Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3148941
Rond 30  september gaan mijn man en ik naar Italië (tussen Milaan en Bergamo ongeveer)en rijden 3 oktober weer terug. We, of eigenlijk ik  :biggrin2:, wil er heen om een concert te bezoeken omdat de band niet naar NL komt. We dachten, we doen eens gek en maken er een roadtrip van. In eerste instantie wilden we door Zwitserland rijden, maar ja, vignet nodig a 42,50 en het is wel handig om Zwitserse Franks bij je te hebben dus iets omslachtiger. Omdat Zwitserland vrij prijzig is dacht ik om net voor Zwitserland te overnachten en de volgende dag door Zwitserland richting Bergamo te rijden. Hotels zoeken we van te voren wel uit. Nou rijden er veel mensen over Oostenrijk naar Italië, wat zijn hier de voordelen van? Daar moet je tegenwoordig ook een vignet hebben en voor enkele snelwegen alsnog tol betalen toch?

Wat raden jullie aan en misschien nog tips voor een leuke overnachtingsplek in Zuid-Duitsland tegen Zwitserse grens of evt. in Oostenrijk mochten we toch die route kiezen?
#3148961
[quote="pluk"]
Als je via Oostenrijk naar Bergamo rijdt dan rij je wel een flink stuk om. Ben je aan benzine meer kwijt dan aan een vignet volgens mij  :)
[/quote]

Ja, dat dacht ik ook, maar geen rompslomp met Franks, het is zo'n 2,5u langer maar als we via Oostenrijk gaan dan overnachten we daar. Daar moet ik een vignet kopen, rond de 10 euro én nog bij enkele snelwegen tol betalen. Hmm... Het gaat me zowel om het kostenplaatje als om de praktische kant qua reizen.
#3148963
eelke schreef: Tof!  :biggrin2: Wel flauw dat ze 3 keer in polen staan maar Nederland/Belgie/Duitsland/Frankrijk/Engeland niks.
Ze zijn vorig jaar nog hier geweest, maar nu geven ze een 'evening with Machine Head', 2,5 uur in extase zeg maar  ;D ;D ;D. Dat hebben ze in Engeland al gedaan. Nu doen ze Oost- en een stukje Zuid-Europa. Daarna weer America, dus ben veel te bang dat het nog heel lang gaat duren voor ze weer hier komen.
#3149006
**Jillaroo** schreef: in juni via Zwitserland naar Italie, Milaan gegaan. Ik heb de auto  bij saarbrucken op een parking gezet en daar een uurtje of 4 geslapen. Toen via frankrijk zwitserland binnen gereden, en toen naar Milaan, of eigenlijk Dormeletto.
Wij komen vanaf Emmen dus rijden meteen via Duitsland ri. Zwitserland.
#3149071
Ik zou via zwitserland gaan. Is sneller en idd qua kosten om t even. Evt kan je in zuid duitsland overnachten. Anderzijds denk ik dat je met tien uur reizen er ook bent. Ik zou t zelf zonder slaap stop doen. In zwitserland accepteren ze wel euros trouwens.

Wij rijden al zes jaar die kant op. Vaak met caravan dus dan ben je langer onderweg


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3149073
san :) schreef: Ik zou via zwitserland gaan. Is sneller en idd qua kosten om t even. Evt kan je in zuid duitsland overnachten. Anderzijds denk ik dat je met tien uur reizen er ook bent. Ik zou t zelf zonder slaap stop doen. In zwitserland accepteren ze wel euros trouwens.

Wij rijden al zes jaar die kant op. Vaak met caravan dus dan ben je langer onderweg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, het kan ook zeker in één keer maar we vinden het leuk om op tijd ergens te stoppen en daar nog even rond te lopen, rustig wat te eten e.d. en de volgende dag rustig weer verder met wat stops zodat we ook nog wat zien. Dat ze euro's accepteren wist ik niet! Overal?
#3149106
Waar wij zijn geweest wel iig. Op doorreiscampings en bij tankstations. Wij zijn dit jaar trouwens op doorreis naar italie in freiburg gestopt. Dit heeft ons blij verrast. Was echt wel een leuk stadje om een dagdeel rond te lopen en te overnachten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3149108
We gaan al heel wat jaren naar Italië, de eerste jaren altijd via Zwitsersland, maar de laatste jaren via Oostenrijk.
Dit doen we niet voor de kosten, want die zijn quasi hetzelfde aangezien je in Oostenrijk ook een vignet met kopen en als je over de pas rijdt om naar Italië te rijden (Insbruck-Trento) moet je toch ook nog betalen voor over de pas te gaan. 
Kosten zijn dus bijna hetzelfde.
We rijden via Oostenrijk aangezien in de maanden juli en augustus er ONTZETTEND veel verkeer is en je in Zwitserland uren in de file staat.  Oostenrijk is veel vlotter rijden en ja dan rijden we wel 200 km om, maar liever rijden dan stil staan. Het rijden is niet zo vermoeiend als het filerijden. 

Maar in september denk ik wel dat het veel vlotter gaat.
#3149111
Via Oostenrijk hoef je alleen voor de A10 extra te betalen dacht ik, maar weet niet meer hoeveel dit is, was geen mega bedrag dacht ik? En je vignet voor Oostenrijk is ook maar een euro of 8.
Ik vind de tol in Italië erger moet ik zeggen, we zijn vorig jaar vanuit Oostenrijk naar Venetië geweest en waren alleen al €38 kwijt aan tol, heen en terug....

Zwitserland is heul lang geleden dat ik daar ben geweest, kan ik dus niets zinnigs over zeggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door