Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3149270
Hallo allemaal:)

Ikbheb een rottweiler x berner sennen kruising van 28 oktober 2012. Hij heeft afgelopen november voor het eerst zijn lepto 4 enting gehad en 3 weken daarna z'n booster.
Op dat moment had hij er totaal geen last van. Mooie gezonde hond en geen problemen. Nou heeft hij sinds een maand of 4 hele vage klachten. Ontzettend veel drinken, maar dan ook echt ontzettend veel, tot wel 5 liter per dag. Bloedonderzoek en urine onderzoek zijn normaal..
Dus we zijn verder gegaan van mijn eigen dierenarts naar een edelsteentherapeute en die is er achter gekomen dat hij overgevoelig reageert op bepaalde diersoorten.
Nou lees ik op internet en facebook veel verhalen over dat dieren allergieën en auto-immuunziektes e.d. ontwikkelen.
Hij heeft wel intzettend veel antibiotica gehad in zijn jonge leventje door hondenbeten en kennelhoest (ondanks enting).
Nou vroeg ik me af hoe jullie hierover denken. Zouden zijn klachten door de lepto 4 enting kunnen komen? Of heeft iemand hier er ervaringen mee of hetzelfde meegemaakt?

Hij moet in november officieel weer de lepto maar zoals mijn standpunt nu is, wil ik hem die echt niet meer geven ondanks dat hij ontzettend graag zwemt en water uit sloten drinkt..
Ik ben een beetje ten einde raad, misschien kunnen jullie me wat helpen?
#3149283
kimberley dolstra schreef: Hallo allemaal:)

Ikbheb een rottweiler x berner sennen kruising van 28 oktober 2012. Hij heeft afgelopen november voor het eerst zijn lepto 4 enting gehad en 3 weken daarna z'n booster.
Op dat moment had hij er totaal geen last van. Mooie gezonde hond en geen problemen. Nou heeft hij sinds een maand of 4 hele vage klachten. Ontzettend veel drinken, maar dan ook echt ontzettend veel, tot wel 5 liter per dag. Bloedonderzoek en urine onderzoek zijn normaal..
Dus we zijn verder gegaan van mijn eigen dierenarts naar een edelsteentherapeute en die is er achter gekomen dat hij overgevoelig reageert op bepaalde diersoorten.
Nou lees ik op internet en facebook veel verhalen over dat dieren allergieën en auto-immuunziektes e.d. ontwikkelen.
Hij heeft wel intzettend veel antibiotica gehad in zijn jonge leventje door hondenbeten en kennelhoest (ondanks enting).
Nou vroeg ik me af hoe jullie hierover denken. Zouden zijn klachten door de lepto 4 enting kunnen komen? Of heeft iemand hier er ervaringen mee of hetzelfde meegemaakt?

Hij moet in november officieel weer de lepto maar zoals mijn standpunt nu is, wil ik hem die echt niet meer geven ondanks dat hij ontzettend graag zwemt en water uit sloten drinkt..
Ik ben een beetje ten einde raad, misschien kunnen jullie me wat helpen?
Vijf liter water is echt niet normaal. Dit doet mij gelijk denken aan diabetes insipidus. Is je hond daarop gecontroleerd? Dit komt niet naar voren in een normaal bloedonderzoek. Zie ook : http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/z ... -insipidus

Het kan, dat het met de enting te maken heeft. Maar het hoeft niet.

Zolang hij niet 100% in orde is, zou ik hem sowieso niet laten vaccineren.
#3149307
luka en kira schreef: Dat klinkt niet goed... 5 liter!!! drinken per dag.
Wat geef je hem te eten?
Ik zou niet zelf gaan experimenteren maar naar een holistisch dierenarts gaan of een second opinion bij andere dierenarts.
Beterschap!
Hij krijgt KVV. Ik experimenteer zeker zelf niet. Toen de dierenarts het niet meer wist, zijn we naar een edelsteentherapeute geweest en die heeft hem getest op de verschillende diersoorten en inderdaad reageerde hij er op een aantal. Deze heb ik nu uit zijn menu geschrapt en nu gaat het goed met hem. Hij drinkt veel minder. Dus dat vele drinken is voortgekomen uit een allergische reactie op dat voer voor zover zijn we er nu achter.
Alleen wat ik me dan weer afvraag is of die allergieën van hem veroorzaakt kunnen zijn door de lepto 4 enting. Ik lees op internet namelijk dat er meer dieren zijn die allergische reacties kregen nadat ze zijn geënt met de L4.
Terugdraaien kan ik het helaas niet meer maar ik ben wel benieuwd of men hier dezelfde bevindingen mee heeft. Mijn gevoel zegt namelijk dat het wel veroorzaakt is door die enting omdat hij er daarna last van heeft gekregen en voor die enting kreeg hij ook al lang KVV en BARF.
#3149310
Lizzy schreef: Vijf liter water is echt niet normaal. Dit doet mij gelijk denken aan diabetes insipidus. Is je hond daarop gecontroleerd? Dit komt niet naar voren in een normaal bloedonderzoek. Zie ook : http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/z ... -insipidus

Het kan, dat het met de enting te maken heeft. Maar het hoeft niet.

Zolang hij niet 100% in orde is, zou ik hem sowieso niet laten vaccineren.
Hij is compleet getest en ook op diabetes insipidus inderdaad. Ook heeft hij niet de verdere symptomen die erbij passen.
We hebben hem laten testen bij een edelsteentherapeute en die pikte er een aantal diersoorten uit waar hij niet goed tegen kon. Sinds we die diersoorten geschrapt hebben uit zijn menu, drinkt hij ook niet veel meer. Maar ik lees veel verhalen op internet over dat allergische reacties vaker voortkomen uit de L4 enting en mijn gevoel zegt dat bij mijn hond dat ook de oorzaak kan zijn van die reacties van zijn lichaam.
Nou ben ik wel benieuwd of meer mensen denken dat dit de oorzaak kan zijn van zijn allergische reactie.
#3149314
kimberley dolstra schreef: Hij is compleet getest en ook op diabetes insipidus inderdaad. Ook heeft hij niet de verdere symptomen die erbij passen.
We hebben hem laten testen bij een edelsteentherapeute en die pikte er een aantal diersoorten uit waar hij niet goed tegen kon. Sinds we die diersoorten geschrapt hebben uit zijn menu, drinkt hij ook niet veel meer. Maar ik lees veel verhalen op internet over dat allergische reacties vaker voortkomen uit de L4 enting en mijn gevoel zegt dat bij mijn hond dat ook de oorzaak kan zijn van die reacties van zijn lichaam.
Nou ben ik wel benieuwd of meer mensen denken dat dit de oorzaak kan zijn van zijn allergische reactie.
Ik denk eigenlijk niet direct aan een allergische reactie bij een enting. Want dan zie je eigenlijk altijd een acute reactie na de enting. En daar is hier geen sprake van. Maar wat wel kan is dat de enting schade aanricht aan het lichaam. Ze veroorzaken best nog wel eens auto-immuunziektes bijvoorbeeld. En je ziet best wel eens schade die zich pas later openbaart. Ook aan de nieren. Maar weet je wat de pest is? Het is allemaal niet te bewijzen..... Als je hiermee naar een gemiddelde dierenarts gaat zal hij/zij zeggen "nee hoor, daar is het niet van". Wat je kunt doen is naar een goede holistisch dierenarts gaan om te laten nakijken of hier sprake is van vaccinatie-schade. Zij kunnen de schade vaak ook (deels) herstellen. Ik weet niet hoe je Engels is maar google maar eens op vaccinosis.
#3149315
Lizzy schreef: Ik denk eigenlijk niet direct aan een allergische reactie bij een enting. Want dan zie je eigenlijk altijd een acute reactie na de enting. En daar is hier geen sprake van. Maar wat wel kan is dat de enting schade aanricht aan het lichaam. Ze veroorzaken best nog wel eens auto-immuunziektes bijvoorbeeld. En je ziet best wel eens schade die zich pas later openbaart. Ook aan de nieren. Maar weet je wat de pest is? Het is allemaal niet te bewijzen..... Als je hiermee naar een gemiddelde dierenarts gaat zal hij/zij zeggen "nee hoor, daar is het niet van". Wat je kunt doen is naar een goede holistisch dierenarts gaan om te laten nakijken of hier sprake is van vaccinatie-schade. Zij kunnen de schade vaak ook (deels) herstellen. Ik weet niet hoe je Engels is maar google maar eens op vaccinosis.
Ja dat was mijn gevoel ook, dat het iets in het lichaam heeft veroorzaakt waardoor hij dat heeft gekregen. Ik ga vanavond weer met hem naar mijn edelsteentherapeute toe omdat hij weer opnieuw getest gaat worden op de diersoorten en dan ga ik gelijk vragen in hoeverre zij hier ervaring mee heeft en of zij er iets mee kan. Zo niet dan ga ik zeker eens naar een holistische dierenarts toe om te kijken of die er iets mee kan. Ik wil het zo ver mogelijk uitzoeken zodat ik alle bewijzen aan mijn dierenarts voor kan leggen. Die staat daar vaak wel voor open dus ik ben benieuwd.
#3175458
Wat al dan niet de oorzaak is, is m.i. niet vast te stellen. Mogelijk was het in aanleg al aanwezig. In dat geval kunnen externe factoren wel triggers zijn natuurlijk. Maar div. ab-kuren in puppytijd kunnen eveneens van invloed zijn (wetenschappelijk aangetoond verband). Dat neemt niet weg dat zo'n kuur ook op jonge leeftijd soms onvermijdelijk is, risico van niet nemen hoger kan zijn dan risico van innemen..
Een hond die niet gezond is, danwel onlangs dat niet was, zou ik hoe dan ook niet nú vaccineren. Laat staan met een vaccin dat bekend staat om de reactie die het veroorzaakt, laat staan in een een periode dat het risico op Lepto uiterst laag is. Periode van verhoogd risico (maar ook dan laag..) is pakweg aug-nov. Als je Lepto vaccineert zou ik dit dus hoe dan ook uitstellen tot het voorjaar, zodat het z'n werking niet al verliest ten tijde van hoger besmettingsgevaar. Heb je mooi nog een maand of 4 om te heroverwegen of je jouw hond (risicoafweging maken) hiermee uberhaupt wilt blijven vaccineren.
#3176363
Met alle respect voor die therapeute, maar ik vind dit echt niet goed genoeg bij deze klacht. Vijf liter water is gewoon echt niet normaal en ook zeker niet gezond.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat ze jou niet naar een da verwijst, want zij kan er met haar edelstenen gewoon niet inkijken.

Allemaal leuk, zulke dingen, maar wel ter onderteuning nadat je een diagnose hebt. En die heb je niet.
Dus ga alsjeblieft als de wiedeweerga naar een da die hier verstand van heeft.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door