Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3148153
Hoe lang doen jullie daarmee? En dan bedoel ik de tijd dat zo'n ding echt optimaal werkt, dat alles wat je erin stopt er zo afglijdt na het bakken. En hoe verzorg je hem?
Door Lil
#3148154
Verzorging: alleen met de hand uitwassen, sop kan al fataal zijn en vaatwasser is dat na 10 minuten al. Dus onder zeer heet water en met een gewone afwasborstel en zonder iets anders schoonmaken. Dat kan een hele klus worden als de pan ouder wordt.

Daarom heb ik tegenwoordig keramiek ipv anti aanbak dat is een stuk robuuster.
Door Lil
#3148158
Boeffie Blafmans schreef: En met net zo'n anti-aanbak functie?
Ligt eraan wat jij verwacht van een anti aanbakfunctie?

Die pannen van vroeger kon ik niet zonder boter gebruiken (ja ook al beweerde men van wel). Keramiek idem.
Beetje vet blijf ik nodig hebben.
Door Lizzy
#3148169
Boeffie Blafmans schreef: Hoe lang doen jullie daarmee? En dan bedoel ik de tijd dat zo'n ding echt optimaal werkt, dat alles wat je erin stopt er zo afglijdt na het bakken. En hoe verzorg je hem?
Op zich heel lang maar ik kook in een keramische pan en ik vind de anti-aanbak functie echt knudde met 6 rietjes. Ik was ze met de hand af. En af en toe smeer ik 'm in met wat olie.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3148179
Ik doe meestal een jaar of 4 met een antiaanbak pan zonder merk en al een jaar of 8 met een tefal. En ik doe niet aan verzorging, dat ding gaat gewoon met de handafwas en/of vaatwasser mee.

Nu 2 keramieke pannen erbij en ik blijf wel boter of olie gebruiken, want dat doet meer dan enkel zorgen dat het niet aanbakt. Maar ze bevallen me uitstekend, dus de tefal gaat er tzt ook door vervangen worden.
Door Lil
#3148186
Kaela schreef: Ik doe meestal een jaar of 4 met een antiaanbak pan zonder merk en al een jaar of 8 met een tefal. En ik doe niet aan verzorging, dat ding gaat gewoon met de handafwas en/of vaatwasser mee.

Nu 2 keramieke pannen erbij en ik blijf wel boter of olie gebruiken, want dat doet meer dan enkel zorgen dat het niet aanbakt. Maar ze bevallen me uitstekend, dus de tefal gaat er tzt ook door vervangen worden.
Mijn tefal die niet mishandelt werd ging maar 2 jaar mee en dat kreng kostte gewoon 40 euro.  :'(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3148187
Lil schreef: Mijn tefal die niet mishandelt werd ging maar 2 jaar mee en dat kreng kostte gewoon 40 euro.  :'(
Het is net als met de laarzen van Lizzy, je moet er niet te lief voor zijn  ;D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3148192
Hier gaat alles in de vaatwasser, ik gebruik altijd een plastic spatel..

Ik koop ze bij de ikea en ze worden om de zoveel jaar vervangen, maar doe er best lang mee..

Maar dan niet de goedkoopste serie van ikea...
Door Lizzy
#3148196
Kaela schreef: Het is net als met de laarzen van Lizzy, je moet er niet te lief voor zijn  ;D
Ik heb het in de gaten ;D ;D ;D. Frustrerend!  :-X
Door Esther Q
#3148200
Kaela schreef: Ik doe meestal een jaar of 4 met een antiaanbak pan zonder merk en al een jaar of 8 met een tefal. En ik doe niet aan verzorging, dat ding gaat gewoon met de handafwas en/of vaatwasser mee.

Nu 2 keramieke pannen erbij en ik blijf wel boter of olie gebruiken, want dat doet meer dan enkel zorgen dat het niet aanbakt. Maar ze bevallen me uitstekend, dus de tefal gaat er tzt ook door vervangen worden.
Jeetje wat lang! Ik heb nu een antiaanbakpannetje, dat ik vorig jaar kocht en ik doe er super voorzichtig mee, spoel enkel af met heet water, of als hij nauwelijks vies is, van bv een pannenkoekje bakken, veeg ik hem alleen n btje af met een stukje keukenpapier. Ik gebruik altijd boter of olie. Maar toch wordt hij nu al minder. In het midden begint het n btje aan te branden  :(
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3148201
2 jaar geleden een Tefal in de aanbieding gekocht (22 euro ofzo) en vind het een heel fijne pan. Ik was wel met sop, anders krijg ik de olie en boter er niet uit hoor. En een nog vette pan vind ik vies. Geen messen of metalen keukengerei erin, alleen plastic of hout. Merk tot nog toe niet echt verschil met de eerste week, hij ziet er nog heel netjes uit. ;D

Ik heb trouwens ook in diezelfde tijd een spotgoedkoop mini pannetje gekocht bij de Ikea (2 euro dacht ik) die ik nog bijna alle dagen gebruik. Dus het zegt niet altijd alles.
Door Lizzy
#3148204
Boeffie Blafmans schreef: Jeetje wat lang! Ik heb nu een antiaanbakpannetje, dat ik vorig jaar kocht en ik doe er super voorzichtig mee, spoel enkel af met heet water, of als hij nauwelijks vies is, van bv een pannenkoekje bakken, veeg ik hem alleen n btje af met een stukje keukenpapier. Ik gebruik altijd boter of olie. Maar toch wordt hij nu al minder. In het midden begint het n btje aan te branden  :(
Welk merk heb je?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3148206
Ik doe niet aan anti aanbakpannen. Ik zorg gewoon dat het eten niet aanbakt  ;). Ik heb van die zware Le Creusetpannen. Niet goedkoop, best zwaar, maar ik doe er al bijna 20 jaar mee en ik verwacht er zeker nog 20 jaar mee te kunnen doen. Gebruik ze vrijwel dagelijks, soms wel meerdere keren op 1 dag.
Door Lizzy
#3148208
Sonja schreef: Ik doe niet aan anti aanbakpannen. Ik zorg gewoon dat het eten niet aanbakt  ;). Ik heb van die zware Le Creusetpannen. Niet goedkoop, best zwaar, maar ik doe er al bijna 20 jaar mee en ik verwacht er zeker nog 20 jaar mee te kunnen doen. Gebruik ze vrijwel dagelijks, soms wel meerdere keren op 1 dag.
Ik heb er ook 1. Maar ik vind een omelet bakken in dat ding niet te doen. En de rest kan eigenlijk prima in de Le Creuset. Ideale pannen! Ik heb de mijne ook al zeker 15 jaar. En ik verwacht dat ie nog wel 50 jaar mee gaat :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door