Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3149153
Sinds kort heb ik, dankzij Anne, een superfijne sapcentrifuge.
Zoef zoef zoef... Sapje klaar.

Echt een uitkomst voor mij, aangezien ik door mijn aangezichtspijn vaak geen fruit kan eten.

Zo snel als een sapje klaar is, zo lang duurt het voor ik dat ding weer schoon heb. Hoe doen jullie dat? Maakt het dat je hem minder vaak gebruikt? Zijn er nog slimme tips?
#3149157
Gewoon blijven  denken.....................................vindikleukvindikleukvindikleukvindikleuk
vindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleuk
vindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindik
leukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleuk
vindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleukvindikleuk.

Dan is het al veel minder erg  :biggrin2:
#3149167
De truc is om de zeef etc. meteen na het ontsappen onder de kraan af te spoelen. Echt, dan is het geen minuut werk. Zodra je het laat opdrogen, ben je de rest van de dag bezig vezeltjes te vissen. Dus gewoon meteen na gebruik alles onder de kraan afspoelen.
Door K&D
#3149175
Klopt. Het is gewoon een kloteding om schoon te maken. Vaatwasser is ook geen optie, die is dan gelijk half vol.
Wij spoelen 'm ook direct af, en laten 'm uitlekken, maar we gebruiken het ding maar eens per jaar om de 4364 kg bramen (ML kan zich nooit beheersen) te zeven voor de bramenjamzonderpitjes. #hondenvriezervolmetbramen  ::) Voor de rest blender ik liever.


oh, als iemand nog lege potjes over heeft? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3149192
Anne in Duitsland schreef: De truc is om de zeef etc. meteen na het ontsappen onder de kraan af te spoelen. Echt, dan is het geen minuut werk. Zodra je het laat opdrogen, ben je de rest van de dag bezig vezeltjes te vissen. Dus gewoon meteen na gebruik alles onder de kraan afspoelen.
Sapje maken, schoonmaken, sapje drinken.
Ga ik proberen!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3149199
Meteen schoonmaken.
En ik krijg de,zeef schoon door er was wasmiddel op te doen, dan eerst 'binnenkant' (ligt eraan welke je hebt) met de borstel te doen, dan is de andere kan t ff overheen wrijven
#3149217
Inderdaad: gelijk afspoelen.
Wel vraag ik mij af hoeveel extra chemicaliën in de vorm van bestrijdingsmiddelen, en ik weet niet wat allemaal nog meer, binnen krijgt.
Door groente en fruit te persen gebruik je veel meer groente dan dat je het gewoon zou eten.

Heeft iemand hier een idee over?
Door Lizzy
#3149227
judith vd schreef: Inderdaad: gelijk afspoelen.
Wel vraag ik mij af hoeveel extra chemicaliën in de vorm van bestrijdingsmiddelen, en ik weet niet wat allemaal nog meer, binnen krijgt.
Door groente en fruit te persen gebruik je veel meer groente dan dat je het gewoon zou eten.

Heeft iemand hier een idee over?
Want? Of ik nou een sla-bladje in mijn mond steek of eerst in de sapcentrifuge...? Ik zie niet echt het verschil? Biologisch, kan natuurlijk ook :)
#3149231
Welke sapcentrifuge heb je. Bij sommige modellen zijn er handigheidjes die het schoonmaken makkelijker maken. Mijn Philips is in twee minuten schoon en mijn versapers nog veel vlugger. De kunst is ook om hem inderdaad meteen schoon te maken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3149234
hannabelgje schreef: Welke sapcentrifuge heb je. Bij sommige modellen zijn er handigheidjes die het schoonmaken makkelijker maken. Mijn Philips is in twee minuten schoon en mijn versapers nog veel vlugger. De kunst is ook om hem inderdaad meteen schoon te maken.
De Philips HR1871
judith vd schreef: Inderdaad: gelijk afspoelen.
Wel vraag ik mij af hoeveel extra chemicaliën in de vorm van bestrijdingsmiddelen, en ik weet niet wat allemaal nog meer, binnen krijgt.
Door groente en fruit te persen gebruik je veel meer groente dan dat je het gewoon zou eten.

Heeft iemand hier een idee over?
Ik denk dat het wel meevalt. Voor mij is het echt vooral om fruit te kunnen eten.
Mijn gebit doet me zo vaak zoveel pijn dat fruit eten gewoon niet gaat. Nat en koel zijn gewoon echt geen goede combinaties. Laat staan bijten op een appel. Of een meloen.
Het is voor mij echt dé manier om minstens 2 stuks fruit per dag binnen te krijgen.
#3149247
Lizzy schreef: Want? Of ik nou een sla-bladje in mijn mond steek of eerst in de sapcentrifuge...? Ik zie niet echt het verschil? Biologisch, kan natuurlijk ook :)
Biologisch is natuurlijk de allerbeste optie. Hopelijk kan ik volgend jaar met mijn moestuin beginnen.
Punt is wel dat als ik een groentesap maak, er veeeel meer groente in zit dan dat ik op een dag 'gewoon' zou eten.
Ik denk eigenlijk dat je met koken eea aan gifstoffen er een beetje afkookt, maar met een sapcentrifuge niet.
(eet je sla, dan ben je met een halve krop wel klaar, maak je er sap van dan is dit niet genoeg).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door