Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Quincy
#314955
De hond is gewend elke nacht bij mij op het bed te slapen.
als ik hem dan 1 nachtje vergeet en hij dus gewoon beneden in zijn mand kan slapen..
Klimt de hond ( Quincy) naar boven en gaat boven aan de trap staan braken/kotsen , Of als ik hem hoor en op mijn bed leg , op mijn bed staan braken/kotsen..
Wat moet ik daarna doen? bijv gerustellen ? ???
Laatst gewijzigd door Quincy op do 05 mei 2005, 03:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Aura
#314956
Misschien een uiting van ongenoegen? Ik weet niet of honden dan kunnen gaan braken.
Ik zou in ieder geval niet gaan troosten, want daarmee maak je het alleen maar erger, als het tenminste een gedragsprobleem is....

Toen Aura nog jonger was, braakte ze 's nachts ook wel eens. Ik had het idee dat ze last had van de kou (daar kan ik zelf ook nog wel eens misselijk van worden). Ik heb toen steeds een handdoek over haar heen gelegd als ze ging slapen (en daarna kruipt ze altijd stiekem toch op bed en gaat lekker tegen mij aan liggen).
Eerlijk gezegd hielp het wel wat, hoe stom het ook klinkt... :-[
Door Quincy
#315089
Nou het lijkt ook een beetje angst..
alsof ie daarmee iid zijn ongenoegen wil uitspreken
maargoed hij komt idd bij mij onder de dekens liggen en dan heeft ie nergen last meer van.. ,
Vanacht ging het alleen iets anders
ik werd om kwart over 2 wakker enne toen lag de
slaap kamer vol braaksel.. Voornamelijk water en zijn eten. :-\ (denk)

Maar dit gebeurd alleen wanneer ik hem vergeet op tehalen van beneden om te gaan slapen zeg maar,
Laatst gewijzigd door Quincy op do 05 mei 2005, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#315096
Ik denk dat je eerder een gedrags-issue hebt als een voedings of medisch issue.

Ik denk dat het helemaal geen verkeerd idee zou zijn om hiermee naar een homeopatisch werkend dierenarts te gaan. Er zijn wel homeopathische middelen die goed op dit gedragsprobleem werken. Daarnaast denk ik dat je zelf ook naar zijn gedrag moet gaan kijken. Kijken waarom hij zich zo druk maakt dat hij niet op bed mag dat hij ervan gaat kotsen. En vooral: wat moet je hier aan gaan doen.

Misschien is het een goed idee om je vraag ook te stellen op het hondengedragsforum.nl
Door prissie
#315131
Het kan ook aandachtvragen zijn.
Zoals wel meer honden gaan trillen of andere vreemde dingen, zoals idd kotsen, om aandacht te trekken.
Hij weet nu dat als je hem beneden laat en hij loopt naar boven en geeft daar over, hij jouw aandacht heeft en hij op bed mag...
Inderdaad een goed idee om het eens op een gedragsforum te vragen.
Je zou het beter kunnen negeren dan de hond troosten en op bed leggen, net doen alsof je slaapt en de hond geen aandacht geven, zn eigen gangetje laten gaan...
Door Aura
#315159
En behalve negeren, zou ik ook de rangorderegels weer goed gaan hanteren. Dus: niet op bed, niet op de bank, etc. Lijkt streng, maar als er rangordeproblemen zijn, dan is het heel bruikbaar. Het kan ook goed zijn, dat het dan eerst erger wordt, maar als je het goed doet, lukt het wel.

Het lijkt me een goed idee om je vraag ook op een gedragsforum te stellen, zoals DEZE. Daar zitten ook een paar gedragstherapeuten, therapeuten in opleiding, trainers, en leken zoals ik ;D
Er worden je waarschijnlijk eerst heel wat vragen gesteld, maar dat is alleen om een beter beeld te kunnen krijgen van het probleem. Ik denk dat het op andere gedragsforums ook zo gaat ;)
Laatst gewijzigd door Aura op do 05 mei 2005, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door