Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3148213
De zomer mag er dan bijna opzitten, ik heb toch best een probleem.
Met mijn fibromialgie kan ik niet meer tegen warmte. Komt het boven de 20 graden ben ik echt niet meer functioneel maar verga ik van de pijn.

Ik ben op zoek naar een koelvest. Nee, niet voor de hond, voor mezelf.
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
#3148227
Niet met een vest, wel heb ik vorig jaar een koel bandana gekocht voor de 4-daagse omdat er toen vreselijke warmte voorspeld was en ik bij 22 of hoger met inspanning bijna knock-out ga van de hoofdpijn. En heel eerlijk; dat ding heeft me aangenaam verrast; zelfs bij 37 graden geen hoofdpijn gehad! En ik liep de 50, inspanning genoeg

Was van aqua coolkeeper waar ook de banden voor de honden van zijn.
Door sella
#3148343
Wij gaan een lichaamskoeler kopen voor onszelf. Die hitte kan ik niet meer handelen en dan ook nog iets wat op functioneren lijkt.
We gebruiken al langer de honden koelhalsband om de slapen of de hals te koelen.

Met de warmte en het vocht heb ik ook meer pijn, en geef het opzwellen van je lichaam met warmte de schuld.

Ik weet niet of het koelvest de pijn zal verminderen, enige wat bij mij vasstaat is dat ik in de zomer zo rammelsveel meer pijn heb dan in de winter.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148406
Irish schreef: Veel ''verkoelende'' voedingsmiddelen eten, zoals fruit. Bepaalde specerijen ''verwarmen'' het lichaam zoals kaneel en gember.
Dat heb ik ook gelezen inderdaad. Maar na een hele zomer opletten moet ik concluderen dat het geen fluit uitmaakt wat ik eet.
Ik merk wel duidelijk verschil tussen het drinken van water of sap/thee/ranja/fris. Alles wat is toegevoegd maakt dat het vocht gewoon niets lijkt te doen.
sella schreef: Wij gaan een lichaamskoeler kopen voor onszelf. Die hitte kan ik niet meer handelen en dan ook nog iets wat op functioneren lijkt.
We gebruiken al langer de honden koelhalsband om de slapen of de hals te koelen.

Met de warmte en het vocht heb ik ook meer pijn, en geef het opzwellen van je lichaam met warmte de schuld.

Ik weet niet of het koelvest de pijn zal verminderen, enige wat bij mij vasstaat is dat ik in de zomer zo rammelsveel meer pijn heb dan in de winter.
Aaah, ik ben dus niet de enige.
Weet je, ik ben geen fan van 15 graden vorst hoor, maar daar kan ik mezelf op kleden. En dan kan ik functioneren.
Met de warmte kan ik gewoon niets. Ja, vergaan van de pijn.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#3148838
Ik heb een jaar of twee een koelvest gedragen omdat ik niet meer functioneerde boven de 20-25 graden (ik heb MS).
Ik vond t erg prettig! Het vest zat vol met een soort blokjes in vaste vorm, die door de lichaamswarmte zacht werden. Als hij helemaal zacht was dan moest je m op de tegelvloer weer hard laten worden.
De afgelopen zomers heb ik m niet meer nodig gehad dus ik overweeg m weer te verkopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door