Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#3149025
ships,
oscar heeft dus een giardia besmetting.

hij is nu 7 maanden en had eigenlijk vorige maand zijn ontlasting op wormen na willen laten kijken, maar daar ben ik gewoon te lax in.
ik ben al een tijd niet tevreden over zijn ontlasting, geen grote zorgen maar ik ben een streber en streef naar een 9 of 10 en zijn ontlasting geef ik een 6-7.
een brokkenhondenbaas zou er erg pleased mee zijn. geen diarree iod maar wel een drol die aan de zolen blijft plakken.
en geen drol ruikt naar rozen en ook bij oscar geen boerderijlucht maar toch ruikt hij iets meer dan ik gewend ben.
ik loop al een tijdje te tobben wat te doen; verteerd hij zijn eten wel goed? want hij heeft immers ook groeipijn gehad en hij jeukt wat sinds een weekje (dacht dat het van de heide kwam, die was zo droog en heb hem ook de volgende dag gedoucht)

al met al net dus de ontlasting weggebracht voor een wormtestje en terwijl ik aan de balie sta schiet er zo uit mijn mond; wil je oscar ook op giardia testen?
max en lisa zijn alweer een jaar geleden nagekeken en die heb ik nu samen in een zak gemikt om te laten testen, geen wormen.

ik ben net gebeld en ja oscar heeft dus giardia, gelukkig heeft ze de ontalstingmix van lisa en max nog en die test ze morgen ook op giardia.

wat nu te doen?

giardia kan vanzelf over gaan, is het het risico waard om te nemen?
als een malle alle kleedjes wassen? (alles gaat hier wekelijks de was in), vloer, keukenkastjes, muren, de hele mikmak ontsmetten?
mezelf laten testen? de poezen laten testen? wat als max en lisa niet besmet zijn, dan toch panakuur erin?

waar ga ik beginnen? iemand do's en dont's?
Door Martine-Tom
#3149057
Ik zou iedereen op een kuur gooien en jezelf ook (wormenkuurtje van de kruidvat, 5 dagen 3x1 pil per dag) en de dieren ook op panacur (ook 5 dagen) officieel moet 3 weken later de kuur herhaald worden...zou ik ook gewoon doen, huis schoonmaken (chloor of sumabac) derde dag van de kuur en na afloop nog een keer, en bij zooplus reinigingsdoekjes bestellen en daarmee de billen van de dieren ff afdoen als ze gepoept hebben. Voor de kattenbak ff goedkope korrels nemen en die om de dag volledig vervangen en schoonmaken gedurende de panacur.
En handenontsmetten als je naar de wc geweest bent, aan de dieren hebt gezeten of de bak gedaan hebt...

Zit nu zelf voor de 2e keer met besmetting, en omdat t zo hardnekkig is...ik zou geen risico nemen maar ff doorbijten ;)
Door signmodel
#3149059
katten gaan nauwelijks op de bak nu het mooi weer is, maar goed die houd ik dan beter schoon.
handenwassen doe ik eigenlijk al de hele dag door, na hun aanraken, dat kan ik beter naast de kraan gaan wonen.

elke dag dweilen komt wel goed, hoe vaak de kleedjes wassen?

kontjes schoonmaken, en dan neem ik gelijk hun voeten maar mee.

oh ik heb er zo geen kracht voor.
Door Martine-Tom
#3149067
Kleedjes zo warm mogelijk op de 3e dag vd kuur en na afloop nog een x...en ja het sukt... :-\
Gebruikersavatar
Door kiara
#3149173
zou het na de kuur wel weer laten testen,bij mijn hond hielp het geen zak de panacur,ik had toen de diatomeeraarde gedaan en ja hoor weg,en inderdaad alle dieren dan behandelen
Door signmodel
#3149393
panacur is besteld, bedankt voor de tip voor de diatomeeraarde, had er nog nooit van gehoord en als de panacur niet aanslaat ga ik die zeker proberen.

mijn andere honden zijn niet besmet, twijfel wat ik nu met de katten ga doen, ontlasting vangen gaat m niet worden tenzij het nu dagen gaat regenen dan willen ze wel op de bak. ze maken geen indruk besmet te zijn, maar goed dat had oscar ook niet ook.  het is dat ik echt zelf persoonlijk niet tevreden was over zijn ontlasting.

wat is wijsheid??
Door Hydra
#3149404
Hier helaas ook ervaring met een giardiabesmetting. :( Toen ik erachter kwam, was ik pas net begonnen met kvv en was nog niet zo thuis in alternatieve middelen. Ik kreeg ook 5 dagen panacur voorgeschreven, maar ik merkte al heel snel dat die kuur geen effect had. Ik kreeg toen een kuur van 10 dagen... iets met een M, weet de naam zo niet meer, het waren bruine pilletjes. Die sloegen gelukkig wel aan!
Verder: zijn kussen mag niet heet worden gewassen, dus die heb ik gedurende de kuur even opzij gelegd en hem op handdoeken en dekentjes laten slapen die wél heet gewassen kunnen worden. Ook heb ik hem tijdens de tweede kuur meerdere malen gedoucht, zodat hij zichzelf niet opnieuw kon besmetten als hij aan zijn komt of die omgeving zou likken. ;) Na de tweede kuur ben ik probiotica en psyllium gaan geven, want hoewel de giardia weg was (ik rook het, niet laten testen) was zijn ontlasting nog wel wat slap.
Ik kwam regelmatig bij mijn ouders, maar hun hond hebben we geen panacur gegeven.
Wat ik verder nog zou doen, maar wat ik niet zelf heb kunnen doen: ontlasting van in ieder geval je besmette hond opruimen, zodat hij niet andere honden kan besmetten.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3149489
Je zou het kunnen laten testen bij het Woud die doen de test goed is mijn ervaring , en dat kussen zou i in de vriezer gooien als dat past
En ja toen mijn hond het had en uiteindelijk ik de dia heb ingezet heb ik de andere honden en katten ook gedaan voor de zekerheid maar dus alleen de dia
Ik las ook dat het steeds vaker voor komt helaas
Sterkte en succes
Door signmodel
#3149490
nou inderdaad het lijkt wel heel erg vaak voor te komen.

gelukkig zijn alle kussen, manden etc altijd al ingepakt in lakens en dekbedovertrekken, echt wat ben ik daar nu blij mee.

probiotica ga ik de hele familie inderdaad maar op zetten.

hier geen diarree of stinkpoep, eigenlijk nihil indicatie dat er giardia is, behalve dan een baas die vind dat de ontlasting beter kan en dat oscar zoveel oneetbare dingen eet en hij echt honger lijkt te hebben, ik hoop dat die drang van alles naar binnen willen werken dan straks ook voorbij is.
Door Hydra
#3149641
signmodel schreef: nou inderdaad het lijkt wel heel erg vaak voor te komen.

gelukkig zijn alle kussen, manden etc altijd al ingepakt in lakens en dekbedovertrekken, echt wat ben ik daar nu blij mee.

probiotica ga ik de hele familie inderdaad maar op zetten.

hier geen diarree of stinkpoep, eigenlijk nihil indicatie dat er giardia is, behalve dan een baas die vind dat de ontlasting beter kan en dat oscar zoveel oneetbare dingen eet en hij echt honger lijkt te hebben, ik hoop dat die drang van alles naar binnen willen werken dan straks ook voorbij is.

Oh ja dat vreten, want herkenbaar.... Bij Owen werd dat vreten steeds erger en hoeveel kvv ik er ook in stopte, echt aankomen deed meneer niet. Na die kuur is het wel beter geworden, maar helaas wist hij toen al wel waar de succesplekken waren. :(
Het schijnt dat heel veel honden met giardia besmet zijn, maar een hond met een goede weerstand zal er geen last van hebben, maar verspreid het wel. Owen was 2 toen hij het kreeg, maar als gevolg van brokken was zijn weerstand minder (reageerde hij slecht op!). Ook zei mijn da dat giardia zich liever voedt met koolhydraten van de brokken dan met rauw. :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3150261
Ja herkenbaar honger constant mijn sintje was nog pupje van 10 weken dus waarschijnlijk in het nest opgelopen , 1 ding weet ik zeker als er ooit een pup weer komt krijgt die een kuurtje dia ik wil dat nooit meer mee maken
Zowiezo ontworm ik niet gauw maar als ik enigzins vermoeden heb gaat eervergeten geen standaard rotzooi in alleen de dia, werkt bij zoveel dingen en die krengen van wormen / vlooien etc worden niet resistent wat je wel bij die andere rommel heb.
Zelfs mijn da vroeg erom bij mij omdatceej hond al 1 jaar giardia had in ze praktijk niks hielp, heeft toen de dia ingezet en ja hoor na 2 maanden schoon!!!
Op de site van de baroen kan je er veel over lezen
Door signmodel
#3150432
kiara schreef: Ja herkenbaar honger constant mijn sintje was nog pupje van 10 weken dus waarschijnlijk in het nest opgelopen , 1 ding weet ik zeker als er ooit een pup weer komt krijgt die een kuurtje dia ik wil dat nooit meer mee maken
Zowiezo ontworm ik niet gauw maar als ik enigzins vermoeden heb gaat eervergeten geen standaard rotzooi in alleen de dia, werkt bij zoveel dingen en die krengen van wormen / vlooien etc worden niet resistent wat je wel bij die andere rommel heb.
Zelfs mijn da vroeg erom bij mij omdatceej hond al 1 jaar giardia had in ze praktijk niks hielp, heeft toen de dia ingezet en ja hoor na 2 maanden schoon!!!
Op de site van de baroen kan je er veel over lezen
ik heb er al veel over gelezen, helaas zijn de enige gebruikers ervaringen alleen hier op bp, waar ik toch vaak wel veel waarde aan hecht.

toch blijf ik het vreemd vinden dat hier geen diarree is, en de check gedaan is eigenlijk om e.a. uit te sluiten van een soort van onderbuik gevoel.
echte aanwijzingen waren en zijn er niet en kan dus niks vinden wat leesvoer daarover.
of ze hebben diarree of je merkt niks, er moeten meer aanwijzingen zijn dat men giardia kan verdenken.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3150622
Dat kan soms diaree en soms niet
Bp heeft dacht ik meerdere topics hier over
Door signmodel
#3155635
ik was net begonnen met de ontlasting weer op te sparen om te laten checken of het weg was na de panacuur is meneer aan de dunne.
ik heb net de diatom besteld, en we zien het over 2 maanden dan wel weer.
heel jammer want gisteren zouden we beginnen met de cursus maar om hem daarvoor te laten testen terwijl ik bijna zeker weet dat het niet over is.

en wat een  :censored2:  week zeg met die pillen. ik was gesloopt. hele huis schoonmaken, elke dag alles wassen. voordat een wasmachine op 90 graden klaar is, voor mijn gevoel had ik er echt een dagtaak aan. en dan had ik net schone kleden op de bank maar de vloer nog niet gedweild liepen ze via de ongedweilde vloer naar de schone bank of mand.
ik heb ergens toch mijn verstand nog steeds terug kunnen vinden maar ik leek het echt even kwijt te raken.

dus hoe nu verder? moet ik nog regelmatig alles op 90 graden wassen? moet ik regelmatig de hond nog wassen? en de tuigjes?

of kan ik nu een heel eind rustiger aan gaan doen?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door