Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3149205
Wie weet welke mijten en pollen er rond augustus het actiefst zijn?
Of ander gespuis?
Naast dat ik ook niet goed ophelet heb met vanalles, maar het valt me nl op dat het bij Maci altijd rond augustus het ergst is. Met absoluut dieptepunt dit jaar  :(
Ik dacht een ruime week geleden we gaan weer de goede kant op, maar helaas, werd plots weer erger. Sinds gister apoquel opgehaald kijken wat hij daar op gaat doen. Dat spul kost een klein fortuin, maar voor nu ff de enige oplossing. Ik hoop dat jet wat gaat doen, hij is ook erg down. Hij is wel blij met wandelen maar dat gaat hem.vandaag ook niet worden. Er bestaat nl ook zoets als een dubbele tussenteenontsteking  :-X

Afbeelding
Afbeelding
Zo ziet ie er op zijn hele lijf uit. Het rode is niet zo goed zichtbaar op foto.

Dan onder zijn bekkie tot daar is het nog nooit gekomen Afbeelding

En nu dus zijn teen, zag ik al aankomen gister Afbeelding

Duimen jullie mee dat hij er eentje is waarbij de apoquel werkt! en hopelijk kan zijn huid dan genezen doordat ie niet meer.krabt en bijt ( 2  dagen geleden had ie stukken huid helemaal.kapot gebeten)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3149210
Shit zeg!

Hij heeft dus jeuk? Heb je hem al gewassen? Of is dat niet te doen met deze vacht?
Als je gaat wassen koos ik in dit geval voor Allercalm.

Ook de spot-on daarvan werkt hier echt onwijs. Vooral als de vacht zo droog is dat het gaat schilferen. Ik zou denk ik 2 of 3 pipetten gebruiken op zo'n grote hond, de eerste maand elke week.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3149214
Ja krabben en bijten.
Wassen kan ik doen maar niet dagelijks, hij vind het wel fijn. Wassen is idd wel lastiger met die vachten en daar ben je wel even mee bezig zeker omdta ikm mijn goede sproeikop nog steeds niet kan gebruiken.
Ik heb hem wel wekelijks gewassen, en dat ga ikmvandaag ook maar weer doen

Het is niet alleen droog maar is eerst warm dan voorzien van een vochtiger geel laagje en dan komen er wondjes en schilfers los, dan droogt het dus weer uit.

Spot on is toch vlooien teken middel?
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 02 sep 2015, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3149235
Kaio schreef: Ja krabben en bijten.
Wassen kan ik doen maar niet dagelijks, hij vind het wel fijn. Wassen is idd wel lastiger met die vachten en daar ben je wel even mee bezig zeker omdta ikm mijn goede sproeikop nog steeds niet kan gebruiken.
Ik heb hem wel wekelijks gewassen, en dat ga ikmvandaag ook maar weer doen

Het is niet alleen droog maar is eerst warm dan voorzien van een vochtiger geel laagje en dan komen er wondjes en schilfers los, dan droogt het dus weer uit.

Spot on is toch vlooien teken middel?
Tja, wat dat betreft is een lab dan wel weer handig. En een wasplaats voor de paarden  ::)

Ik bedoel deze spot-on:
https://www.dierapotheker.nl/product/3098/Hond/Huid/?gclid=Cj0KEQjwvJqvBRCL77m2-uKczsIBEiQAkx8VjKE3ePqw8ux6WpGSa_MlPrECotUfsdtNGMNZ8t5wLWgaArqf8P8HAQ
Heel fijn spul vind ik.

Geef je ook iets van visolie? Andere supplementen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3149238
Geen supplementen, geen visolie.
Geen visolie omdat er vaak of zo goed als altijd zalm in zit. Zalm staat wat ons betreft op het zwaar verdacht lijstje voor hem.

Is die spot on plakkerig?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3149264
Kaio schreef: Geen supplementen, geen visolie.
Geen visolie omdat er vaak of zo goed als altijd zalm in zit. Zalm staat wat ons betreft op het zwaar verdacht lijstje voor hem.

Is die spot on plakkerig?
Nee, geen visolie dan.
Algenolie een idee?

Die spot on merk je niks van. Alleen dan dat ze er zo mooi zacht van worden.

Die shampoo ziet er goed uit! Hebben ze er ook conditioner van? Want dat zou ik ook zeker gebruiken bij Maci.
Gebruikersavatar
Door chery
#3149291
Ach wat een ellende.... Geen tips, maar hoop dat e.e.a. werkt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3149298
Zo dat luchtte op een van de 2 bulten gesprongen, een beetje versnelt met biotex Afbeelding
Door Lil
#3149412
Ik gebruik visolie van Tobis daar zit nul zalm in en hele hoge dosis epa en dha. Maken ze van een heel klein visje en is daardoor minder vervuild (grote vis eet kleine vervuilde vis en heeft dus meer gir in zich, dat idee). Voor de honden heb ik de vloeibare (is gewoon voor mensen). Prijstechnisch helemaal prima.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3149481
Hmmm ja we wonen praktisch tussen de velden nu. Dat zou wel verklaren waarom het dit jaar erger is.
Bovendien vond ik gister bij het haren opruimen na het kammen idd een rood 'spinnetje' in de wol.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3149506
Kaio schreef: Hmmm ja we wonen praktisch tussen de velden nu. Dat zou wel verklaren waarom het dit jaar erger is.
Bovendien vond ik gister bij het haren opruimen na het kammen idd een rood 'spinnetje' in de wol.
Hier is het ook zo, en ook wij zitten echt tussen de velden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door