Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mijati
#3148272
Omdat er een aantal zich zorgen maakte over het gewicht mijn pup Wiebe, wil ik jullie wat foto's laten zien van mijn honden.

Als eerste Jessy, een hele oude spaniel, hij kwam ongeveer 5 jaar geleden als herplaatser bij ons wonen. Inmiddels is hij aardig op en slijt zijn dagen met slapen. Naast hem ligt onze mini-boef Tanja. Ze is nu anderhalf jaar oud en blijven steken op 55cm. Ter illustratie: de bench waarin ze liggen is 110 bij 70 bodemgrootte.
Afbeelding

Dit zijn Wiebe en Tanja, volle broer en zus. Wiebe is nu 9 weken, naar verwachting zal ook hij ongeveer 5-7cm te klein blijven. Deze foto is van 2 weken geleden.
Afbeelding

Het schattige snoetje van Wiebe:
Afbeelding
Door Mijati
#3148284
ik kan me dat ook voorstellen, 5 kg voor een boefje van 9 weken is ook best weinig.
Maar je ziet het is echt geen zielig ding en hij is zo leuk. Ik ben natuurlijk wel enorm bevooroordeeld.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3148324
O, ik had die discussie even gemist, maar ik vind dat helemaal geen abnormaal gewicht, hoor. Mijn boefjes wogen op die leeftijd ook rond dit gewicht. Zelfs Stanny, die later toch tot een flinke bouvier van 68cm is uitgegroeid.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Door Lizzy
#3148347
Sonja schreef: O, ik had die discussie even gemist, maar ik vind dat helemaal geen abnormaal gewicht, hoor. Mijn boefjes wogen op die leeftijd ook rond dit gewicht. Zelfs Stanny, die later toch tot een flinke bouvier van 68cm is uitgegroeid.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Echt waar joh?!?! Op 8 weken 4 kg? Dat wegen die Dalmaten met 4 a 5 weken al! Enig idee hoe dat mogelijk is, dat Boef pups zo weinig wegen?
Door Mijati
#3148352
Sonja schreef: O, ik had die discussie even gemist, maar ik vind dat helemaal geen abnormaal gewicht, hoor. Mijn boefjes wogen op die leeftijd ook rond dit gewicht. Zelfs Stanny, die later toch tot een flinke bouvier van 68cm is uitgegroeid.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
De pups uit grotere lijnen waren bij ons met 8 weken normaal een kilo of 8kg. Maar die waren dan ook al groter qua schofthoogte. Maar ach, kleintjes hebben ook hun charmes.

Ik denk trouwens dat boef-pupjes wat lichter zijn in verhouding, omdat ze later pas gaan uitzwaren. Een bouvier is met anderhalf tot twee jaar pas helemaal uitgegroeid en uit gezwaard.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3148360
Mijati schreef: De pups uit grotere lijnen waren bij ons met 8 weken normaal een kilo of 8kg. Maar die waren dan ook al groter qua schofthoogte. Maar ach, kleintjes hebben ook hun charmes.

Ik denk trouwens dat boef-pupjes wat lichter zijn in verhouding, omdat ze later pas gaan uitzwaren. Een bouvier is met anderhalf tot twee jaar pas helemaal uitgegroeid en uit gezwaard.
Dat is met de meeste honden van dat formaat wel zo, vaak nog langer dan 2 jaar voordat ze echt klaar zijn. De 1ste oespup van meneer Lique was ook een ukkiepup (bij de geboorte 125 gram) bij afgifte 3 kilo dacht ik (met 7 weken) en naderhand een normaal formaat hond geworden, wel wat fijn van bone, maar dat was haar zuster ook die wel een normaal geboortegewicht had en met 7 weken het dubbele woog.
De oesen hier tellen gemiddeld per week mee...4 weken oud, is 4 kilo pup, de meesten waren met 8 weken ook rond de 8 kilo. Vandaar mijn verbazing, omdat boef en oes qua bouw en formaat redelijk overeen komen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3148374
Lizzy schreef: Echt waar joh?!?! Op 8 weken 4 kg? Dat wegen die Dalmaten met 4 a 5 weken al! Enig idee hoe dat mogelijk is, dat Boef pups zo weinig wegen?
Toen ik ze met 8 weken ging ophalen waren ze een kilo of 5, Nena zelfs nog iets minder. Nu heb ik wel werklijnen en die zijn vaak wel wat smaller dan de kynologische lijnen, maar Stanny is uiteindelijk toch uitgegroeid tot een 39 kilo, Nena tot 27 kilo.
Misschien lijken boeven door al die vacht ook wel groter en zwaarder dan ze daadwerkelijk zijn.
Door Lizzy
#3148387
Sonja schreef: Toen ik ze met 8 weken ging ophalen waren ze een kilo of 5, Nena zelfs nog iets minder. Nu heb ik wel werklijnen en die zijn vaak wel wat smaller dan de kynologische lijnen, maar Stanny is uiteindelijk toch uitgegroeid tot een 39 kilo, Nena tot 27 kilo.
Misschien lijken boeven door al die vacht ook wel groter en zwaarder dan ze daadwerkelijk zijn.
Nou ja, mijn volwassen dalmaten zijn nu ze volwassen zijn 24, 25, 27 en 28 kg. En wogen dus bij 8 weken ergens tussen de 7 en 8 kg. Dus vandaar mijn verbazing :)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3148503
Lizzy schreef: Nou ja, mijn volwassen dalmaten zijn nu ze volwassen zijn 24, 25, 27 en 28 kg. En wogen dus bij 8 weken ergens tussen de 7 en 8 kg. Dus vandaar mijn verbazing :)
Tja, geen idee hoe dat komt, eigenlijk. Ik weet wel dat ze daarna enorm groeiden. Elke week zat er wel weer een kilootje aan. Maar dat was wel nog op brok.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door