardig. Jantina kent hem wel. Ik wacht vrijdag even af, en als hij weer niks zegt, dien ik een klacht in bij de Raad. De klant is koning toch ?? En we betalen er genoeg voor.
Door Lizzy
#3149364
Ik heb 3 verschillende mensen over de vloer gehad, ze waren allemaal gehaast, hoefde allemaal geen koffie en waren allemaal op het randje van...., dat je dacht "sta jij op instorten ofzo?".
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3149373
Lizzy schreef: Ik heb 3 verschillende mensen over de vloer gehad, ze waren allemaal gehaast, hoefde allemaal geen koffie en waren allemaal op het randje van...., dat je dacht "sta jij op instorten ofzo?".

Eigenlijk ben ik blij te lezen dat het niet aan mij ligt. En werkdruk ? Ik kan me dat niet voorstellen eerlijk gezegd. Ze wachten tot ze een aantal nestjes doorkrijgen, en dan stippelen ze een route uit. Niemand maakt mij wijs dat ze 5 dagen in de week elke dag een hele zooi pups moeten chippen. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Door Mijati
#3149389
Mijn moeder is juist wel tevreden met haar chipper. Een vrolijke man, wel altijd weinig tijd. Ook de vervanger afgelopen zomer was vriendelijk, nam voldoende tijd, maar gehaast.
Zij vertelde ook dat ze net terug was van vakantie en haar voicemail vol stond met fokkers die dringend op de chipper zaten te wachten, omdat de pups al 7 weken waren. Het heeft haar toen zelfs doen besluiten 2 dagen extra te gaan werken om de achterstand in te halen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3149471
Hier 2x de chipper gehad. 1ste keer met pups. ging gewoon zeg maar, wel correct, maar weinig gezelligheid te bespeuren. Boeit me verder ook niet, zolang je normaal met de pups omgaat. 2de keer met de Kattencontrole was het "ping" over het hek, klaar en weg was ze weer.
Door Kinnie
#3149524
*Lia* schreef: Wat de fokkers van "hun" chipper vinden.

Ik weet dat de "mijne" West-Brabant en Zeeland heeft. Jammer genoeg heeft hij alleen het nestje van Merlynn afgelopen vrijdag gechipt. Dus hij komt a.s. vrijdag terug voor het nestje van Morgan. Hij is nu een jaar of 4 aan de gang als chipper van de Raad. Daarvoor hadden we Harry. Het was altijd leuk als hij kwam. Jammer dat zijn vriendin roet in het eten gooide. De persoon die nu komt is nog te beroert om gedag te zeggen, doet zijn mond niet open, pleurt de voordeur dicht en zegt weer niks. Kortom een chagrijn. Als de Raad een enquête zou houden over de chippers, nou dan wist ik het wel.
Oh gezellig ::)
Hopelijk issie volgend jaar weer weg dan ;D
Door Erna
#3150267
Ik heb dezelfde chipper en het is een man van weinig woorden zeg maar. Vind ik ook niet erg, hij komt om te chippen en dat doet hij prima. Harry was idd gezelliger maar ook die wilde nooit een bakkie koffie want ze hebben het gewoon druk op de route en als ze overal koffie moeten drinken dan zouden ze in tijdnood komen.  Wel heb ik twee jaar geleden een akkefietje met deze chipper gehad. Laten we het houden op beginnersfouten. Nadat ik een serieuze klacht bij de RvB heb neergelegd volgde er een gesprek en sindsdien gaat het prima. Een klacht indienen omdat hij niet zo gezellig is zou ik niet doen, daar gaat niemand aandacht aan besteden.
Door Jantina
#3150296
Even getwijfeld of ik zou reageren. Ja, die teckelfokkende chipper heb ik hier het eerste nestje gehad. Prima, ging keurig, nam de tijd, niet te lang maar niet te gehaast.
Het laatste nestje. Laat ik het zo zeggen dat daar fouten gemaakt zijn door de chipper. Dusdanig dat er nu een hondje na een lijdensweg is overleden. Voor 99,9% door het chippen. Ja ik maak geen grap en ik overdrijf niet. We gaan hier een klacht over indienen bij de Raad, maar dat valt niet mee, want 100% waterdicht op papier krijg je het niet. Het lijkje is er niet meer. We hebben een juriste binnen de rasvereniging en die gaat ons helpen maar ik moet er nog de moed voor verzamelen, omdat het mij niet in de koude kleren is gaan zitten, we nog rompslomp met de eigenaren hebben natuurlijk. Maar het chippen: praat me er niet van. en onzorgvuldig chippen kan dus serieus dramatische gevolgen hebben.
Door Lizzy
#3150330
Jantina schreef: Even getwijfeld of ik zou reageren. Ja, die teckelfokkende chipper heb ik hier het eerste nestje gehad. Prima, ging keurig, nam de tijd, niet te lang maar niet te gehaast.
Het laatste nestje. Laat ik het zo zeggen dat daar fouten gemaakt zijn door de chipper. Dusdanig dat er nu een hondje na een lijdensweg is overleden. Voor 99,9% door het chippen. Ja ik maak geen grap en ik overdrijf niet. We gaan hier een klacht over indienen bij de Raad, maar dat valt niet mee, want 100% waterdicht op papier krijg je het niet. Het lijkje is er niet meer. We hebben een juriste binnen de rasvereniging en die gaat ons helpen maar ik moet er nog de moed voor verzamelen, omdat het mij niet in de koude kleren is gaan zitten, we nog rompslomp met de eigenaren hebben natuurlijk. Maar het chippen: praat me er niet van. en onzorgvuldig chippen kan dus serieus dramatische gevolgen hebben.
Ik vind het toch goed en dapper dat je hebt gereageerd :-*
Door Jantina
#3150333
Ja het valt me allemaal toch zwaarder dan gedacht. En als je er nou met iemand binnen de Raad gewoon over kon praten, nee nee, alleen schriftelijk mevrouw. Alsof ze bang zijn voor wat je te zeggen hebt, of dat ze zelf wel weten dat er best wat fouten gemaakt worden... En normaal ben ik best een felle vechter en vast bijter maar je weet dat je ergens aan gaat beginnen waar je niks mee wint. En dat houdt me toch ergens tegen. Daarvoor ben ik er nog te emotioneel onder ofzo, heel gek.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3150377
Jantina schreef: Ja het valt me allemaal toch zwaarder dan gedacht. En als je er nou met iemand binnen de Raad gewoon over kon praten, nee nee, alleen schriftelijk mevrouw. Alsof ze bang zijn voor wat je te zeggen hebt, of dat ze zelf wel weten dat er best wat fouten gemaakt worden... En normaal ben ik best een felle vechter en vast bijter maar je weet dat je ergens aan gaat beginnen waar je niks mee wint. En dat houdt me toch ergens tegen. Daarvoor ben ik er nog te emotioneel onder ofzo, heel gek.
Wat een verschrikkelijk nare ervaring, zeg :( Kan me voorstellen dat het je erg aangrijpt...
Dat alles per see schriftelijk moet heeft denk ik puur te maken met dat het voor hun een juridische kwestie is. De emotionele impact die zo'n blunder op jou heeft is niet iets waar zij zich mee bezig houden ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door